Veel vage klachten; Alternatieve geneeswijzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Veel vage klachten; Alternatieve geneeswijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 16:59

Dag allemaal,

Omdat ik hier op Bokt wel eens topics voorbij zie komen over alternatieve geneeswijzen en Google me niet echt verder kan helpen stel ik mijn vraag hier eens in de hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik ben op zoek naar iemand die mij via de 'alternatieve' wijze (dus niet de reguliere geneeskunde) kan helpen.
Ik heb namelijk erg veel vage klachten die ik ondertussen behoorlijk zat wordt. Mijn vraag is dus ook of iemand mij een arts oid aan kan raden in de buurt van Enschede, of een manier weet hoe ik daar zelf aan kan komen.

Mijn klachten zijn onder andere:
- Gauw ziek, bijvoorbeeld 2010: Keelontsteking, voorhoofdsholteontsteking, darminfectie, keelontsteking, griep.
Inmiddels zit ik nu alweer 2 weken thuis met wederom een flinke voorhoofdsholteontsteking. Nu ben ik bezig met de 2e antibioticakuur, maar dat mag niet echt baten.
- Veel en vaak buikpijn; Huisarts heeft het prikkelbare darm syndroom vastgesteld
- Vaak zere nek en rug (stijfheid), met als gevolg weer hoofdpijn
- Vaak verkouden
- Ik heb het echt altijd koud, vooral handen en voeten
- Haaruitval
- Vaak kramp in spieren
- Vaak ontstoken ogen (oog zelf of de huid rond de ogen), om de week ongeveer
- Wondjes die niet of heel traag genezen
- Stemmingswisselingen af en toe, maar dat zal wel door de PCO komen, wat ook is vastgesteld door de huisarts

Al met al niet echt fijn. Ik klaag er verder niet over want er zijn veel mensen die veel vervelendere ziektes hebben, maar ergens zou ik best willen dat ik een keertje echt goed in mijn vel zit. Ik ben verder wel bijna altijd vrolijk. Ik probeer gezond te eten en sport ook regelmatig. Veel van de bovenstaande klachten zijn er een tijdje, soms erg, soms niet, verdwijnen weer en komen dan weer terug.

Iemand enig idee wat ik hier mee zou kunnen doen? Ik zou normaal nooit een topic zo specifiek voor mezelf openen, maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik anders mijn zoektocht zou kunnen beginnen.. Ik hoop op nuttige tips voor zowel mij zelf als voor andere bokkers!
Bedankt!! :)

Dani

Re: Veel vage klachten; Alternatieve geneeswijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:34

Als ik je klachten lees vraag ik me onmiddelijk af hoe je eetpatroon er uitziet - al je klachten komen namelijk ook voor bij ondervoeding. En je kan ook ondervoed zijn als je regelmatig eet maar bepaalde voedingsstoffen mist, of als de regelmaat niet goed is, of dat je dénkt genoeg te eten terwijl dat niet zo is..

Kan misschien de moeite zijn om daar eens naar te kijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:15

Met al deze klachten kan je heel goed iets alternatiefs proberen,ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:16

Misschien ben je overgevoelig voor bepaalde voedings middelen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:01

marleen_usar schreef:
Misschien ben je overgevoelig voor bepaalde voedings middelen?

Dat kwam ook meteen bij me op. Koemelkallergie is een hele algemene bijvoorbeeld.

Ooit is me door een alternatief therapeut uitgelegd dat je darmen en nek met elkaar in verbinding staan. Heb je last van je darmen (door bijvoorbeeld overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen) en je doet niets aan de oorzaak dan is de volgende stap vaak nek/hoofdpijn.
Mocht er dan nog steeds niets aan de oorzaak gedaan worden dan zijn vaak je neus- en bijholtes de klos.

Het vervelende is dat je in de reguliere geneeskunde een antibiotica kuur krijgt voor je bijholte onstekingen en een pijnstiller tegen de hoofdpijn. Maar de oorzaak is nog steeds niet weg......
Ga op zoek naar een goede therapeut die samen met jou op zoek gaat naar de oorzaak.
Kijk eens op www.bioresonantie.nl
Sterkte ermee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:11

Kijk even op deze site...er zit vast ook wel iemand bij jouw in de buurt

http://www.mbog.nl/

De Othomolunaire geneeskunde werkt vanuit de biochemie van je lichaam.Ik wil je wel adres ed geven van degene waar ik momenteel bij loop maar dan moet je even pb sturen.
Ze heeft bij mij ontdekt dat ik de ziekte van Lyme heb na 3 jaar aanmodderen bij de reguliere geneeskunde,mij heeft ze weer op de been gekregen en ik was echt bezig richting rolstoel te gaan.
Beter ben ik nog lang niet maar ben inmiddels wel op weg :)

Moet wel zeggen dat ik nu reguliere- en orthomoleculaire geneeskunde met elkaar combineer.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:15

Hier een zeer ervaringsdeskundige ;)
Heb onwijs veel verschillende therapieën gehad
Ik kan wel een hele goede therapeut aanraden: Annette de Vogel in Zeewolde.
Verder kan je ook proberen via Eric Laarakker zijn praktijk of er nog therapeuten in jouw buurt zitten die ze kunnen aanraden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:25

Ben in behandeling bij een ABNG arts die in Overdinkel zit. Dit in verband met de ziekte van Lyme. Hij combineert regulier met alternatief en gaat zorgvuldig te werk.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 16:37

Dag allemaal,
Ten eerste bedankt voor de vele reacties, zowel via PB als in het topic!
Ik ga alles eens goed doornemen en reageren op de PB's als ik daar vanavond tijd voor heb.

Het lastige vind ik dat er opties voorbij komen waarvan ik denk: JA, dat zou het best eens kunnen zijn!
Bijvoorbeeld overgevoelig voor bepaalde voedingsmiddelen. Maar dat heb ik ook bij degene die opperde dat het misschien een vitamine B tekort kon zijn of een schildklierprobleem. Omdat mijn klachten zo 'vaag' zijn vind ik het heel lastig om het goed te categoriseren. Als in: Bij heel veel afwijkingen of tekorten van vitaminen kan je last krijgen van hoofdpijn of buikpijn. Dus wat is het dan precies?
Ik ga zeker ook eens kijken naar de therapeuten en sites die genoemd zijn, wellicht kan die me helpen want ik zie door de bomen het bos even niet meer :D
Bedankt alvast!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:45

Een goede osteopaat bezoeken kan ook verhelderend zijn. (Vaak ook nog (deels) vergoed door het ziekenfonds). Succes en ik hoop dat je je snel fitter voelt.