Jeuk in de winter aan knieholten en benen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jeuk in de winter aan knieholten en benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:26

[MW] ARGH! Jeuk!!!

Even een oud topic ophalen, het is weer raak, ontzettend jeuk aan mijn benen.
Ik douche nogal heet, maar niet heter dan in de zomer maar toch heb ik allen zwinters last;
jeuk op mn onderbenen, binnenkant bovenbenen en knieholtes.
Ik heb dr nu sudocreme op gesmeerd, in de hoop dat dit aanslaat maar helaas. Ik wordt er lichterlijk gestoord van. Zomers heb ik nergens last van.

Iemand die dit herkent en een goede tip heeft?

ILoveMyHorse

Re: Jeuk in de winter aan knieholten en benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:26

Is het geen eczeem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:30

Nee, er zitten geen bultjes of kortsjes. Ook geen andere beschadigingen, alleen is het rood en het jeukt echt als de ziekte. Ik heb dr al jaren lang last van hoor, maar deze keer is het wel heel erg. Als dit zo blijft zal ik morgen even de dokter bellen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:30

Heeft het met de kou te maken? Dus geen winter tenen maar winter benen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:31

Ik word ook helemaal gestoord van de jeuk. Ik heb er vooral 's nachts last van en dan wel zo erg dat ik er wakker van word en eerst mijn benen open moet krabben voor ik verder kan slapen. Het zijn mijn knieën en mijn hele onderbenen.

Dus ik ben ook erg benieuwd wat het kan zij en wat je er tegen zou kunnen doen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:33

Dit ga ik even volgen...het is namelijk inderdaad vreselijk irritant :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:34

Ik heb precies hetzelfde, maar dan in de zomer :+ Knieholtes krab ik helemaal open, ik probeer er wel af te blijven, maar volgens mij doe ik het in m'n slaap ofzo...Ik kan aan mijn jeuk merken of de zomer alweer voor de deur staat, veel handiger dan Pietje Paulusma :D Ik probeer het vet te houden met uierzalf, helpt iig tegen de jeuk, maar echt over gaat het niet. Het komt ook ieder jaar terug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:35

Ja daar lijkt het wel op, met name met warmte is het het ergst. Of als het heel koud is,
krijg de nijging om te krabbel met iets scherps, of een schuurspons, als de jeuk maar weg gaat,
maar hierdoor doe ik mijn huid natuurlijk geen goeds en kom ik in een fysieuze circel.

Huid gaat toch kapot, (Alhoewel het niet bloed), gaat genezen en ja wat geneest jeukt.
Als ik onder de douche stap is het echt een hel.

Há nog meer lotgenootjes! :7

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:37

Rijerijerije schreef:
Ik heb precies hetzelfde, maar dan in de zomer :+ Knieholtes krab ik helemaal open, ik probeer er wel af te blijven, maar volgens mij doe ik het in m'n slaap ofzo...Ik kan aan mijn jeuk merken of de zomer alweer voor de deur staat, veel handiger dan Pietje Paulusma :D Ik probeer het vet te houden met uierzalf, helpt iig tegen de jeuk, maar echt over gaat het niet. Het komt ook ieder jaar terug :j

Maar dat is volgens mij wel een soort zon-gevoeligheid. Eczeem, allergie, ik weet niet hoe je het moet noemen. Heb jij dat ook aan de binnenkant van je armen?

In de winter heb ik het dus op mijn benen, bovenbenen vooral. Volgens mij heeft het echt met de kou te maken, merk het bijvoorbeeld als ik veel buiten aan het rijden ben geweest en dan 's avonds is het echt een ramp. Maar de oplossing heb ik helaas nog niet...zit er wel stevig over te denken om voor volgende winter een thermorijbroek aan te schaffen maar geen idee of dat iets op gaat lossen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:38

Ik heb dit dus ook, komt bij mij door de kouw...
Ik smeer er bepaten zalf op, komt volgens mij gewoon bij de drogist vandaan...
Helpt best goed, of vaseline aan m'n bovenbenen, heb er nu alleen geen last van..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:39

Mijn benen liggen ook niet open. Je ziet 's ochtends niet eens dat ik zo veel jeuk heb gehad, maar voor mijn gevoel krab ik mijn hele been open. Ik heb het nog maar kort, ik gok een klein jaartje.

