Wat moet ik toch thuis en met school ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love099

Wat moet ik toch thuis en met school ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:57

Hallo, Ik heb hier een Schaduw Account voor aangevraagd omdat ik wil dat niemand dit komt te weten.

Ik ben 16 jaar en ik doe dit school jaar helaas over, het gaat niet echt lekker op school. Ik word al twee jaar gepest.
Mijn cijfers zijn niet al te best en als mijn cijfers van de toets week slecht zijn kan ik de school helaas niet afmaken.
Thuis gaat het ook niet echt lekker, ik heb veel ruzie met mijn ouders en mijn moeder drinkt en dat is behoorlijk lastig.
Ik vind het lastig, ik wil het liefst ergens anders wonen maar ik weet niet waar. Ik heb een tijd bij mijn oma gewoond en al een paar keer bij een vriendin geslapen.
Mijn vader draait wel eens nachtdiensten dus hij is soms 's avonds niet thuis, dan ben ik dus alleen met mijn moeder thuis en dan drinkt ze heel veel.
En omdat ik me zo slecht voel door alles weet ik niet wat ik moet doen.
Ik durf er eigenlijk met niemand over te praten ook niet met een vriendin of met mijn mentor. Hij vraagt wel eens hoe het met me gaat en dan zeg ik ja alles goed natuurlijk en dan vraagt hij weet je het zeker? Volgens mij ziet hij het aan me maar ik durf er niet over te praten.
Als mensen dit hebben mee gemaakt of in zo'n situatie zitten wil ik er graag met hun over praten.

Rian_Luna

Re: Wat moet ik toch thuis en met school ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:05

Ga naar een vertrouwenspersoon op je school, die kan je er vast mee helpen!
sterkte ermee

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:08

kan je er niet met je vader over praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:38

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wil zeker naar je luisteren en mee helpen een oplossing te zoeken. Je mag me altijd PB'en..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:37

Wat balen voor je zeg. Wat een rotsituatie.
Die mentor, die geeft wel om je. Hij is betrokken bij je en bezorgd. Trek de stoute schoenen eens aan en ga eens naar hem toe. Zeg dat het helemaal niet zo goed gaat, maar dat je er niet zo goed over durft te praten. Maar dat je wel wat steun kan gebruiken. Mogelijk kan hij ook wat voor je betekenen mbt je school. Het zou echt verschrikkelijk jammer zijn als je je school niet af zou kunnen maken. Daar heb je nl je hele leven last van.
Ik denk dat het heel fijn voor je zal zijn als je eindelijk je hart eens kan luchten, en je problemen met iemand kan delen. Dan sta je voor je gevoel niet zo alleen op de wereld.
Heel veel sterkte ermee.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:29

Rian_Luna schreef:
Ga naar een vertrouwenspersoon op je school, die kan je er vast mee helpen!
sterkte ermee

ik durf er juist niet over te praten met iemand staat in me verhaal ik weet ook niet waarom ..
Soort van bang denk ik

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:37

Ik zou je toch aanraden om met je mentor te gaan praten. Uit het feit dat hij al aan je vraagt of het wel goed met je gaat blijkt dat hij kan zien dat het niet goed met je gaat en hij geeft je zo een opening om je verhaal bij hem te doen.

Trek de stoute schoenen aan en maak gebruik van de opening die hij je biedt. Het zal best moeilijk zijn maar bedenk dat je mentor niet voor niets je mentor is en getraind is in omgaan met "lastige" situaties. Hij zal in ieder geval naar je luisteren en hetgeen je vertelt vertrouwelijk behandelen. Doen hoor!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:49

En met je vader erover praten? Ik weet niet of dat wat uit zal halen voor jou..
Een vertrouwenspersoon zou een goede stap zijn, maar wel een grote waarschijnlijk!

Hoop voor jou dat je die stap gaat nemen en je school af kunt maken en rust in je leven gaat krijgen!

Succes en sterkte!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:55

Het is waarschijnlijk echt heel moeilijk voor je maar dit ga je nooit alleen oplossen. En het gaat om jouw leven en dat komt hierdoor ernstig in de problemen. Echt ga met iemand praten. Je mentor, je huisarts, een familielid, vrienden?? Jij moet uit deze situatie gehaald worden anders ga jij voor de rest van je leven hier problemen mee krijgen!!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:01

Als je nou eens je openingspost uitprint en die aan je mentor geeft?
Volgens mij heeft hij al in de gaten dat het niet goed gaat en wil hij je graag helpen. Als je hem dan het verhaal laat lezen hoef je het niet te vertellen, maar hij weet wel wat er aan de hand is en dan heb je alvast de eerste stap gezet voor hulp.

