Rug,schouders, nekklachten en hoofdpijn, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idapaulien

Rug,schouders, nekklachten en hoofdpijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:29

Ik heb nu ongeveer ander half jaar rug,schouder, nekklachten en hoofdpijn.
Ik heb in oktober '09 een ongeluk gehad dat als gevolg had dat ik een hersenschudding had, ribben,sleutelbenen zwaar gekneusd en schouderbladen aangetast ook zaten er scheuren en bloeduitstortingen in mijn spieren. Ik ben toen bij de fysio geweest en in januari '10 daar weer weggegaan aangezien ze weinig voor mij konden doen. IK had vanaf november '09 niet meer paardgereden maar ben er februari '10 toch maar weer opgestapt. Klachten zijn nooit weggegaan maar ik ben wel gewoon blijven doorrijden.
Ik dacht toen in oktober'10 dat ik wel op strandrit kon gaan. Achteraf was dat beter geweest van niet maar de klachten werden nog heviger dan dat het al was dus toch maar naar de dokter gegaan. Ik werd doorgewezen voor foto's maar ook daar kwam niks uit tot grote verbazing van de dokter die heeft mij nu naar mensendieck gestuurd. En daar ben ik nog steeds. Alleen wil ze nu dat ik tijdenlijk maximaal 1x in de week rijd omdat ik daardoor nog meer last krijg. Ik hoef nog maar 1 volte te galopperen en ik krijg al steken tussen mijn schouderbladen.

Is er iets dat de schok breekt ofzo iets?
Of is er iets anders dat misschien kan helpen?
En is er iemand die verstand heeft van quantum touch? (mijn moeder wil dat leren om mij te helpen maar geen idee wat dat is en of dat werkt.)

Dilan1993

Re: Rug,schouders, nekklachten en hoofdpijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:57

Heb je een eigen paard? Zo niet, dan raad ik je aan om te kijken naar ritten op ijslanders, of andere gangenpaarden. Als dat mogelijk is voor jou, is dat al fijn, op zulke paarden kun je met rugklachten namelijk heel goed rijden.

Als je wel een eigen paard heb, zeker als het er 1 is die hoog opgooit, zou ik toch aanraden het rijden even op een stop te zetten. Het kan meer schade aanrichten dan je denkt.

Voor de klachten zelf: hier wordt er altijd aangeraden om naar België te gaan. Vaak komt er daar bij een onderzoek duidelijker resultaat uit, en de artsen zijn vaak vriendelijker en geduldiger daar.
Helaas woon jij in Friesland, dus is België best ver rijden. Misschien kun je naar een homeopathisch arts? Weet niet of die er iets aan kan doen, maar vragen kan altijd he?

Sterkte in ieder geval :(:)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:02

Als je zo'n last hebt niet doorgaan met rijden. Dat is zeker een tip van iemand die beetje hetzelfde heeft alleen niet door een ongeluk.
Ik heb heel erg veel baat gehad bij een manueel therapeut. Ga daar is naar kijken. Deze artsen zijn niet zachtzinnig maar misschien heb je een blokkade in je lijf zoals ik had. Dit kunnen hun goed verhelpen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:35

Als je idd erg veel last hebt met rijden, zou ik daar idd in minderen.

Ik ben april 2010 van mijn paard gevallen en heb toen mijn heup zwaar gekneusd gehad.
Advies van het ziekenhuis, rustig aan doen maar in beweging blijven.
Daarna niet meer terug geweest of wat dan ook.
Na een paar maanden kreeg ik steeds meer pijn klachten, voornamelijk in mijn onderrug, schouders en nek.
Op advies van een medebokster naar een chiropractor geweest, ik loop daar inmiddels nog, maar het gaat nu al veel beter dan een half jaar geleden!
Mijn heupen zijn nagenoeg weer recht, en de pijn in mijn onderrug is daardoor al een heel stuk minder.
Zit nu alleen nog met mijn schouders waar ik veel last van blijf houden, maar dit komt ook door een verkeerde houding die ik in de loop van de tijd ben gaan aannemen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:38

_Jessie schreef:
Als je zo'n last hebt niet doorgaan met rijden. Dat is zeker een tip van iemand die beetje hetzelfde heeft alleen niet door een ongeluk.
Ik heb heel erg veel baat gehad bij een manueel therapeut. Ga daar is naar kijken. Deze artsen zijn niet zachtzinnig maar misschien heb je een blokkade in je lijf zoals ik had. Dit kunnen hun goed verhelpen.

is geen slecht idee heb zelf ook al heeeeeel wat behandelingen gehad voor mijn whiplash klachten en mijn rug en het werkte wel altijd
al was ik wel twee dagen uit de running na zo een behandeling en sliep ik als een blok als ik thuis kwam van therapie
en anders net zo lang blijven zeuren bij je dokter tot hij je door verwijst
misschien zit er wel een zenuw klem??

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 16:51

Bedankt allemaal.
Ik ga zeker eens kijken bij een manueel therapeut. Volgens mij zit er ook één hier in het dorp.

@Dilan1993 Ik heb een eigen pony die heel erg beweeglijk is(friesXarabierXWelsh)

En ik denk dat ik idd toch maar tijdelijk moet stoppen. :o

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:13

Inderdaad eens langs gaan bij een manueltherapeut.
Ik heb ooit ook een goede klap gemaakt van een paard. Daarbij heb ik een krakende nek en altijd hoofdpijn. Ik loop er al sinds mijn 8ste mee en ben nu 21 jaar. Ik ben nu al twee x naar een manueltherapeut geweest en die heeft me verteld dat mijn nek scheef staat en zo ook mijn ruggengraat.
Als alles weer recht staat, zal ik waarschijnlijk mijn nek niet meer hoeven te kraken en zo ook minder hoofdpijn hebben :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:17

Ben je al weleens bij een cesar therapeut geweest? Deze helpen je met je houding etc.
Ik heb zelf spierspanningshoofdpijn vanuit een verkeerde houding, en ik heb er veel aan gehad

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:26

@ stef Ja ik zit nu bij mensendieck/cesar therapie.