Zeurende pijn in het gebit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Zeurende pijn in het gebit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 12:43

Ik heb al bijna een week erg zeurende pijn aan de linkerkant van mijn gebit. Het gaat door mijn kaak, mijn oor en uiteindelijk hoofdpijn. Ik heb al dagen niet fatsoenlijk geslapen door de pijn. Rond december had ik hier ook al zo'n last van. Toen ben ik naar de tandarts geweest, foto gemaakt, maar hij zag alleen dat ik ook onder verstandskiezen krijg (boven heb ik beide verstandskiezen en volgens de tandarts hoeven die er niet uit, tot nu toe).
Gisteren weer, niks.

Ik begon met panadolplus 500, maar dit hielp niet meer. Nu slik ik steeds (niet meer dan is toegestaan) panadolplus 500 met een ibuprofen 400. Maar dit werkt ook bijna niet meer...
Ik heb van mijn moeder zakjes ibuprofen gekregen 600, maar volgens haar is het eigenlijk troep, dus ik neem dit liever niet.

Meer bokkers die ervaring hebben met zulke zeurende pijn? (dat je er niet meer van kan slapen :n )

Als ik afleiding heb, heb ik er geen last van. Ga ik op de bank zitten tv kijken of dus proberen te slapen, dan begint het weer.

zonnebloem18

Re: Zeurende pijn in het gebit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:51

Ik was heel dankbaar voor de ibuprofen 600 daardoor kon ik eindelijk eens rustig in slaap vallen en als ik eenmaal sliep had ik nergens last van.
Wordt de pijn ook minder als je spoelt met water?
Bij mij bleek het een wortelontsteking te zijn maar die zou je moeten kunnen zien op een foto.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:53

Inderdaad vreselijk :\ Bij mij kwam het omdat een verstandskies doorkwam en mijn hele tandvlees irriteerden. Na een paar dagen ging het weer weg, om dan na een paar maanden weer terug te keren.

Vorige week heb ik mijn kies laten trekken bij de kaakchirurg, dus ik hoop er nu definitief vanaf te zijn :')

edit: ibuprof 600 werkte bij mij idd wel goed, terwijl normale ibu nooit aanslaat :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:24

Misschien kan je even heel goed flossen tussen je kiezen, hier kan iets achtergebleven zijn en dan gaan zweren. Dat is erg pijnlijk! Heb ook weleens gedacht dat ik minimaal een wortelkanaal behandeling moest, kon ik het met flossen oplossen!

Hoop dat het je helpt, deze pijn is vreselijk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:29

Ik doe elke dag met tandenstokers. Hmm misschien dan toch maar eens zo'n poedertje ibuprofen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:30

En een bezoekje aan de huisarts?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:22

Kan ook een holte-ontsteking zijn...Ik kon op een gegeven moment niet meer slapen van de tand/kaakpijn wat uiteindelijk een hele erg hoofdpijn en oorpijn veroorzaakte. Dus op naar de tandarts, niets te vinden, bleek ik een ontstoken sinus te hebben....2 kuren AB achter elkaar aan, want het schijnt iets heel hardnekkigs te zijn en het komt idd terug als het niet gelijk goed aangepakt wordt. Ik zou toch even langs de huisarts gaan :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:26

Ik zou zeker bij je huisarts langs gaan!!! Pijn in het gebit kan heel goed ook een andere oorzaak hebben! (zelfs een hartinfarct kan aan het licht komen door ernstige kiespijn!!!)
Niet blijven proberen met pijnstillers!!!
En wanneer de huisarts er niet uit komt, terug naar je tandarts!!!
Succes in het ieder geval!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:28

Ik heb slijtage aan m'n kaakgewricht en als dat ontstoken is doet het ook donders zeer. Trekt door je hele kaak. Het enige wat bij mij een beetje verlichting geeft is het goed warm houden en ontstekingremmers slikken.

Kan het niet zijn dat je verstandskies tegen de rest van je kiezen aan zit te drukken en dat er op die manier druk op je wortels ontstaat? Bij mij is er een verstandskies weggehaald omdat mijn kaak te klein was.

Ook een wortelkanaalontsteking kan dergelijke pijnklachten veroorzaken, maar dat hadden ze moeten kunnen zien op de foto's, en je gaat daarbij ook zo'n beetje door de grond als je tandarts op de betreffende kies 'timmert' met een instrumentje.

Ik zou bij de huisarts/tandarts aandringen op verder onderzoek hoor, want dit gaat doorwerken in de rest van je lijf. Door de pijn ga je je nek en schouders ook vastzetten ed.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:30

Lijkt me een goede tip om even bij je huisarts langs te gaan.
Net zoals Zinn heb ik het ook meegemaakt dat ik dacht dat ik tand/kiespijn had, maar dat het uiteindelijk een ontsteking van 1 of andere holte bleek te zijn.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:28

Bedankt voor de tips. Ook dat van holte ontsteking. Toen ik dit net las, ging er een lampje bij mij branden. 2 jaar geleden had ik ook deze klachten en toen bleek ik bijholteontsteking te hebben. 1 antibiotica kuurtje en het was voorbij. Ik ga morgen gelijk bellen voor een afspraak :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:53

Goed plan :j Ik hoop maar dat er snel een oplossing komt, want 't is zo ontzettend naar om constant die chagrijnige zeurpijn te voelen..... Bijholteontsteking is ook niet leuk, maar dan weet je in elk geval wat er aan de hand is en meestal is er ook wel een oplossing voorhanden. Succes/sterkte alvast voor morgen! :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:22

Die zakjes ibuprofen krijg je bij een kaakchirurg en is meestal bedoeld voor napijn als je je verstandskiezen oid eruit hebt laten halen. Bij mij werkte het heel erg goed, nadat ik mijn verstandskiezen eruit heb laten halen en ook tegen hoofdpijn hielp het heel erg goed.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 11:50

Einde van de middag was er nog een spoedplekje bij de dokter gelukkig. Normaal heb ik de pijn in vlagen, maar vandaag blijft het de heletijd zeuren. Ik ben blij dat ik vanmiddag al terecht kan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:39

En, hoe is het gegaan???

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 17:13

Dokter vond het vreemd omdat tandarts niks kon vinden en ik niet verkouden ben. Hij heeft oren en mond bekeken maar kon niks vinden. Heb nu eerst antibiotica kuurtje gekregen. Als het niet help moet ik terugkomen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:32

ik was toen ook niet verkouden en de tandarts kon bij mij ook niks vinden...doet het bij jou meer pijn als je springt? zo het gevoel dat er wat heen en weer gaat in je hoofd? en doet het meer pijn als je voorover hangt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:14

Als antibiotica niets helpt, zou ik zeker terug naar de tandarts gaan en een foto laten maken!
Sterkte ermee!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 11:53

Zinn, nee bij springen of mijn hoofd heen en weer of voorover heb ik er niet meer last van als normaal. De dokter ging ''kloppen'' op mijn hoofd op bepaalde stukken, ook op mijn jukbeen en dat was wel erg gevoelig.

Ik heb vandaag en gister geen last meer gehad (ik durf het bijna niet te zeggen voor dat het weer terug komt)... Even afkloppen!