Stijfheid heupen, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Stijfheid heupen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 07:33

Elke ochtend is het weer raak; ik word wakker en ik ben vreselijk stijf in mijn onderrug en heupen. Ik moet dan echt even rekken en strekken om daarna op te kunnen staan. Het is zelfs een beetje pijnlijk. Ik heb dit nu al meer dan een half jaar, misschien wel een jaar. Zelfs een nieuw bed gekocht maar niets helpt. Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap lichte bekkeninstabiliteit gehad, daarvoor ook bij fysio gelopen. Gelukkig is dat later helemaal weer goed komen, dat was ook wel anders hoor, veel pijnlijker. Maar goed, ik heb nu toch wel het gevoel dat ik hier iets mee moet. Het gaat maar niet weg! Dus binnenkort misschien maar eens een afspraak met de ha maken? En eigenlijk wil ik dat ook weer uitstellen uit angst dat ik misschien niet meer mag paardrijden. Herkent iemand deze klachten?

benangelique

Re: Stijfheid heupen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:45

fysio e.d. mag je gewoon naar toe zonder verwijzing tegenwoordig, dus een bezoek aan de huisarts hoeft niet. mijn ervaring is dat een fysio je beter kan beoordelen dan een h.a. dat kan.

pijn en stijfheid in mijn bekken heb ik alleen de eerste maanden na de bevalling gehad, nu is dat weg. wel heb ik af en toe nog een soort kramp in mijn heup als ik lang op mijn zij lig.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 17:30

Ok, dat wist ik niet! Dank je! Ga dan toch maar contact opnemen met m'n fysio. Al hoop ik nog wel op een reactie van iemand die me een beetje kan geruststellen dat het niks ernstigs is!;-)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:05

Zou zeker even contact opnemen met de HA, hoeft dan niet speciaal voor een verwijzing, maar het is misschien wel goed om er foto's van te laten trekken, of eventueel een NMR er van te laten maken!
Heb je veder nog gewrichtsklachten?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 21:36

Nee eigenlijk niet. Wel heb ik hele zwakke voeten, altijd al gehad; beide behoorlijk doorgezakt. Als kind had ik al aangepast schoeisel. Heb ik doorverwijzing voor gekregen voor podotherapie. Moet ik nog afspraak voor maken... Maar of dat er wat mee te maken heeft? Geen idee!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:40

Of het ernstig is of niet is niet te beoordelen natuurlijk vanaf een PC :Y) . Maar meestal wijst stijfheid van welk gewricht dan ook niet echt op iets ernstigs.
Kan zijn dat je onderrug vast zit of juist een actieve instabiliteit heeft. Maar ook de stand van je voeten is erg belangrijk voor de belasting op je heupen.
Ik zal als ik jou was eens naar een fysio gaan. Diegene kan dan ook beoordelen of evt zooltjes kan helpen en waar je klachten vandaan komen.
Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:52

Het eerste waar ik aan denk, is je matras. Door je zwangerschap is je lichaam veranderd en kan het zijn dat je matras niet meer voldoet Ik heb hetzelfde gehad, en er te lang mee door gelopen (eh, doorgeslapen ;-))!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:45

Yoga! Geef aan wat je specifieke klachten zijn, dan kan je daar gerichte oefeningen voor krijgen. Wel belangrijk dat je het in het begin onder toezicht oefent, om er zeker van te zijn dat je de juiste houdingen gebruikt en er goed op je ademhaling wordt gelet.