Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
inowa schreef:varkens en koeien dragen MRSA bij zich,kan zijn dat jij de bacterie ook bij je draagt.
op zich is dat geen ramp zolang je maar niet bij ernstig ziek mensen met open wonden en weinig weerstand komt.
die kunnen er wel heeeeel erg ziek van worden en infectie,s krijgen
voor jezelf heeft het geen risico,al zou ik er wel melding van maken.
toen ik nog op een varkensbedrijf werkte had ik een collega die ook zwanger was.
geen probleem voor de baby maar als je in het ziekenhuis bevalt dan kreeg je wel een eigen kamer.
kan best leuk zijn haha
zou er wel voorzichtig mee zijn maar voor de rest hoef je je geen extreme zorgen over te maken.
let wel meer op de hygiene op en rond de boerderij en ook bij jezelf,maar dat zal je ongetwijfeld wel al doen.
luxje schreef:inowa schreef:varkens en koeien dragen MRSA bij zich,kan zijn dat jij de bacterie ook bij je draagt.
op zich is dat geen ramp zolang je maar niet bij ernstig ziek mensen met open wonden en weinig weerstand komt.
die kunnen er wel heeeeel erg ziek van worden en infectie,s krijgen
voor jezelf heeft het geen risico,al zou ik er wel melding van maken.
toen ik nog op een varkensbedrijf werkte had ik een collega die ook zwanger was.
geen probleem voor de baby maar als je in het ziekenhuis bevalt dan kreeg je wel een eigen kamer.
kan best leuk zijn haha
zou er wel voorzichtig mee zijn maar voor de rest hoef je je geen extreme zorgen over te maken.
let wel meer op de hygiene op en rond de boerderij en ook bij jezelf,maar dat zal je ongetwijfeld wel al doen.
Verdenking op MRSA is helemaal niet leuk, je gaat in het ziekenhuis in quarantaine, je mag je kamer i.p.niet af en iedereen die je kamer op komt, moet zich omkleden in schort, muts, mondkapje en handschoenen. Niemand loopt zomaar even snel je kamer binnen, dus je krijgt echt minder aandacht.
Niet zo'n heel fijn vooruitzicht dus, want de muren komen echt op je af.
Inderdaad even melding van maken bij je huisarts/ verloskundige, dan kunnen ze vast kweken afnemen in je zwangerschap, zijn die negatief, dan hoeven ze je niet af te zonderen van de buitenwereld..
Verdere risico's mbt je ongeboren kindje kan ik zo niet bedenken, dus daar kan ik je niet mee helpen