Ontzettende keelpijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Ontzettende keelpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:14

Sinds afgelopen donderdag is het raak....enorme keelpijn. Donderdagmiddag en avond nog met flinke koorts (40 graden), vrijdag was dat weg en leek het heel snel beter te gaan. Maar in de middag kwam de keelpijn terug, is niet meer weg gegaan en wordt er niet bepaald beter op. Ben naar de huisarts geweest, die dacht dat het een virus was en dus vanzelf over moet gaan. Maar het is echt niet te harden....ik slik zoveel panadol als mag (en een beetje meer) en heb daarnaast brufen bruis. Ik ken het helemaal niet zo....meestal helpt het ook wel om te drinken als ik keelpijn heb, maar het lijkt net of alles het alleen maar erger maakt. Meer mensen die hier last van hebben (gehad)? En hoe lang duurt zoiets? Had stiekem wel verwacht dat het na zes dagen wel ietsje minder zou worden, maar :n

sharonalover

Re: Ontzettende keelpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:18

ik gebruik altijd trachitol, dat wil nog wel helpen :)

Heb je het vooral als je je inspant en dan voornamelijk buiten? Dat heb ik wel eens, dan kan ik nog geen stuk gewoon lopen of ik heb ontzettend pijn in mijn keel..... Als je dat hebt: sterkte, heb nog niks gevonden wat daartegen helpt :(:)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:20

Zelfde klachten heb ik laatst gehad, was een keelontsteking met ontstoken amandelen...
Wat helpt om de boel schoon te houden is gorgelen met zout water, verder paracetamol en ik heb toen antibiotica gehad.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:21

Trachitol doet nu echt helemaal niets, daar is het denk ik een beetje te heftig voor. Vind het idd ook altijd wel fijn bij beginnende keelpijn!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:21

Hoe lang duurde het voor het bij jou wat beter werd Rosita?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:46

Trachitol wil nog wel eens helpen idd, maar tijdelijk. Wat vooral helpt zijn euchinaforte druppels puur. Even gorgelen misschien zelfs, prikt ontzettend maar verlicht daarna wel snel. Moet je ze nu alleen wel in huis hebben ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:14

Ruim 5 dagen met koorts, ondragelijke pijn en zo'n vermoeidheid dat ik niet eens een kwartier rechtop kon zitten. Na start met antibiotica werd het na 2 dagen een heeeel eind minder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:21

Ik ben al twee maanden aan het kl*ten. Ik heb nu een voorhoofdsholte ontsteking en daar komt ook keelpijn bij kijken. Ik neem net als jij gewoon pijnstillers en verder maar doorbuffelen. Eens moet het overgaan, toch? *hoophoop*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:48

phormicola schreef:
Ik ben al twee maanden aan het kl*ten. Ik heb nu een voorhoofdsholte ontsteking en daar komt ook keelpijn bij kijken. Ik neem net als jij gewoon pijnstillers en verder maar doorbuffelen. Eens moet het overgaan, toch? *hoophoop*

Ja toch? Daar gaan we dan maar wel vanuit ;) Hier wordt het ook nog niks minder helaas ;( Beterschap hoor!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:34

Ik ben nu ook sinds zondagnacht aan de beurt. Zwaar verkouden, (bij)holteontstekingen, hoest en hele erge keelpijn. Met slikken voelt het nu net zoals wanneer je met je vingers over van die weerhaakjes heen gaat(en dan de verkeerde kant op).
Trachitol vind ik heel eng rotspul en gebruik ik dus nooit. Enige wat bij mij helpt is veel waterijs eten, dat ijs verlicht het heeel tijdelijk en verder is het pijn hebben ben ik bang.

Hoesten durf ik niet meer vanwege die pijn in me keel en die hoest inhouden zorgt weer voor stikneigingen. Verder heeft me stem me ook in de steek gelaten, dus het gaat allemaal goed hier ook :') .

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:35

oh, dat zijn weer lekkere vooruitzichten dan. En ik maar denken dat het na het weekend vast wel weer over zou zijn :')

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:57

Vandaag is het hier ietsje beter. Nu in de avond gaat het weer echt niet zonder pijnstillers, maar vanochtend was het echt wel wat beter. Pákken waterijs zijn er inmiddels doorgegaan haha. En nu ben ik ook vooral heel, heel moe. Ik wil echt de hele dag wel slapen.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:22

diclofenac 50mg is een ontstekingsremmende pijnstiller, in combi met 2 paracetamolletjes is bij mij binnen half uur stuk minder..
Of idd antibiotica kuurtje vragen als het aanhoudt..

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:29

heeel veeel honing! zelf ook regelmatig in de winter keelpijn, en elke keer weer als ik naar die man ga zegt die: ja ik kan je allemaal rommel geven maar ga door met je leven, rust genoeg! en (wanneer je ook een beetje verkouden bent) neusspray, honingdrop en gewoon pure honing(in je thee op brood overal waar het maar kan, ik at het op den duur zelfs gewoon puur en alleen zo veel pijn had ik) maar elke keer was ik er toch weer vanaf in 1 a 2 weken. Succes! Het is echt naar om last van je keel te hebben;)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:26

warme sjaal om doen dat ten eerste, je keel goed warm houden.. thee drinken, honing! etc

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:24

susannex schreef:
warme sjaal om doen dat ten eerste, je keel goed warm houden.. thee drinken, honing! etc

Doe ik allemaal('s winters sowieso altijd een sjaal om of anders een coltrui).
Ik word nu helemaal moedeloos van het feit dat mijn stem nog steeds kwijt is. Hoelang is zoiets geoorloofd na een flinke verkoudheid? Als het me te lang duurt zal ik toch eens bezoekje aan de HA brengen.