"Uitslag" van cap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

"Uitslag" van cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 12:34

Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuw baantje op een stal erbij, echt supergaaf! Alleen ben ik iemand die wel altijd een cap wil dragen op het paard. Ik heb van de week mijn eerste twee dagen op die stal gewerkt. Dan rijd ik ongeveer 4 uur achter elkaar en heb ik dus constant een cap op. Nou heb ik sindsdien allemaal mini bultjes op mijn voorhoofd precies op de plekken waar die cap zit. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? En toch gewoon een cap kan blijven dragen?

Leentje_

Re: "Uitslag" van cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:50

misschien irritatie omdat je zweet onder de cap ?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:52

Heb ik ook gehad.

Je cap eens wassen scheelt enorm om te beginnen.

Verder heb ik altijd 2 caps waardoor ik niet te lang met een natte cap rondloop. Het gaat nu goed zolang het niet 28+ graden is buiten. (als het dat wel is los ik dat op door enkele paarden zonder cap te rijden, stout he. Maar die jeuk, en op den duur ook pijn, is echt gekmakend.)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 12:55

Leentje_ schreef:
misschien irritatie omdat je zweet onder de cap ?

Dat zou kunnen ja, alleen houdt die irritatie wel lang aan en ik weet niet hoe ik die irritatie moet voorkomen. :o Ik zal mn cap wel eens gaan wassen dan! Heb hem denk ik in totaal nog maar 7 x gedragen maar hij heeft ook wel eventjes in de kast gelegen. :o

Ik zit er ook aan te twijfelen gewoon een nieuwe cap aan te schaffen, degeen die ik nu draag is een CSO.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:34

idd. optijd de cap wisselen, en die andere ook goed laten drogen.
wat ik laatst hoorde (weet niet of het helpt, moest zijn heel hard lachen), omdat daar vooraan een maandverbandje te plakken en die op tijd te verwisselen :P

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:12

Ik had dit ook altijd, het leek een allergische reactie. Ik doe sindsdien een dubbelgevouwen zakdoek op die plek, op mijn voorhoofd. Deze vervang ik als ie vies is! En daarnaast is zo'n zakdoek gewoon katoen, wat een stuk fijner voor je huid is dan zo'n cap. Probeer maar eens, bij mij werkte het meteen! Succes ermee!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:18

Ik had dit ook! Toen ik m'n cap eens goed had gewassen was het over (nu ik eraan denk, er zit nu ook alweer een mooie rand van foundation aan de voorkant.. :o , tijd voor een sopje dus, haha).

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:19

ik zal hem eerst wel eens even gaan wassen :-) als dat niet werkt zal ik dat maandverband of die zakdoek proberen :-) Die uitslag zit er helaas (na een week) nog steeds. ;(

Iedereen bedankt voor de tips!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:21

Inlegkruisje plakken om het zweet op te nemen werkt super.
Ook regelmatig schoon soppen met wat dettol.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 07:31

inderdaad zoals er al wordt gezegt door het zweet, dus cap even wassen of er inderdaad wat inleggen, succes er mee! ;)