Bang/verdrietig/in de war van het weer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Bang/verdrietig/in de war van het weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:10

hoi allemaal,

ik heb heel erg lang getwijfeld om dit topic te openen , omdat er veel bekenden in dit topic zitten . Maar omdat alle lieve mensen van bokt mij al zovaak hebben geholpen , doe ik het toch maar .

Om te beginnen , nee dit gaat niet over mijn paard , maar over mij ! Hte klinkt verschrikkelijk raar , en ik heb maanden nagedacht over hoe ik het moest brengen want ik kan er zelf bijna moeilijk woorden aan geven . Toch zal ik dit zo concreet mogelijk proberen te doen.

Ik kan namelijk heel erg bang worden van bepaalde weersomstandigheden in nederland ( heb het idee dat het minder is in het buitenland ) Bijvoorbeeld van heel triest weer , dat kent iedereen wel .
Niemand vind dat echt gezellig , maar ik kan er heel er bang en overstuur van raken . Ik krijg dan ook veel moeilijker lucht . Vooral als het maandag is , wordt het erger . Gewoon de sfeer is heel naar dan .
En nergens kan ik naartoe vluchten , overal is het even ''eng'' . Binnen , buiten maakt niet uit .
Ook weersomstandigheden .

Ook als ik naar bepaalde foto's kijk krijg ik dat angstige gevoel .

zoals hier.

http://static.zoom.nl/420196493AFD6C89E ... r-weer.jpg

Ik hoef niet eens echt hulp of tips , als iemand dit herkent vis dat al hulp voor me . Ik ben soms bang dat ik niet meer spoor oid.

liefs femke

Dani

Re: Bang/verdrietig/in de war van het weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:25

Probeer het voor jezelf concreter te maken. Waar ben je bang voor, wat kan er gebeuren, welke gedachten heb je erbij? Wat maakt het zo eng - is het de kleur van de lucht, de regen, storm? Of, als dat te lastig is: wat is in ieder geval níet eng?

Vaak zit er wel een bepaalde gedachte achter zo'n irrationele angst, al lijkt dat misschien in eerste instantie niet zo. Of een herinnering, dat je als kind bijvoorbeeld een keer alleen was bij een hele erge storm en toen heel bang was, zoiets. Als je die gedachte eenmaal weet kun je er ook iets mee gaan doen. :j

Je 'spoort' echt wel hoor, er is altijd wel een reden voor zo'n angst, soms is het alleen even zoeken voordat je die reden hebt gevonden. :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:27

bedankt voor je reactie . Ik reageer zo even wat uitgebreider , moet eerste even over je post nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:30

Ik herken je verhaal precies. Maar ik heb het juist ook bij heel móói weer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:31

DaniBanani schreef:
er is altijd wel een reden voor zo'n angst, soms is het alleen even zoeken voordat je die reden hebt gevonden. :)

Maar als er geen goede/logische/gegronde reden is voor je angst en het beperkt je wel enorm in je leven is het toch wel verstandig hulp in te schakelen :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:59

bedankt voor jullie reacties .

ik heb nagedacht , maar kon niets vinden ...

ik kan echt geen logische reden vinden , en er is al zo vaak hulp beloofd maar het is er nooit van gekomen .
Of mensen nemen het niet serieus , en het beperkt mijn leven wel heel erg helaas.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:17

Ik heb zoiets zomers. Als het heel mooi weer is voel ik me goed. En als het plotseling dan even bewolkt is, voel ik me ineens niet zo goed meer. Als dan de zon weer terugkomt voel ik me meteen weer beter.
Maar ik heb het niet zo erg dat mijn leven erdoor wordt beperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:59

Heel veel mensen hebben last van winterdepressies, schijnt gerelateerd te zijn aan het sombere weer. Misschien daar eens op googlen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:22

Maar dit lijkt verder te gaan dan een winterdepressie..

Misschien toch hulp inschakelen en duidelijk maken hoe dit je beïnvloedt. Want zo'n angst ontstaat écht niet zomaar..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:26

Ik herken het wel. Ik had er vooral last van toen ik heel slecht in mn vel zat. Als het dan bijvoorbeeld mistig was ofzo, dan wilde ik 'eruit' . Maar dat kan dan dus niet..en daar werd ik dan heel angstig van. Bedoel je dat een beetje?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:03

hé charlie,

ja dat is wat ik bedoel , het is heel angstaanjagend .

en je kunt inderdaad niet vluchten of weg , nergens vind jd steun . zelfs niet bij de paarden . nergens .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:29

Ik ben zelf heel claustrofobisch en dat heeft er wel mee te maken. Ik moet zeggen dat ik er nu bijna tot geen last meer van heb. Zit je verder wel lekker in je vel?