Amandelen verwijderd; pijn en slijm. Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Amandelen verwijderd; pijn en slijm. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 10:46

Vrijdag zijn mijn neus en keel amandelen verwijderd, en gisterochtend mocht ik naar huis uit het ziekenhuis.

Tot gisteravond ging alles prima, maar toen begonnen mijn keel en kaken erg te branden en kwam er zo veel slijm in, dat ik het niet meer door kon slikken. Ik kan het alleen wegspoelen met ijswater, maar voordat ik naar bed ging, had ik inmiddels zo veel water gedronken dat ik er misselijk van werd, en nog bleef het slijm komen. Gevolg was dat ik tot half 4 vannacht op bed heb liggen kwijlen ipv slapen. Nadat ik even beneden had gezeten en daana op mijn rug ben gaan liggen, heb ik uiteindelijk geslapen tot half 8. Toen moest mijn vriend naar de wc en was ik weer wakker en aan het slijmen. Ben dus van ellende ook maar uit bed gegaan en heb mijn paracetamols genomen. De pijn valt mee voorlopig, maar het slijm is er nog en daarnaast heb ik nu ook een verstopte neus :roll:

En ik heb gigantische honger := Donderdagavond om 10 uur heb ik voor het laatst gegeten. Sinds die tijd heb ik alleen ijswater, nutri-drink, 1 glas Yogho en een bakje vla verdund met melk gehad. En een lollie gistermiddag omdat ik bijna van mijn stokje ging door suikergebrek.

Volgens mijn "eet"-schema mag ik vanaf vandaag:
*water
*limonade
*vruchtensap (behalve sinaasappelsap)
*waterijs
*drinkvoeding (heb nog 1 flesje, maar vind het niet te drinken :') )
*melk/karnemelk/yoghurt/vla/roomijs
*glad gebonden pap
*chocomelk/drinkyoghurt
*lauwe koffie en thee
*glad gebonden soep/boullion

Máár: ijs lust ik niet en alles met melk durf ik niet te drinken vanwege dat slijm.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips voor me? Zo af en toe kan ik wel bij het plafond omhoog en mijn humeur wordt er ook helemaal niet beter op. En ik wil kunnen slapen ^)
In het ziekenhuis kreeg ik diclofenac als mijn keel zo begon te branden, ik had er gisteren nog 1 hier thuis, en het ging perfect. Maar die zijn nu op. Ik wilde de dokter bellen om te vragen of ik daar nog wat van kon krijgen, maar ik kan niet praten, dus bellen wordt lastig :+ En dan zit ik nog met dat slijm, verstopte neus en honger!

danneke80

Re: Amandelen verwijderd; pijn en slijm. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:50

Mijn vriend heeft pas zijn keelamandelen laten verwijderen. Hij heeft heel veel ijs gegeten en op dag 2 al frites en pizza. Hij heeft er weinig last van gehad.
Lust je echt helemaal geen ijs? Ook geen Ben & Jerry's ofzo?
Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met de dokter. Misschien kan je vriend voor je bellen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:57

Toen ik mijn amandelen liet verwijderen, moest ik de volgende dag even flink doorbijten, en een bruine boterham met korst eten. Dit haalt het slijm weg en bespoedigt het genezingsproces. Juist doordat het wat grover is, neemt het alles goed mee. Door gladde producten te blijven eten en drinken, blijft het erlangs heen glijden en zal het slijm niet makkelijk meegenomen worden.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:00

ik heb vorig jaar amandelen laten knippen en heb heel lang niet kunnen eten.
wat ik na 2 weken weg kreeg was sercibonen uit een potje en gehakt..

ziekenhuis rade mij aan pannekoeken te eten ( hadden ze van iemand gehoord die alleen dat weg kreeg) en dit ging ook erg goed.

verder leefde ik op ijs en vla ( met slijm lijkt me dit niet erg lekker)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:02

Ik heb een paar jaar terug mijn amandelen laten verwijderen en heb dezelfde avond alweer gegeten. Eerst ijsschaafsel/ijswater nemen en dan gelijk je eten maar binnen. Te beginnen met aardappelpuree bv.
Dat eetschema van jou zou ik echt niet aanhouden hoor! Dan val je veel te veel af.
Ik ging gelijk weer eten en was in een week nog 9,6 kilo kwijt!!!

