Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 08:38

Aangezien ik hardlopen geweldig vind, maar na een paar meter al op de grond lig vanwege zwakke enkels ben ik maar begonnen met zwemmen.
Het liefst 4x in de week en dan 3x al vanaf 07.00 uur.

Heerlijk, mijn lijf voelt nu al een stuk prettiger en soepeler.
Een badmuts , lotion en een goede duikbril staan bovenaan mijn lijstje want die chloor is toch wel een aanslag op je haar en lijf.

Maar wie zwemmen er nog meer en ook zo vroeg op de ochtend??

Kaka

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:48

Ja! Niet zo vaak en zeker niet zo vroeg omdat me daarvoor met een meer dan fulltime baan en studie de tijd ontbreekt. Ik probeer 2 keer in de week 3 kwartier te zwemen, dan zeker 2 a 2,5 kilometer te maken en daarbij mijn slagen af te wisselen. Borstcrawl kost me het meeste moeite, dus dat doe ik het meest. Ik zwem puur en alleen om mijn conditie op pijl te houden, dus pak ook regelmatig wat intervaltraining mee.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 09:09

Borstcrawl kan ik dus niet, dit zal ik moeten leren, maar het lijkt mij een fijne slag waarbij je veel conditie en spieren opbouwt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:17

Ik zwem ook sinds een week of 3.

Ik ga op dinsdag en donderdag morgen om 07.00 1 uurtje zwemmen :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:23

Ik heb tot voor kort ook gezwommen ( maar nu is mijn zwemabbo afgelopen)

misschien dat jullie hier nog wat aan hebben :
http://www.aqua-watch.nl/pagina.php?pid=13&menuId=9
er staat een heel trainingschema op van gemakkelijk tot wedstrijd niveau :) , ik vond het wel fijn om met een doel te zwemmen i.p.v. doelloos een uur lang zwemmen ( dan verveelde ik me al snel)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:24

Ik wil er ook weer mee beginnen! Heb het een hele tijd actief gedaan, en dat is ook beter voor mijn knie dan hardlopen :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:56

Ik ben vanaf begin december 3x in de week aan het zwemmen. Ik ben herstellende van een ziekte en daardoor kan ik nog maar 3 baantjes per keer zwemmen. Het zal dus nog wel even duren voor ik op conditie ben.

Hoeveel baantjes zwemmen jullie in minuten?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:27

*\o/* Ik ga zaterdag weer is zwemmen kijken of ik het nog leuk vind en dat ik dan weer weekelijks wil gaan zwemmen :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:17

Ik doe aan hydrotherapie nadat mijn rug is gebroken, dat is natuurlijk iets anders.
Maar ik vind het héérlijk, ik denk wanneer ik volledig hersteld bent, misschien operatie, dat ik daarna wel baantjes ga trekken.
Je voelt je daarna zo lekker fit, ook al hoef ik niet af te vallen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:31

Oei het aantal baantje tel ik eigelijk nooit, wel wissel ik allerlei slagen af.
Fijn om dit weekend even wat bij te komen want van niks naar 5x deze week in ht zwembad ga je tocvh wel wat spieren voelen.
Morgenochtend mag ik weer...

Aieshja@ Wat doe je met hydrotherapie precies?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:48

Ik vind zwemmen ook super leuk, maar doe het (nog) niet met regelmaat.
Ben wel van plan met een vriendin baantjes te gaan trekken op donderdagavond! :D

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:55

Morgen gaat het even niet lukken omdat er wat tussen komt, maar nu sinds 3 weken elke maandag van kwart voor 10 tot half 12 baantjes trekken. Daarna een half uurtje in het bubelbad.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:43

ik begin vanavond met zwemmen samen met mijn vriend :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:22

Oh handig topic!

Ik ga binnenkort ook weer zwemmen. 1 x per week baantjes trekken op een avond.
Daarnaast ga ik ook nog fitnessen.

Even wachten tot ik groen licht krijg van de dokter en dan gaan we. *\o/*

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:09

ja hier nog iemand die sinds begin dit jaar fanatiek bezig is
bedoeling is 3 keer of zelfs 5 keer in de week te gaan
ivm gezondheidsklachten zit gewoon sporten er niet bij voor mij en zelfs zwemmen is al een opgave maar we gaan stug door

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:14

heb even dat schema bekeken maar kan niet echt vinden waar ik mee bezig ben
normaal zwem ik gewoon een baantje of 6 achter elkaar en dan stop ik even een paar seconden om daarna vrolijk verder te gaan
ik hou ook eigenlijk nooit bij hoeveel baantjes ik al gehad heb aangezien ik samen met een vriendin ga kleppen we meer tijdens het zwemmen dan
dat we bijhouden hoeveel baantjes het zijn geworden
naar een baantje of 30 halen we wel

