Nierstenen? of wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Nierstenen? of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 16:30

Hoihoi,

ik zal eerst even het verhaal uitleggen:

Zo ee 4 weken geleden kreeg ik opeens pijn in mn flanken (zijden) uitstralend naar mn rug,
het enigste wat hielp was overdreven bewegen om de pijn onder controle te houden!
Ik werk zelf ik een verpleeghuis en heb dus mn urine gecontroleerd.
Afwijkend: Leukocyten ++++ (ontstekingwaarden)
Bloed: +++
PH waarde: +

Ik ben hiermee toen naar de huisarts geweest en die vermoedde een blaasontsteking plus misschien wel nierstenen.
Ik heb toen een kuur amoxycicline meegekregen voor een week.

Na een week had ik nog steeds pijn in mn flanken en onderrug, en ben ik teruggegaan naar de huisarts
Dit keer kwam er uit mn urine dat mn PH nog steeds verhoogd was en er nog steeds bloed in mn urine zat.

Dit keer hebben ze urine naar het ziekenhuis gestuurd om op de kweek te zetten.
Hieruit kwam alleen dat er nog steeds bloed in mn urine zit.

Ook heb ik een rongtenfoto gehad om te kijken of daar nierstenen op te zien waren, maar nee hoor.

Goed, weer naar het ziekenhuis maar dit keer voor een echo van mn gehele buik.
Ook hierop waren geen nierstenen te zien.

Nu wist de huisarts het ook niet meer, hij heeft me doorgestuurd naar de Uroloog waar ik volgende week vrijdag moet zijn.

Mn klachten zijn dus:

- Pijn in flanken uitstralend naar mn onderrug
- Bloed in Urine
- Ook is mn urine heel erg geconcentreerd.

Nu vermoeden ze nog steeds nierstenen, omdat alle klachten die ik heb daarmee overeen komen.

Heeft iemand weleens zoiets gehad?
Zoja wat had jij toen?
En wat heeft de Uroloog allemaal bij je onderzocht?

Ik ben puur nieuwsgierig, ik weet dat jullie geen doktoren zijn ;)

Truf

Re: Nierstenen? of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:01

Aan het begin van je verhaal dacht ik aan nierbekkenontsteking, maar dat zou met amoxycicline over moeten gaan :s

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:09

Truf schreef:
Aan het begin van je verhaal dacht ik aan nierbekkenontsteking, maar dat zou met amoxycicline over moeten gaan :s

Ja daar zou het idd mee over moeten gaan.
Plus dat er dan nog leukocyten in je urine zouden moeten zitten..:)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:16

Bij mij kunnen ze stenen altijd heel goed zien op foto's of met een echo. En die zijn dan van echt heel minimaal, 1 of 2 mm die je uit kunt plassen tot 5 cm die er dus met een operatie uit moeten.
Die kleintjes voel ik wel op het moment dat ze los komen en dan dus ergens klem komen te zitten maar die pijn ben je ook vlot kwijt als ze er eenmaal uit zijn. De grote nierstenen voel ik niet zitten maar veroorzaken pittige nierontstekingen. Doet ook veel en langdurig pijn maar altijd gecombineerd met hoge koorts.
De enige AB die bij mij nog iets doen, zijn tavanic en ciproxin en dan het liefst IV.

Standaard check bij mijn uroloog is bloed en urine onderzoek, echo, foto en eens in de paar maanden een CT scan.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:58

Een bloedonderzoek zou idd wel handig zijn.
Als de uroloog er niet over begint, zal ik het zelf aankaarten..

Ik word er een beetje moedeloos van, wil weleens weten wat er aan de hand is en wat ze er aan gaan doen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:06

Ik heb net een nierbekkenontsteking gehad en ik heb een andere soort antibiotica voorgeschreven gekregen. Je moet daar echt mee opletten hoor, ze moeten weten welke bacterie de infectie veroorzaakt voor ze de correcte antibiotica kunnen voorschrijven. Het kan dus best nog een nierbekkenontsteking zijn.
Ik had toen als symptomen:
- koorts (op het einde zo erg dat ik via spoed ben opgenomen)
- pijn in de onderrug

Ik heb een week rondgelopen met rugpijn, maar op zich was ik niet echt heel ziek. Maar ineens 's nachts enorm veel koorts gekregen, en echt rilkoorts. Ik hoop voor jou dat het dat niet is, of dat ze er op zijn minst vroeger bij zijn dan bij mij, dan kan je het oplossen met pillen pakken.

De dokter van wacht heeft mijn urine onderzocht en stuurde mij meteen door naar spoed, daar hebben ze mijn bloed onderzocht en de diagnose gesteld. Witte bloedcellen waren enorm gestegen in waarde en daarnaast nog enkele dingen.
Daarna ben ik opgenomen in de kliniek voor enkele dagen en hebben ze mij een antibioticakuur gegeven via een infuus. Daarna weer bloed geprikt en zo bepaald welke soort antibiotica ik moest krijgen. Nu moet ik nog 15 dagen antibiotica pakken, met name: Ciprofloxacine.

Moest je nierstenen hebben, dan weet je niet waar je moet kruipen. Dus als je nog rustig stil kan liggen, denk ik niet dat het nierstenen zijn.

Oh ja en nog een tip, als het je nieren zijn, heel veel drinken!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:37

ja lijkt me wel dat je last hebt/had van nierstenen...

ik heb ze ook gehad, tot 2x aan toe....

Laatste keer had ik ook vreselijke pijnen, huisarts heeft bloed en urine nagekeken , maar daar kwam dus niets uit, toen naar ziekenhuis voor echo, niets op te zien, de pijn bleef en daarna hebben ze een scan gemaakt, helaas weer niets op te zien....
Daarna kwam ik bij een vervangend huisarts, en zij lachte me min of meer uit,: ach zal wel een darmkrampje zijn....... }>

Paar dagen later werd ik s morgens wakker met helse pijnen, ik weet dat ik nog op de klok keek
en me snel bedacht dat als ik moet wachten totdat ik een huisarts kan bellen, die me waarschijnlijk toch niet geloofd, en ik gek word.....

Dus ben met manlief naar het ziekenhuis gereden , daar hebben ze me onderzocht , het waren hoogstwaarschijnlijk nierstenen, ...en heb werkelijk vanaf s morgens 7 uur tot s middags 16 uur, gelopen en gegild van de pijn, ik zat vol met morfine, spierverslappers en en weet ik niet wat nog meer... ;(
sMiddags werd er een mri-scan gemaakt en bleek dat er een niersteen zat.... :D
iets later heb ik hem uitgeplast.....

hoe gaat nu met je?