vastzetten van ruggewervels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maggie

vastzetten van ruggewervels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 23:31

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben 38 jaar en heb al vanaf mijn 20e problemen met mijn rug.
Toen had ik mijn eerste hernia en al te zien dat er lichte slijtage in mijn onderrug was.
Die hernia is vanzelf verdwenen.
Nu 5 jaar geleden 2e hernia maar alleen uitstraling in mijn linkerbeen dus daar kon ik mee leven.
Sinds een paar maanden had ik last van pijn rechts naast mijn wervel en ik begon scheef te lopen.
Nieuwe MRI gemaakt de hernia is al verminderd maar mijn 3e wervel is totaal versleten de 4e met hernia en de 5e bijna versleten.
Ik heb veel pijn en wij hebben een restaurant wat niet voordelig is met deze klachten en de zomer moet nog komen.
Als ik aan het werk ben loop ik met gipskorset zodat ik recht blijf lopen maar het ziet er soms niet uit.
Nu ben ik doorverwezen naar Brugge Belgie ik woon in west zeeuws vlaanderen en daar zit een hele goeie arts.
Er zijn een paar opties zoals eerst de 3e wervel opnieuw te vullen maar dan verschuif je het probleem en blijf ik waarschijnlijk zo lopen.
Andere optie is dus het vastzetten van de wervels.
Weet natuurlijk niet of dit zomaar kan want dit kan niet bij iedereen.
Maar op dit moment zie ik dit zelf als de enigste uitweg want ik kan bijna niet meer heb hele dagen pijn in alles wat ik doe, mijn paardje is nu een soort therapie paardje rijden gaat niet gelukkig is ze een grote knuffel.
Ik sta ook op de lijst voor de pijnpolie.
Daar heb ik de 14e een intake gesprek in een ander ziekenhuis en dan de 20e naar Brugge dus ik ben benieuwd wat deze arts gaat zeggen of kunnen doen voor mij.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen.

Mizoan

Re: vastzetten van ruggewervels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:33

Allereerst heel veel sterkte met je rugpijn!
Ik heb geen ervaring met het opvullen en/of vastzetten van de rug, wat ik wel weet is dat je met beide optie's het probleem gaat verplaatsen! Als ik jou was zou ik eerst de pijnpolie afwachten, is ook geen pretje maar misschien kunnen zij iets voor je doen, dat je in ieder geval op den duur van de pijn af bent!
Heb zelf een zenuwblokkade gehad, voor meer info pb of neem een kijkje in het topic uit mijn OS

Sterkte TS

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:42

Een vriendin van mij van vroeger die kreeg ook de keuze om haar rug vast te zetten. De redenen waren vrijwel hetzelfde als jou. Ze kreeg deze keuze voorgelegd waarbij ze ook zeiden dat ze dan nooit meer paard kon rijden en niet meer alle normale bewegingen kon maken zoals bijvoorbeeld bukken. Ze heeft hier toen niet voor gekozen en heeft toen besloten in ieder geval geen paard meer te rijden en geen belastende dingen te doen voor haar rug en op tijd haar rust te nemen. Er zaten voor haar te veel nadelen (dit waren er maar een paar die ik opnoem) aan het vastzetten van de rug.
Ze heeft inmiddels weer een paard na jaren en rijd recreatief buiten en het gaat nu veel beter met haar.

Ik kan je alleen maar adviseren om zoveel mogelijk mensen te benaderen die hetzelfde hebben als jij en ook de keuzen hadden hebben om hun rug vast te zetten. Neem ondanks de pijn geen overhaaste beslissingen ondanks dat het goed klinkt als de pijn dan verminderd of weg is. Want er zitten ook nadelen aan die niet omkeerbaar zijn.

Ik wens je veel sterkte en succes toe!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:47

ID Markies wat vastzit kan niet meer bewegen goed dat je die ook nog bendrukt, dat was voor mij toen doorslaggevend om het niet te doen!

TS kijk eens op de site van de NVVR