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:39

Heb ik ook en ik heb winterbenen. Het is vooral als je van buiten binnen komt, dan verga je van de jeuk, 's nachts van de jeuk niet kunnen slapen ;)
Maar helaas, buiten warm aankleden kun je er niets aan doen :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:41

_Esther_87_ schreef:
Maar dat is volgens mij wel een soort zon-gevoeligheid. Eczeem, allergie, ik weet niet hoe je het moet noemen. Heb jij dat ook aan de binnenkant van je armen?

:j Daar ook. Maar ik merk niks als ik veel in de zon ben geweest, alleen als de temperaturen weer omhoog gaan, da's het gekke...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:42

Je hebt ook allergie voor warmte... Daar heb ik ook last van, alleen is het niet zo erg als in de winter, en uit het zich door bultjes op mijn rug.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:43

Ik heb hetzelfde ook! Ook op dezelfde plekken! Ik douche helemaal niet heet overigens. Gek wordt je er van! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:44

Dus meer mensen die dit herkennen.
Rienn schreef:
Mijn benen liggen ook niet open. Je ziet 's ochtends niet eens dat ik zo veel jeuk heb gehad, maar voor mijn gevoel krab ik mijn hele been open.

Dit herken ik, ik kan rustig met mn nagels of iets scherps gaan zitten raggen, het gaat niet open wat je wel verwacht. Er zitten ook geen bultjes bij jullie ook niet?

Nu ik hier dit topci heb geplaatst verga ik ook weer van de jeuk, en eigenlijk is het de hele dag goed gegaan (Drie keer ingesmeerd met sudocreme)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:45

Claritine schijnt goed te helpen dat haal je bij een drogist, het zijn 7 pilletjes.En daar na schijnt het over te zijn.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:49

ik heb hetzelfde!
maar ik heb het in de zomer, dan jeuk ik me knieholtes helemaal open :P
eerst zaten we te denken aan waspoeder maar dat maakte geen verschil :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:50

Ik heb het ook. Hoe meer ik eraan zit hoe erger het wordt. Als ik er niet aanzit gaat het vanzelf over! Dus misschien ook een tip?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:45

Ik heb het ook! Heel irritant!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:47

Ik ook! Bij mij op mijn heupen net boven mijn broek, en vaak op mijn handen en onderarmen! Ik ben echt benieuwd of er iets aan te doen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:32

marjolein_el schreef:
Ik heb het ook. Hoe meer ik eraan zit hoe erger het wordt. Als ik er niet aanzit gaat het vanzelf over! Dus misschien ook een tip?

Ik weet dat dit zeker helpt! Alleen de jeuk is soms zo erg dat je wel wíl krabben.

Maar er niet aanzitten, lauwer douchen helpt wel zeker.

marleen_usar schreef:
Claritine schijnt goed te helpen dat haal je bij een drogist, het zijn 7 pilletjes.En daar na schijnt het over te zijn.

Dat ken ik niet heb jij dr ervaring mee? Is het iets homeopatisch?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:38

Komt door te grote temperatuursverschillen. Dus zorgen dat je overdag warmer blijft: thermobroek, dikke laag vettige creme over je benen. En dan als je naar binnen gaat niet in een keer onder de hete douche of tegen de verwarming maar rustig opwarmen en toch ietsje minder warm douchen..

Claritine is trouwens een middel tegen allergische reacties/overgevoeligheid..

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:40

Ik heb dit ook, zowel in de zomer als de winter, maar in de winter erger. Ook al valt het dit jaar mee.

Ik weet wel dat je niet moet krabben, maar het voelt ZO goed als je wel krabt. Ik krab me ook letterlijk open tot bloedens toe. Heb in eerdere jaren, als het nog erger was, wel eens met een vork :Y) gekrabd. Heeerlijke verlichting, maar zodra je stopt met krabben komt het keihard terug. Letterlijk gekmakend, zeker snachts.

Scrubben, lauw douchen, insmeren, ik heb alles al geprobeerd,maar vrijwel niets helpt, behalve eraf blijven en dat is nou juist zo moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:44

Sjaap schreef:
Ik weet wel dat je niet moet krabben, maar het voelt ZO goed als je wel krabt.

:o Klopt helemaal lijkt wel een kick die je krijgt...En vorken heb ik ook al gebruikt, alleen je wéét dat het er og erger op wordt dat voel je al weer als je onder de douche staat.

Lotte1990 schreef:
Claritine is trouwens een middel tegen allergische reacties/overgevoeligheid..

Thanks zal eens vragen of ik dit (Of een ander zalfje) voorgeschreven kan krijgen, ik loop hier nu al weer een maand mee.