pijn onderrug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

pijn onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:02

Om te beginnen heb altijd al een zwakke rug gehad, maar de laatste tijd begint het toch wel vervelend te worden.
Heb dus al een tijdje( maandje?) last van mijn onderrug, echt pijn doet het dan weer niet maar het is meer een drukkende zeurende "pijn" wat nog wel eens omhoog kruipt, had laatst tijdens het afwassen een branderig gevoel in mijn rug.
Ben altijd iemand die een tijdje aankijkt, maar de laatste tijd begint het met de kleinste dingetjes alweer, denk aan huis opruimen afwassen.
Nu ben ik afgelopen donderdag begonnen met post sorteren (thuis) en de dag erna bezorgen en heb nu meer last dan normaal wat ik wel verwacht had, maar nu 2 dagen later is het er nog steeds ( ook niet afgezakt)
Vooral het sorteren was een hel voor mijn rug.
Nou moet ik morgen weer, sorteren en dinsdag weer bezorgen.
woensdag doe ik vrijwilligerswerk bij een dierenweide en donderdag weer sorteren/bezorgen.
daarnaaat gewoon het huishouden en de 3 kids, dus echt herstellen is er niet bij.
Zou het komen omdat ik net ben begonnen? of zal dit altijd zo blijven

Ga morgen zoiezo een afspraak maken bij de huisarts, kijken hoe of wat, en gelijk vragen of ik dit werk wel moet blijven doen ...

Wat zou dit kunnen zijn?
word er nogal moe van, telkens weer die rug"pijn"
Kan niet normaal zitten, staant de afwas doen is ook niet prettig en zelfs met liggen blijft die zeurende pijn aanhouden.

PINK

Re: pijn onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:58

ben je ziek geweest? ik heb het gehad naja ik had heel erg last van me onderrug en dat bleek een ontstekking ofzo te kunnen zijn of kou.
dus goed warm houden dat sowiezo!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:11

Lastig, goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Hoe moeilijk het ook is, blijf bewegen en probeer je rug niet te ontlasten. Dit kan alleen met een goede pijnstiller, dus wie weet kan de huisarts je daarmee helpen, al is paracetamol wel eerste keus ;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:21

Ik heb er mee leren leven bij mij straalt het echter eerder naar mijn been uit
Post werk is een super baantje voor rug klachten lopen is het beste wat er is zorg wel dat gewicht op je rug hangt en niet naar voren of aan 1 kant

je moet zorgen dat je houding met het sorteren aan past niet in je rug buigen maar recht blijven
eventueel hoge tafel nemen of zitten en je buikspieren goed aan trekken
Heel goed op letten dat je je zelf lang maakt door je buikspieren te gebruiken bv
Wel is het goed om bij de huisarts even na te gaan of het uit de rugkomt
nieren en baarmoeder hebben ook uitstraling naar de rug
Veel beterschap zorg dat je niet verkrampt en even geen stallen uitmesten

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:08

vervelend dat je rugpijn hebt, als ik zelf last heb van lage rugpijn dan slaap ik 's nachts altijd op me rug en met een dik kussen onder mijn bovenbenen en ben dan vaak de volgende dag van mijn rugpijn af;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:41

dank voor je tip, het is te proberen, al slaap ik niet graag op mijn rug...

Hogere tafel ga ik niet doen, het is tijdelijk werk dus om daarvoor een andere tafel aan te schaffen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:56

gerlienke: hoe herkenbaar!!! ik heb mezelf al jong geleerd om op de rug te slapen om dezelfde reden. kwartier buikslapen is gegarandeerd een dag pijn lijden. ligt bij mij aan het niet achterover kantelen van het bekken.

ts: holle rug soms? ik heb er last van als ik slenter of lang op 1 plek sta. je gaat dan als het ware "inactief" staan waardoor de onderrug de krachten op moet vangen die normaliter door je bekken opgevangen worden.

overigens heeft bij mij een waterbed heel veel goed gedaan. paar keer per week zonnebank wil ook wel eens helpen om de boel even te ontspannen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:04

Heel herkenbaar, helaas.
Ik heb ook heel snel last van me rug en nek. Wat mij altijd helpt is een keertje laten kraken, dan is het een paar dagen goed en daarna word het wel weer minder, maar toch wel een lange periode zonder die hele erge pijn. Is je kussen en matras beide nog goed? Lig je goed, sta en zit je correct? Met bukken door je knieeen. Nouja je kent het hele riedeltje waarschijnlijk wel.
Wat mij altijd goed helpt als pijnstiller en waar ik dus vaak mee ga slapen, is biofreeze. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist en smeer je op de pijnlijke plekken. Massage ga ik van door het lint, vind het verschrikkelijk maar wellicht is het voor jou wel een goede ontspanning.

Er gaat op het moment ook griep rond, ik heb voordat ik die griep kreeg ook een paar weken met helse rugpijnen gelopen(kon op den duur me hele linkerbeen niet meer bewegen) en dat was over zodra die griep begon. Achteraf denk ik dus dat, dat met elkaar te maken heeft gehad.

Doet het ook zeer als je in bed ligt en dan je rugspieren wil gaan ontspannen? Ik ga daarbij ook vaak door de grond, kan zo zeer doen soms.