3 nachten spugen zonder 'echt' ziek te zijn..

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nathalie_v

3 nachten spugen zonder 'echt' ziek te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 05:17

pff lig nu alweer wakker omdat ik om de haverklap moet spugen. Dit is nu al de 3e nacht achtereen. Het begon vrijdag nacht, ik had niets raars gegeten (naar mijn weten), en wat ik had gegeten was nog niet over de datum etc.
Zaterdag overdag ben ik gewoon gaan werken, ik had geen koorts en voelde me op zich goed. Wel last van m'n maag maar 't was uit te houden!
Zaterdag nacht wakker geworden en weer naar de WC gevlogen, kwam alleen wat speeksel naar boven (fijne details hé :+ ). En dus deze nacht precies het zelfde.
Nu moet ik wel zeggen dat ik redelijk wat medicatie slik:
3x tramadol p.d
3x paracetamol (1gr) p.d
2x celebrex p.d

De paracetamol (1gram) slik ik nu zo'n 2 jaar. Ik sta onder behandeling van een rhemataloog, en heeft deze medicatie voor geschreven.

Ik maak deze morgen (ja de morgen begint hier al vroeg.. helaas!) een afspraak.. Maar was benieuwd naar jullie mening/ideeën!

.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 06:08

buikgriep?
dat gaat ook rond he,maar zou ook best van je medicatie kunnen komen.
verstandig van je dat je wel langs je huisarts gaat

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

nathalie_v

Re: 3 nachten spugen zonder 'echt' ziek te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 06:23

buikgriep dacht ik als eerste ook aan...
Maar ben veder niet ziek, (kan ook verbloemd worden door de medicamenten ..)
aangezien het nog wel erg vroeg is ben ik het i-net aan 't afspeuren (tja niet altijd even verstandig,, maar een mens moet toch iets :P ) en kwam bij celebrex deze bijwerking tegen... Maar ook van dé pil..
Dankjewel voor je vroege reactie!! :)

.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 06:31

Zwanger?

“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
Alan Greenspan

Gezegd dat de liefde van een man door de maag gaat ben ik eigenlijk de hele dag aan het masturberen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 06:42

Nee absoluut niet!! haha
geen gemeenschap gehad!
maar dat zou in theorie nog gekund hebben!
Dankjewel voor je reactie :)

.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:00

niet de tramadol?
Ik heb een paar weken terug zaldiar gehad (tramadol/paracetamol) en werd door de HA gewaarschuwd voor misselijk en braken als mogelijke bijwerking en heb medicatie gekregen tegen de misselijkheid waarna het was opgelost..

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:36

Ik had laatst ook de buikgriep, totaal niet ziek, wel regelmatig pijn (krampen) en overgeven

Pintomerrieveulen geboren op 05-06-11 Ceasar ter Linden x Lux Z
Flying Colours roepnaam Fly
Pintomerrieveulen geboren op 12-05-12 Ceasar ter Linden x Lux Z
Chasing Dreams roepnaam CD'tje

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:52

Ik heb het ook. Wel beetje misselijk wat wel mee valt, maar ineens zomaar overgeven. Ik heb het overdag, dus ik blijf liever beetje thuis. Ben ook wel wat duizelig. Hoor er meer mensen over, denk dat er gewoon wat heerst.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 09:57

Ben net terug van de huisarts, ze wist het niet zeker maar dacht aan inderdaad een buikgriep (of maagproblemen...), en in combinatie met mijn medicatie dat mijn maag het niet meer verdraagt.
Moet nu mijn medicatie meer verdelen over de avond..
En Polly je had gelijk, tramadol geeft ook misselijkheid (net zoals de celebrex), die 2 mag ik dus nu niet meer samen in nemen.
Als het over 2 nachten niet over is moet ik weer terug!
De rest van de nacht is verschrikkelijk geweest. Heb nog een half uurtje kunnen slapen en daarna weer naar de wc gevlogen :+ .. hopen dat het komende nacht beter gaat worden!
Bedankt voor de reacties!! :)

.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:45

Rotavirus ?

Begint meestal ook de eerste dagen met overgeven en later ook diarre.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 11:56

Heb het net even gegoogeld, had er namelijk nog nooit van gehoord :+ .
Ik heb niet echt diarree (kan nog komen.. laten we het maar afkloppen!), ook ben ik niet vermoeider dan dat ik normaal ben..
m'n huisarts snapte alleen niet waarom ik niet naar de HAP had gebeld ivm. m'n medicamenten. Maar de laatste keer dat ik dat deed hielden ze me gelijk 2 weken.. Dit was ook met buikpijn.. Dit wou ik niet nog eens :+ haha

.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:55

paracetamol in 1 gr. dosering bestaat toch niet :?