Oh en zeker geen melkproducten nemen nu, juist slijmbevorderend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:12

Ik heb zaterdagavond de zuster gesmeekt om een plakje kaas ofzo toen ze brood kwamen ronddelen :') Maar niks hoor :n Een bakje vla mocht toen na lang zeuren, daarna kreeg ik pas echt honger :=
De volgende ochtend kreeg ik weer alleen een bakje ijsschaafsel met water. Toen ik zei dat ik de avond ervoor vla had gehad was het antwoord: Dat heeft de verpleging gedaan, daar begin ík niet aan :roll:

Jullie denken dus toch iets eten? Gewoon brood zonder korst (of met?) of een bolletje dan? (Hebben alleen bolletjes in huis)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:14

Ik at bruin brood met korst, maar een bolletje kan ook wel denk ik. Beetje boter erop en een plakje kaas, of als je aan je suikerbehoefte wilt voorzien, hagelslag. Zal wel even geevoelig zijn, maar als je streng voor jezelf bent en doorbijt, voel je je daarna een stuk beter!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:14

Melkproducten zorgen voor meer slijm.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:15

Net wat Angelkis zegt, je hebt te veel melkproducten op. Daar wordt de slijm alleen maar erger van. Dus even stoppen met melk en vla en nutri drink.
Bolletje lijkt me prettiger dan een boterham (korsten)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:37

@ Indianlady: Te veel wilde ik nou niet zeggen. De vla was eergisteren en de Yogho gisterochtend. Ow en de nutri-drink was vrijdagavond, 2 slokjes, want vond het niet te drinken zo smerig. :') Meer melkproducten heb ik niet gehad en de klachten begonnen gisteravond rond een uur of 9.
Ow, ik heb gistermiddag nog geprobeerd om zo'n chococakeje van de aldi te eten; snack cacao. 2 kleine hapjes fijn gemalen en laten smelten/doorweken voor het doorslikken, maar niks hoor :n Ja, pijn! :+ Verder heb ik niks gehad behalve water en opgeloste medicijnen. (elke 4 uur 2 paracetamol 500 mg opgelost, en af en toe diclofenac) En wat zoete ranja gisteravond zodat ik niet van mijn stokje ging. (Zou dat het geweest zijn? De suiker? Iets zoets drinken/eten in de zomer is ook niet goed toch?) Vandaag nog helemaal niks gehad behalve paracetamol en water. (hoe kan ik met zo veel paracetamol in hemels naam nog pijn hebben? :roll: )

Bovenstaande voedingsschema was van vrijdag tot en met morgen. Zal alles eens overtypen. :j

Vrijdag/zaterdag/zondag
*water
*limonade
*vruchtensap (behalve sinaasappelsap)
*waterijs
*drinkvoeding

Maandag/Dinsdag
*melk/karnemelk/yoghurt/vla/roomijs
*glad gebonden pap
*chocomelk/drinkyoghurt
*lauwe koffie en thee
*glad gebonden soep/boullion

Woensdag
* soep/boullion
* gemalen vlees
* gemalen groente
* aardappelpuree
* Gepureerd fruit/ Olvarit fruithapje :+
* zacht gekookt ei

Donderdag
* wit en bruin brood zonder korst
* warme maaltijd met gemalen vlees
* geen rauwkost
* geen vlees/vis met botten en/of graten
*geschild fruit

Vrijdag
*normaal eten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:39

kleinvosje schreef:
Ik at bruin brood met korst, maar een bolletje kan ook wel denk ik. Beetje boter erop en een plakje kaas, of als je aan je suikerbehoefte wilt voorzien, hagelslag. Zal wel even geevoelig zijn, maar als je streng voor jezelf bent en doorbijt, voel je je daarna een stuk beter!

Zal ik zo eens proberen dan. Kan mijn maag alweer horen :Y)
Bolletje met chocohagelslag en boter. Lijkt me net wat minder pijnlijk dan kaas := (zijn sowieso de enige 2 soorten beleg die ik eet :)) )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:41

Gewoon proberen inderdaad, en je hoeft em natuurlijk niet in drie minuten opgegeven te hebben he, neem er rustig de tijd voor en kauw goed!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:50

Ik ben ook zo ziek geweest na het verwijderen van mijn amandelen. En ik kon de verpleging met hun vieze vla wel wegkijken. Het is nu 17 jaar geleden maar ik ben die vla nooit vergeten. Ik wist niet vanillevla zo vies kon zijn.

Weet je wat bij mij de truc deed? Ik wilde echt voedsel. Voedsel met een lekker geurtje en warm graag.
Dus tja, mijn moeder was de sjaak. Ze moest bloemkool koken (tot het helemaal zacht was) met een lekker sausje en ik wilde vissticks. Oh en aardappelpurree.
Ik ben zo opgeknapt van een gewoon normale maaltijd , dat kan je je niet voorstellen.
Probeer het maar eens.
Oh en na al die vieze vla, kon het me niet schelen dat het pijn deed tijdens het eten, t was het dubbel en dwars waard want het eten was heel lekker ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:55

_O- Dat is inderdaad precies hoe ik me voel, tot aan de vissticks en vanillevla aan toe. _O- Ik wil vissticks met veel mayo (en elke keer dat ik de vriezer opentrek voor ijsklontjes zie ik vissticks liggen := ) Of aspergesoep met gehakt en vermicelli (maar daar krijg ik denk ik weer veel slijm van :roll: ) Of macaroni of doperwtjes en worteltje met aardappel puree :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:05

Als je nu eens gewoon eten door de blender haalt
(bv aardappels met wortels koken, en dan in de blender pureren, wat witte vis bij koken, erbij pureren, en je hebt een gietbare maar lekkere maaltijd (de kruiden uiteraard niet vergeten :D)
ik eet dat zelfs nu regelmatig :)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:03

Je hoeft niet alles te blenderen hoor, je kauwt toch op je eten. Het duurt alleen langer dan normaal (1 broodje deed ik echt een uur over). Echt ienie minie hapjes nemen en goed kauwen. Gewoon eten wat je wilt eten (op melkproducten en zuren en pittige dingen na). Ik heb de eerste dag pringels zitten sabbelen (hot en spicy :o ) Heeeeerlijk!!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:38

Mijn amandelen moeten er ook uit maar als ik dit zo zie word ik niet vrolijk. :')
Heb je al iets kunnen eten inmiddels?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:23

mijn amandelen zijn een aantal jaar geleden ook verwijderd en ik heb op dag twee in het ziekenhuis al kippensoep geeist :+ Werd helemaal flauw van helemaal niks binnen krijgen.

Ik heb thuis geloof ik ontbijtkoek met veeeel roomboter gegeten. Inderdaad ook dwars, en ja ook pijn, maar daarna voelde ook ik me zoveel beter!

succes meid, ik weet dat het geen pretje is. Misschien troost het je dat ik nu pas voor het eerst sinds die operatie weer tegen een keelontsteking aanhang (operatie nu 6 jaar geleden.. voorheen wel 5 tot 6x keer keelontsteking per jaar)

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:26

ijsklontjes
pannenkoeken
poffertjes
lasagne

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:50

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:35

Lyonesse schreef:
_O- Dat is inderdaad precies hoe ik me voel, tot aan de vissticks en vanillevla aan toe. _O- Ik wil vissticks met veel mayo (en elke keer dat ik de vriezer opentrek voor ijsklontjes zie ik vissticks liggen := ) Of aspergesoep met gehakt en vermicelli (maar daar krijg ik denk ik weer veel slijm van :roll: ) Of macaroni of doperwtjes en worteltje met aardappel puree :Y)

Nou, neem dat dan!
Wat je ook eet, het gaat pijn doen! Kom je niet onderuit. Laat het eten dan tenminste de pijn waard zijn.
Een bruine boterham doet evenveel pijn als een visstick hoor ;), die visstick is alleen 1000 keer lekkerder.
Damn, 17 jaar geleden en ik herinner me het dus nog echt precies he. Ik weet ook nog hoe lekker het was ;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:39

Hallo.

ik heb mijn keel amandelen ongeveer een half jaar geleden eruit laten halen.
ik heb toen een nacht moeten blijven omdat ik maar niet overgaf.(was rond 12 uur al weer wakker) rond 4 uur kon ik pas overgeven.....
ik heb nu nog steeds veel slijm in mijn keel, en heel vaak mijn keel droog. maar het doet ook nog steeds pijn van waar ik het heb.

Je moet goed proberen te eten. mij lukte t niet, een week lang. ik moest telkens maar huilen als ik wat moest eten zoveel pijn deed t. en toch door proberen.
ik heb wel 2 weken lang met 3 zetpillen perdag gehad, ookal had ik maar iets van 5 dagen pijnstillers van het ziekehuis.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:28

Zoals al eerder gezegd: melkproducten zorgen voor meer slijm.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:34

:wave:
Gisteren hebben we groentesoep gemaakt, wat ik dus gehad heb met een bolletje met kruidenboter. :D
Verder heb ik niks meer gehad, maar ook geen slijm meer. Dus ga zo even een bordje brinta maken.

Zeer doet het nog wel, weer de hele nacht niet geslapen. :roll:

@Xtweetyx: Móest je overgeven? Heb ik helemaal niet gedaan. Ben ook nog geen uur onder narcose geweest. Om kwart over 2 ben ik geopereerd, en om 5 voor 3 werd ik weer wakker.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:36

Je geeft meestal over omdat je heel veel oud bloed in je maag hebt zitten, of van de narcose. Ik had heel veel oud bloed in mijn maag, heb veel overgegeven. Verder was ik natuurlijk weer zon persoon die buiten het gangbare valt, ik had een flinke nabloeding, waardoor ik om 01.00 uur nog een keer naar de OK moest om de boel dicht te branden...