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:18

Ik heb heerlijk een sportabonnement waarbij ik onbeperkt kan fitnessen én zwemmen (en ook nog eens voor een leuk bedrag *D ) dus ik ga nu ook steeds vaker zwemmen.. Het liefst alleen, dan zwem je toch het lekkerst door.. :j Een badmuts & bril overweeg ik aan te schaffen, gezien ik nu vaker in het water te vinden ben.. :j Heerlijk en erg goed voor je lijf :)

Zo vroeg in de morgen is ook een goed idee.. Daar ga ik snel maar eens mee beginnen :j

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:51

ik kan alleen in de avond of op donderdag ochtend verder zit ik met de kids die naar school/speelzaal gaan dus geen tijd overdag
maar s'avonds vind ik hier dan weer rare tijden namelijk van 21:00 tot 22:00 vind ik zelf dan weer net een uurtje te laat
voor je klaar bent met douchen en omkleden etc ben vaak pas rond kwart voor 11 thuis
ben gisteren geweest en zou vandaag weer gaan maar mijn schouder doet erg pijn
dus denk dat ik donderdag ochtend maar ga twee keer deze week na de griep te hebben gehad is misschien ook wel voldoende

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:56

Zwemmen niet, al heb ik dat wel jarenlang gedaan.
Ook wedstrijden gezwommen.

Ik ga binnenkort beginnen met Aquaspinning.
Beetje conditie opbouwen en lekker in het water.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:36

@Annebe, hydrotherapie is in feite therapie in het water.
Je zit dan in een zwembad van rond de 1.40 diep, het heeft vanuit ondere een opwaartse druk waardoor je pijn verlicht wordt.
Onder begeleiding doe je dan allemaal oefeningen, door de opwaartse druk wordt dus de pijn bij mij verlicht omdat ik even gewichtloos ben. Hydrotherapie is ook super om lekker soepel te blijven of als je spier/peesblessures hebt.

Ik ben er heel fier mee want sinds ik dit doe ben ik weer een stuk soepeler, het zal nooit worden zoals het was máár ik kom wel weer op et paard met een krukje !

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:20

nou maandagavond voor eerst wezen zwemmen, viel me best wel tegen, ben 4,5 jaar geleden gestopt met zwemclub, en heb daar zown beetje 6 jaar opgezeten...
maar kan nou lang niet meer zo hard zwemmen als toen :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:25

Nee dat heb ik ook. 4 jaar aan wedstrijdzwemmen gedaan. Kon zelfs in een 25 meterbad 1,5 baan onder water zwemmen, maar dat lukt nu echt niet meer.
Zwembad is in de buurt. Ben alleen zoveel aangekomen dat ik niet meer in mijn badpak durf.

Heb sinds zondag weer een paardje en heb afgelopen 2 dagen weer gereden. Voel me spieren nu helemaal, dus denk dat ik straks wel weer wat kilo's kwijt ben. Doe nu ook aan kunstschaatsen. Misschien dat ik dan vanaf eind maart weer eens ga zwemmen, want het blijft wel heerlijk om te doen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:27

haha ja, heb ook 5 jaar wedstrijden gezwommen, en maakte met mijn vereniging best succes. mocht altijd meedoen met de estafette's en werden bijna altijd 1e :P

komende maanden zit ik helaas nog niet op paard...heb sinds oktober niet meer gereden..maar mijn paardje verwacht een veulen..hoop dat ik er in april weer op kan

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:53

Lous schreef:
Nee dat heb ik ook. 4 jaar aan wedstrijdzwemmen gedaan. Kon zelfs in een 25 meterbad 1,5 baan onder water zwemmen, maar dat lukt nu echt niet meer.
Zwembad is in de buurt. Ben alleen zoveel aangekomen dat ik niet meer in mijn badpak durf.

Heb sinds zondag weer een paardje en heb afgelopen 2 dagen weer gereden. Voel me spieren nu helemaal, dus denk dat ik straks wel weer wat kilo's kwijt ben. Doe nu ook aan kunstschaatsen. Misschien dat ik dan vanaf eind maart weer eens ga zwemmen, want het blijft wel heerlijk om te doen.

ik vond het ook niks in badpak maar je zal echt niet enigste zijn
als ik ga zwemmen zie ik nog weel meer stevige mensen
zelfs een meisje van mijn eigen leeftijd zwemt en die is nog ''dikker''(vind het altijd zo erg om het woord dik te gebruiken)
maar als je er nooit wat aan gaat doen zal het ook nooit minder worden zeg ik dan maar
ik heb er echt maling aan wat andere van mij denken ik krijg inmiddels wel al een beetje taille dus ik ben blij *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:58

Dat niet alleen, maar pas er ook niet echt meer in. De zijkanten zijn best hoog, en als ik er nu in ga worden ze nog hoger. Dus hij kleed echt heel slecht af.
Ben ook aangekomen omdat ik niet meer paardreed en niet meer sportte. Weeg nu rond de 70, wil er ongeveer 7-10 kg af hebben. Maar dat zou moeten lukken ;)

Ik weet dat er van alles rond loopt, maar als je een mooi lijntje hebt gehad, wil je dat natuurlijk graag weer terug :o