Anyway; dat is koortsverlagend, dus het zou best kunnen dat je buikgriep hebt, en door je medicijnen je goed voelt en geen koorts hebt :)

[o]

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:07

Het kan ook een buikvliesontsteking zijn. Ik was toen verder helemaal niet echt ziek en moest alleen maar spugen. Ik moet toen ook die zakjes OTS nemen en van die antibraakpillen. Die OTS kun je gewoon halen bij de drogist en zorgt enkel dat je voldoende vocht binnen krijgt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:17

heeft je huisarts geen maagbeschermer aangeraden?? tramadol staat er namelijk om bekend dat het een hele grote belasting geeft op het maag-darmkanaal. dus niet alleen misselijkheid (vooral in het begin) maar ook maagklachten. het maakt gewoon je maag kapot. het wordt dus ook bijna altijd voorgeschreven i.c.m. een maagbeschermer als omeprazol ;)
ik weet niet wanneer je de tramadol nu inneemt maar ik zou het zo veel mogelijk tijdens de maaltijd doen. dan ligt er in ieder geval al een bodempje voedsel in de maag en werkt het minder snel op de maag in. maar ik zou even bellen voor een maagbeschermer.

en die celebrex die je erbij neemt kan ook voor maagproblemen zorgen. weliswaar in mindere maten dan de tramadol maar i.c.m. ontstekingsremmende pijnstillers kan het wel voor die problemen zorgen. dus misschien dat de combinatie niet echt zo lekker is voor je maag.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-11 19:28

verootjoo @ die bestaan zeker wel (ja 1000mg), deze zijn alleen op recept verkrijgbaar en ze lijken qua grootte op een amox (antibiotica) tablet. Het kan inderdaad zo zijn dat alles verbloemd word,, vandaar dat ik naar de HA was geweest,, anders kom ik echt niet voor een buikgriepje hoor!

Kimbaie @ ik neem aan dat je ORS bedoeld (ken ik van de zeehonden opvang ;) ) Dat is geloof ik ontzettend smerig (heel zout) spul, wat vaak bij kleine kinderen (en aan zeehonden :+ ) word gegeven. Ik drink tot nu toe voldoende (zorg dat m'n fles water van 1.5 liter elke dag leeg is!) Bedankt voor de tip!

Tieme @ bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
De rede waarom ik geen maagbeschermer in mag nemen is omdat mijn ijzer heel snel daalt (de combinatie geen vlees eten en medicamenten is niet zo handig blijkbaar...)
Ik heb overwogen om weer terug vlees te gaan eten, maar het idee vind ik vreselijk (ook biologisch ;) ).
Het is niet het feit dat een dier gedood word, maar me op de manier hoe ze gehouden worden! En van biologisch weet je het ook niet altijd 100% zeker! (voel me nu zo macrobiotisch type :+ ).
Ik neem de tramadol eigenlijk altijd met iets te eten (een enkele keer niet.. )
Zo 'ie zo neem ik de tramadol nu al zo'n 1.5 jaar (de paracetamol al zo'n 2jaar), dus de 'begin misselijkheid' kan het niet geweest zijn denk ik..
Toevallig moest ik vandaag nog naar de orthopeed en heb gelijk wat dingen gevraagd, in samen spraak met de rheumataloog besloten om de celebrex er maar helemaal uit te gooien en er even niets voor in de plek te zetten in de hoop dat het dan beter zal gaan!

.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:40

nathalie_v schreef:
verootjoo @ die bestaan zeker wel (ja 1000mg), deze zijn alleen op recept verkrijgbaar en ze lijken qua grootte op een amox (antibiotica) tablet. Het kan inderdaad zo zijn dat alles verbloemd word,, vandaar dat ik naar de HA was geweest,, anders kom ik echt niet voor een buikgriepje hoor!

Ah... sorry. Ik was in de war met mg en gr. :+

[o]

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-11 18:00

haha paracetamol van 1 kilo.. mmm lijkt met toch wel erg zwaar op de mag haha,, ben me nu aan het bedenken hoe ik die door geslikt kan krijgen :+ haha

.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:08

nathalie_v schreef:
Kimbaie @ ik neem aan dat je ORS bedoeld (ken ik van de zeehonden opvang ;) ) Dat is geloof ik ontzettend smerig (heel zout) spul, wat vaak bij kleine kinderen (en aan zeehonden :+ ) word gegeven. Ik drink tot nu toe voldoende (zorg dat m'n fles water van 1.5 liter elke dag leeg is!) Bedankt voor de tip!

Ligt eraan die van Norit zijn echt heel vies. Maar die van de drogist hadden gewoon een lekker citroensmaakje.

Gaat het nu al beter met je?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:09

Hier hetzelfde, zomaar opeens 's nachts, voel me kipfit overdag (ochtend effe brak) maar snachts beroers, dat je denkt dat je zware griep hebt, en nee, ben niet zwanger :D

Heb nu 2 keer zo'n nacht gehad, heel raar

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:12

Domperidon helpt heel erg goed tegen misselijkheid en spugen alsook klachten in het maag/darmgebied in zijn algemeenheid. Ik weet niet of je ze zomaar bij de rest van je medicatie mag slikken maar ik zou het zeker even navragen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-11 16:52

Gelukkig heb ik sinds dat ik de medicamenten aan 't spreiden ben, en met 1 volledig ben gestopt (de celebrex, dit wel in overleg met de HA) niet meer gespuugd! Het is dus waarschijnlijk een combinatie geweest van griep en 'te veel' medicijnen!
Heb ook nog contact gehad met mijn rhemataloog, de beslissing van de HA om celebrex te stoppen vond hij niet echt geweldig, maar snapte het wel! Moet nu tot de 25ste februari wachten om te kijken of ik weer nieuw medicatie krijg... (jeej dit is al de zoveelste keer,, ik wissel bijna elke 3mnd van medicijnen!!)

Colway@ heel veel beterschap!!

Bedankt voor de reactie's :D

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie