Ruzie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:55

Heeii bokkers!

Ik weet echt niet waar ik dit zou moeten vragen en of het topic goed staat maar ik hoop dat iemand van de mods mijn wanhoop een beetje begrijpt als hij/ zij dit bericht leest.

Goed, ik begin bij het begin. Het is voor mij heel belangrijk. Ik ben op mijn basisschool heel erg gepest. Aan de buitenkant zie je daar niks van. Maar in mijn hart wel. Mijn hart zit vol pijnlijke littekens. Het was niet een beetje pesten maar pesten dat vaak uitliep op slaan enz. Dit is door gegaan in het begin van het voortgezet onderwijs. Ik heb verschillende cursussen gevolgd en hulp gezocht maar eigenlijk heeft niets me geholpen. Nu bijt ik van me af op een andere manier dan woorden. In slaan en vechten dus. En bijna geen woorden. Iedereen zegt altijd; woorden doen geen pijn, maar waarom zijn het dat vaak de woorden die mij hebben pijngedaan en geraakt? Dat is mijn probleem met school.

Thuis heb ik heel vaak ruzie met mijn moeder en broertje. Mijn broertje is 11 en enorm iritant. Ikzelf ben 16 en krijg echt amper vrijheid. Ik mag wel naar buiten enzo maar mijn ouders letten te veel op me. Ik moet bijv vragen of ik op de pc mag. Vragen of ik naar buiten mag. Ik mag niet mijn pinpas mee nemen terwijl ik een scooter heb waar ik steeds voor moet tanken! Allemaal kleine dingen. Mijn moeder is bijna verslaafd aan hyves. Haar eigen laptop en de hele dag hyven. Maar waar ik echt niet tegen kan is dus dat ze de hele dag achter dat ding zit de als ik dan vraag of ik op mijn pc mag dat ze dan nee zegt! En ook als mijn moeder zegt dat iets niet waar is, en ik weet dat het wel waar is word ze boos. Maar waar ik niet tegen kan is dat ze onwijs gaat schreeuwen. Alles zal ik zeg is in haar ogen niet waar. Ik heb mijn problemen al op school besproken, al een brief naar mijn ouders gestuurd over dat dit moet stoppen maar niks help. Ik durf geen hulp van buitenaf in te schakelen omdat mijn ouders dan weer zeggen dat het onzin is.

Wie o wie heeft er goede tips voor mij om mijn problemen een beetje op te lossen? Alvast heel erg bedankt!

chamleona

Re: Ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:54

Je zou eigenlijk is naar de huisarts moeten gaan. Zij kunnen je doorverwijzen naar maatschappelijk hulp. Ik denk dat zij jou heel goed kunnen vertellen hoe je het beste hiermee om kan gaan.
Dit is ook vertrouwelijk, dus je ouders hoeven het niet te weten.

Sterkte!

Anoniem

Re: Ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:59

[MW] Ruzie...

Gezien het een dubbeltopic betreft zal ik deze op slot zetten.