sle en knie operatie ( gescheurde meniscus )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiHB

sle en knie operatie ( gescheurde meniscus )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:27

Hallo,

Wie heeft er een operatie gehad aan zn meniscus,
Hoe ging dat?
Het schijnt een redelijk gemakkelijke ingreep te zijn, maar mij lijkt het helemaal niks!!

Ik loop al vanaf oktober met een gescheurde meniscus ( en bedankt ex! ) dat is door drie artsen / therapeuten vast gesteld,

De reumatoloog ( daar zit ik sowieso om de twee maanden ivm mijn ziekte ) wilde er niet zoveel mee doen in eerste instantie ( sowieso is het zo'n arts die veel mompeld en weinig zegt en hij maakt zich ook niet zo snel druk, is heel relaxed, wat dus op zich wel fijn is al je zelf even niet zo relax bent omdat je lichaam weer eens stagneert...) en die zei, neem vooral rust als je er last van heb...

Maar goed inmiddels is het februari en heb ik er nog steeds veel pijn aan, er gaan ook weken voorbij dat ik er geen last van heb, maar als ik me bijv verstap, heb ik het idee dat ik uit mn knie "scheur " ( is weer eens wat anders dan dat je uit je broek scheurt... ;) ) en doet hij echt weer weken pijn...

Gister weer met mn sport therapeut erover gehad en hij ging weer even voelen enz en die zei gelijk dat ik er toch wat mee moest doen...
Hij een ziekenhuis gebeld ( Antiniushove, iemand ervaring mee??) en nu kan ik gelijk as maandag terecht!!

Ik mompelde nog wat van; "joh, dat gaat wel weer over, zo gaat t al maanden..."
Maar hij hielp me even fijn uit die droom door te zeggen dat het anders al over was geweest en dat dit toch een operatie gaat worden...

Ben benieuwd hoe mij lichaam dit gaan ondervinden, mede door de sle...
Dus iik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... ook zonder de sle...

Alvast Bedankt!!

Groetjes

yip

Re: sle en knie operatie ( gescheurde meniscus )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:11

ik heb 3 operaties gehad aan mijn meniscus, ik vond het goed meevallen, de eerste dagen rustig aan en we waren weer vertrokken, alleen de 2de operatie moesten ze gelijk tijdig een plica (of zoiets) verwijderen en toen heb ik 2 maanden met een enorme blauwe dikke knie gelopen.
de tijd voor operatie was erger, knie onverwachts op slot, gevoel dat er iets bleef hangen en erge zeurende pijn, na operatie was dat helemaal weg.ik ben in belgie (overpelt) geholpen.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:03

Kijk, dat stemt mij wel weer wat positiever, fijn om te lezen dat t ws wel mee valt en idd iedere keer pijn en een knie die ineens weigert is al helemaal niet fijn!!

Bedankt voor je reactie

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:12

ik heb helaas minder goede ervaring met meniscus operatie. had als een jaar (na een trap van een paard) last van mijn knie, opslot zitten, bij elke stap knakte het en altijd pijn. In het ziekenhuis zeiden ach meisje dat komt door de groei en blablabla was volgens mij 16. met tape therapie enzo zou het overgaan (niet dus)

toen zijn we naar een andere orthopeet gegaan en die heeft een mri aangevraagt en bleek dus dat de meniscus (binnen en buiten) waren gescheurt kon de week erop meteen geopereert worden.

in mijn conditie zou ik binnen een week zo goed als pijnvrij zijn en weer normaal kunnen lopen, nou ik heb 2 maanden op krukken gelopen kon mijn been niet meer buigen en niet meer strekken! heb lang met een brace gelopen om het been weer recht te krijgen :P uiteindelijk is het met 3-4x in de week intesief fysio gelukkig wel beter geworden, maar helemaal pijnvrij zal het nooit meer worden denk ik zo.

hoop dat het bij jou beter zal gaan maar over het algemeen gaat het volgens mij altijd vrijwel zonder problemen :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:17

Summertjee schreef:
ik heb helaas minder goede ervaring met meniscus operatie. had als een jaar (na een trap van een paard) last van mijn knie, opslot zitten, bij elke stap knakte het en altijd pijn. In het ziekenhuis zeiden ach meisje dat komt door de groei en blablabla was volgens mij 16. met tape therapie enzo zou het overgaan (niet dus)

toen zijn we naar een andere orthopeet gegaan en die heeft een mri aangevraagt en bleek dus dat de meniscus (binnen en buiten) waren gescheurt kon de week erop meteen geopereert worden.

in mijn conditie zou ik binnen een week zo goed als pijnvrij zijn en weer normaal kunnen lopen, nou ik heb 2 maanden op krukken gelopen kon mijn been niet meer buigen en niet meer strekken! heb lang met een brace gelopen om het been weer recht te krijgen :P uiteindelijk is het met 3-4x in de week intesief fysio gelukkig wel beter geworden, maar helemaal pijnvrij zal het nooit meer worden denk ik zo.

hoop dat het bij jou beter zal gaan maar over het algemeen gaat het volgens mij altijd vrijwel zonder problemen :)

dit zeggen ze bij mij dus ook
ben weggestuurd bij fysiotherapie want die kan ''niks'' meer voor me doen

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:18

maritJ_e schreef:
Summertjee schreef:

dit zeggen ze bij mij dus ook
ben weggestuurd bij fysiotherapie want die kan ''niks'' meer voor me doen

dan moet je misschien toch nog een keer naar het ziekenhuis ofzo gaan? gewoon een beetje op aandringen :P

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 10:32

Hmmm... er zijn ook een paar minder fijne ervaringen dus...

Zijn jullie allemaal onder algehele narcose geweest of met een ruggeprik??

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:44

Mijn moeder had SLE.. en misschien maak je je druk om eventuele complicaties?
Als het goed is krijg je voor de operatie al een flinke kuur antibiotica.

Mijn schoonmoeder heeft een operatie aan haar meniscus gehad, met ruggenprik en het is haar allemaal meegevallen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:49

Hier ook operatie aan meniscus, met daarbij ook nog problemen met het kraakbeen. Meniscusoperatie valt heel erg mee, je kunt dezelfde dat nog lopend het ziekenhuis uit. Ik had algehele narcose, vind een ruggeprik maar niets.
De pijn die ik nu heb komt van de kraakbeenproblemen, niet van de meniscus. Maar vergeleken met de pijn door de meniscus, is dit een eitje....

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:49

BiancaLesley schreef:
Hmmm... er zijn ook een paar minder fijne ervaringen dus...

Zijn jullie allemaal onder algehele narcose geweest of met een ruggeprik??

algehele narcose vind het maar niets om alles te horen enzo! :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:22

Mijn nichtje is er aan geopereerd en heb het er eergisteren toevallig nog met haar over gehad.
Ze heeft tijdens de revalidatie een grote terugslag gehad, maar al met al is ze enorm blij dat ze de operatie heeft laten doen!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:55

Nou... ben vandaag in het ziekenhuis geweest, en t schijnt er toch niet zo goed uit te zien ( voelen )
Er wordt nu eerst een MRI gemaakt en dan heb ik weer een afspraak...

De arts heeft even wat "typische " meniscus oefeningetjes gedaan, en nu is mn knie enorm warm, en zoooo pijnlijk... Lijkt wel een duidelijk verhaal zo...

En dit alles omdat mn ex "losse" handjes had... heel fijn...

Groetjes