Schouderblad gebroken, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m8eld

Schouderblad gebroken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:20

Ik heb eind november mijn schouderblad ( en twee ribben ) gebroken bij een val van een jong paard waar ik op
ging proefrijden. ( en ze was zooooo braaf :( , maar natuurlijk..... )
Niemand kan me echter vertellen hoe lang mn herstel zou kunnen duren en natuurlijk is een letsel bij iedereen weer verschillend, maar ik hoor alleen maar verhalen waarbij het herstel vreselijk lang duurt. Bij mij gaat het ook langzaam en kan nog heel weinig met mn arm. Ik doe er alles aan maar kan mijn arm maar een klein beetje optillen en een kopje thee vasthouden gaat al moeizaam. Het doet vaak ook nog pijn ( schouder en schouderblad ) en valt me gewoon heel tegen hoe langzaam alles gaat.
Nu was mijn vraag wie ook zoiets heeft meegemaakt en hoelang het duurde voordat je uberhaubt weer wat kan doen?
Het niet kunnen paardrijden is nog wel het allerergst! :\

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:21

Weet trouwens niet of het hier goed staat?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:22

Ik heb dit gehad toen ik nog jonger was. Ook van het paard gevallen. Ik kan mij herinneren dat het herstel echt heel lang duurde! En net zoals jij dat je weinig met je arm kon. Normaal optillen kon niet eens. Ik heb toen oefeningen gekregen. Misschien een optie om naar een fysio te gaan?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:22

Hey,
Ik heb een in oktober het verbindingsbotje tussen je sleutelbeen en schouderblad gebroken. Ik heb toen veel steun gehad aan een brace die mn schouder stabiel hield :)
Bij mij heeft het gelukkig niet al te langzaam gegaan en kan sinds vorige week alles weer. Zwemmen kon ik een hele tijd niet.
Inmiddels heb ik de brace niet meer nodig maar misschien heb jij er wat aan?

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:23

Ik heb mijn schouderblad ook gebroken gehad! Ik heb hier iets meer dan een half jaar mee gelopen! Nu doet hij nog pijn als ik hem met veel vaart omhoog haal! Ik kon na ongeveer 4 maanden er weer wat mee beginnen te doen, maar niet veel! Telkens kleine stapjes maken! Nu is het bij mij bijna drie kwart jaar geleden, door een stom ongelukje met een tafelpunt. Helaas heb ik nu nog steeds erge pijn als mijn haf iets te hard aan haar teugeltjes trekt.

Urielle

Re: Schouderblad gebroken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:39

Herstel heeft lang geduurd en het is nog een punt wat regelmatig pijnlijk is, als ik te wild ben.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 16:08

Bedankt voor jullie reacties :)
2misty2: Ik heb elke week fysio, maar dat schiet ook niet echt op. Krijg al wel wat oefeningen mee. Als het over een tijdje nog steeds
niet beter gaat, moet ik een afspraak maken bij een orthopeet om te kijken of er ergens peesschade in mn schouder zit.
eempiej: Dat moest vast ook wel pijn gedaan hebben. Ik heb geen brace maar wel zo'n sling. Daar heb ik in het begin ook veel aan gehad maar
moet het nu wat gaan afbouwen omdat ik meer moet bewegen. Als het heel zeer doet allemaal, moet ik m nog omdoen.
xGaab: Jeetje wat duurt dat dan lang zeg. Wanneer kon je weer rijden dan?
Ik heb het allemaal wat onderschat in het begin. Dacht dat ik nu wel weer kon werken en riijden enz. Pff valt wel heel erg tegen zeg.