Sterkte meis :(:)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:02

kan je mischien goed praten met een vriendin erover?
of mischien de ouders van een vriendin.
dan kan je 1 in vertrouwen nemen en dan kan je je verhaal kwijt en mischien samen een oplossing zoeken.
succes en kom op praat erover. dat helpt echt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:06

praat er met je vader en je mentor/vertrouwenspersoon over. Hoe moeilijk en eng dat ook is, zij zijn de enige die je in deze situatie kunnen helpen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:09

Geef mensen een kans om je te helpen. Je hoeft het niet alleen te doen. Je mentor heeft al aangegeven met je te willen praten. Pak die kans. :j

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:10

Echt ontzettend vervelend voor je. Zoals cynthiaV al schrijft kun je mischien je openingspost uitprinten, maar ook een nieuwe brief schrijven en deze geven aan je mentor(of iemand anders die je vertrouwt) is al een hele goede eerste stap. Als er maar iemand is die je vertrouwt en die weet hoe de situatie is. Dan zal het al makkelijker worden om stappen te ondernemen. Echt ontzettend vervelend voor je. Ik hoop dat je een stap durft te zetten en dat er mensen om je heen zijn die je kunnen helpen en opvangen. Heel veel sterkte.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 08:34

jullie zeggen allemaal dat ik er met me mentor of met iemand anders over moet praten maar zo makkelijk is dat helemaal niet hoor ik weet niet of ik dat wel wil hoor ondanks is het beter

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 08:39

en sommige zeggen praat met je vader er over net of hij het niet moeilijk heeft dat me moeder aan de drank zit natuurlijk heb ik met hem over me moeder maar echt niet over de rest omdat ik het zelf niet wil het is moeilijker dan jullie denken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:43

en als jij niet naar de tips van de mensen hier wilt luisteren schiet je ook niets op. De mensen hier kunnen jou namelijk verder ook niet helpen met je probleem behalve zeggen dat je met iemand op school moet gaan praten als je er met je vader niet over wilt praten :)

Succes en heel veel sterkte

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:54

Jaa ik ga ook naar de tips luisteren maar ik vind het nou eenmaal lastig om met iemand er over te praten
Bedankt voor jullie tips :D

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:38

Love099 schreef:
Jaa ik ga ook naar de tips luisteren maar ik vind het nou eenmaal lastig om met iemand er over te praten
Bedankt voor jullie tips :D

Misschien is het daarom makkelijker om het verhaal op papier te vertellen, het is een hele stap maar dan kan je wel hulp krijgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:41

Ik zou even contact opnemen met je huisarts, deze is eerder de aangewezen persoon dan een mentor of een leraar op school.
Goed dat je dit aankaart, ik zou er toch voor knokken om mijn schoolopleiding af te maken, desnoods van school te veranderen als de pesterijen op je huidige school je beletten om deze af te maken.
Medescholieren kunnen maar zelden inschatten wat voor schade ze aanrichten door hun pesterijen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:17

Schrijf is een brief, hoeft niet in 1 keer als je dr een week over doet prima!
SChrijf je gevoelens op, wat je dwars zit alles.

Dan heb je 2 keuzes.. je zoekt iemand die je m geeft, vader/mentor/vriendin.
Of je verbrand m en doet t zelfde nog een keer, tot je Je goed voelt bij je brief en m weg durft te geven..

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 13:20

Super bedankt voor de reacties en de tip's :D

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:35

Je zal er toch over moeten gaan praten!! Tegen je vader/moeder of mentor, buurvrouw of ouders van vriendinnen. Bij wie zou je je verhaal kwijt kunnen?

Er mee rond blijven lopen schiet niet op. Geef je vader de kans om jou niet te verliezen. Geef aan, dat je zo niet thuis wilt blijven wonen.... Dit gaat ten koste van je school en jezelf!!

Zoals smurffie zegt, schrijven....... Zelfs dan voel je een soort opluchting.... Niemand kan kwaad op jou worden. Het is niet jouw schuld.

Heel veel succes!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:09

weet heel goed wat je momenteel door maakt.
mijn vader dronk heel erg, is daar aan overleden, ouders zijn gescheiden en ben vanaf groep 6 tot 4e/5e middelbaar heel erg gepest.
en daar ondervind ik nu helaas de gevolgen van.. dat houd natuurlijk niet in dat dit voor jou ook gaat gebeuren!
meis, als je wilt praten mijn pbbox/msn staat altijd voor je open.
probeer hoe moeilijk het ook is met pesten je mannetje te staan, en of ga met een vertrouwens persoon/je mentor praten.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 19:17

Ik ga deze week met een juf praten