zelfmoord wat vinden jullie daarvan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

zelfmoord wat vinden jullie daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:23

kan weg
Laatst bijgewerkt door RF_Pictures op 27-01-11 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Re: zelfmoord wat vinden jullie daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:28

Is laatst al een topic over geweest..

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:29

Broccoli schreef:
Is laatst al een topic over geweest..

oh dan kan tie wel dicht

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:31

vaak zijn het juist mensen die niet met stress of andere dingen om kan gaan. Niet perse dus mensen met een slechte jeugd, dat zijn meestal de vechters, de zwakkere zijn de mensen die aan zelfmoord denken en ook echt doen. in mijn omgeving zijn er meerdere mensen die zelfmoord hebben gepleegd. 3 mensen daarvan waren Manisch of Psychotisch, ofwel ze waren op dat moment ziek in hun hooft en konden niet realistisch nadenken. een ander iemand, een vrouw van 21, heeft zelfmoord gepleegd omdat ze erg in de schulden zat, ze kon het niet meer aan. een ander in de buurt, jongetje van 14, pleegde zelfmoord nadat zijn vriendinnetje het had uitgemaakt. Niet echt meteen redens waarvan je denkt "ja dan zou ik het ook doen" ... Maar als iemand dus ziek in zijn hoofd is, dan is er meestal geen ontkomen aan. ja je kan die persoon opsluiten, maar je ziet het niet altijd aankomen :)

Zelfmoord is voor veel mensen iets waar ze niet over nadenken, en vooral niet de mensen die het ook echt doen. Die hebben dan meestal opeens een opwelling van "ik doe het nu" en ze doen het. Als mensen over zelfmoord denken betekent het dus niet dat ze het gaan doen en dat moeten ze helemaal zelf weten.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:24

Zie het gedicht in mijn profiel (of check mijn berichten) anders mag je me wel pb'en. Ik worstel zelf met dit soort ideën, en ben het dan ook niet geheel met lifaya eens.

Lifaya: je gaat wel wat te kort door de bocht... maar deze discussie is al vaker geweest, en ga ik ook niet op het forum voeren. Mag wel via pb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:46

Gezien de openingspost is leeggehaald hier een slotje.