Zwanger & Kinderboerderij.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Zwanger & Kinderboerderij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:18

Dit topic had ook zomaar bij mensenwelzijn gekunt, ik laat aan de Mods over (die ik al getipt heb) of dat zo is... Anyway....

Zwanger & kinderboerderij...
Hallo!
Ik zit met een aantal vragen, zal ik eerst een situatieschets geven?
Il werk op een zorgboerderij met schapen, geiten, koeien, kat, varkens, paardachtige, vogels (roofvogels, kromsnavels, parkieten, kippen e.d)
Bij elkaar zo'n 30 stuks Grootvee en 200 vogels. In middels ben ik 18 weken zwanger en doe m'n werk met veel plezier en energie.

Nu weten we allemaal dat zwanger en kattenbak geen goede combi is. Ik weet ook dat drachtige geiten en geiten die bevallen ook erg gevaarlijk is (vruchtwater, placenta) en helemaal als het een spontane abortus is!

Nu begreep ik dat varkens met wonden ook een gevaar kunnen vormen, maar dit is me nog allemaal vrij vaag.
Wie kan me meer vertellen over de eventuele risico's? En dan graag de gezondheidrisico's, zwaar tillen e.d is al ondervangen door collega's

(p.'s: mijn huisarts en verloskundige weten van geen enkel risico, ook niet van de geiten, alleen de kattenbak is bij hun bekend)

Marielle82

Re: Zwanger & Kinderboerderij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:24

Ik kan je vragen niet echt beantwoorden, maar zelf werk ik in de zorg en kwam daarbij bijna in aanraking met een patient die een onbekent virus/bacterie bij zich droeg.
Ook mijn huisarts en verloskundige wisten niet of dit kwaad kon voor mij en mijn ongeboren kindje.
Uiteindelijk hebben we contact opgenomen met het RIVM. En zij hebben het voor mij uitgezocht. Misschien kunnen zij jou ook verder helpen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:24

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:49

STW > MW

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:10

varkens en koeien dragen MRSA bij zich,kan zijn dat jij de bacterie ook bij je draagt.

op zich is dat geen ramp zolang je maar niet bij ernstig ziek mensen met open wonden en weinig weerstand komt.
die kunnen er wel heeeeel erg ziek van worden en infectie,s krijgen

voor jezelf heeft het geen risico,al zou ik er wel melding van maken.

toen ik nog op een varkensbedrijf werkte had ik een collega die ook zwanger was.
geen probleem voor de baby maar als je in het ziekenhuis bevalt dan kreeg je wel een eigen kamer.
kan best leuk zijn haha

zou er wel voorzichtig mee zijn maar voor de rest hoef je je geen extreme zorgen over te maken.

let wel meer op de hygiene op en rond de boerderij en ook bij jezelf,maar dat zal je ongetwijfeld wel al doen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:39

inowa schreef:
varkens en koeien dragen MRSA bij zich,kan zijn dat jij de bacterie ook bij je draagt.

op zich is dat geen ramp zolang je maar niet bij ernstig ziek mensen met open wonden en weinig weerstand komt.

toen ik nog op een varkensbedrijf werkte had ik een collega die ook zwanger was.
geen probleem voor de baby maar als je in het ziekenhuis bevalt dan kreeg je wel een eigen kamer.
kan best leuk zijn haha

zou er wel voorzichtig mee zijn maar voor de rest hoef je je geen extreme zorgen over te maken.

let wel meer op de hygiene op en rond de boerderij en ook bij jezelf,maar dat zal je ongetwijfeld wel al doen.

Verdenking op MRSA is helemaal niet leuk, je gaat in het ziekenhuis in quarantaine, je mag je kamer i.p.niet af en iedereen die je kamer op komt, moet zich omkleden in schort, muts, mondkapje en handschoenen. Niemand loopt zomaar even snel je kamer binnen, dus je krijgt echt minder aandacht.
Niet zo'n heel fijn vooruitzicht dus, want de muren komen echt op je af.
Inderdaad even melding van maken bij je huisarts/ verloskundige, dan kunnen ze vast kweken afnemen in je zwangerschap, zijn die negatief, dan hoeven ze je niet af te zonderen van de buitenwereld..

Verdere risico's mbt je ongeboren kindje kan ik zo niet bedenken, dus daar kan ik je niet mee helpen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:26

Q- koorts risico is er bij schapen en geiten. Bij ons zijn alle schapen en geiten getest op Q-koorts (ze zijn allemaal drachtig) en worden vlak voordat de eerste moet bevallen nog eens getest, voor de zekerheid.

Wij hanteren wel een strikt beleid dat zwangere vrouwen en andere kwetsbare groepen niet de stallen in mogen tot minstens 2 weken na de geboorte van het laatste lam. Stukje vooruitdenken zegmaar, en better safe than sorry.

Zijn er bij jullie geen werkzaamheden waarbij je niet direct met de dieren in aanraking komt? Bij ons zijn er ontelbare klusjes waarbij je geen dier van dichtbij ziet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:40

luxje schreef:
inowa schreef:

kan best leuk zijn haha

Verdenking op MRSA is helemaal niet leuk, je gaat in het ziekenhuis in quarantaine, je mag je kamer i.p.niet af en iedereen die je kamer op komt, moet zich omkleden in schort, muts, mondkapje en handschoenen. Niemand loopt zomaar even snel je kamer binnen, dus je krijgt echt minder aandacht.
Niet zo'n heel fijn vooruitzicht dus, want de muren komen echt op je af.
Inderdaad even melding van maken bij je huisarts/ verloskundige, dan kunnen ze vast kweken afnemen in je zwangerschap, zijn die negatief, dan hoeven ze je niet af te zonderen van de buitenwereld..

Verdere risico's mbt je ongeboren kindje kan ik zo niet bedenken, dus daar kan ik je niet mee helpen

ik ben zelf ook msra positief getest geweest en heb toen ook een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.
kamer mag je idd niet af maar als je er maar een paar dagen ligt is dat niet zo,n probleem.
bij mij hoefde niemand zich om te kleden,wel een mondkapje.
ik hoefde maar op de bel te drukken en ze kwamen meteen....

ik had ook een 2 persoons kamer voor mezelf.

MRSA bacterie hebben is niet leuk maar een drama is het niet zolang je maar op past