Continue vermoeid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Continue vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 13:58

allereerst morgenochtend ga ik naar de HA om bloed en suiker te prikken! :)

ik heb er nu al een tijdje last van continue vermoeid, slaap ik veel of weinig ik ben altijd moe.
word er een beetje tierelier van, heb nu ook een fijne nieuwe baan, als ik er steeds als een zombie
bij loop, zijn hun ook niet blij natuurlijk :\ mijn baas raadde me aan om toch ook eens om op suiker te testen.
Omdat ik continue water/thee drink, de dorst gaat niet weg. Heb op het moment ook wel een beetje stress.
Maar dit speelt nu gewoon te lang, zijn er bokkers die een tip hebben? wat doen jullie om die vermoeidheid tegen te gaan?
of hetzelfde hebben?

Odysseus

Re: Continue vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:59

Heb je geen ziekte van Pfeiffer? Wordt je bloed daar ook op getest?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:59

CVS?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:02

@focussed ja wil mijn bloed op alles laten testen en maar even door de molen gaan!
@ Juudii5 wat bedoel je met cvs?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:02

B12 Tekort? :)

Het veel drinken en moe zijn komt me bekend voor.
Heb B12 tekort (En meer) maar daarbij krijg je dit ook.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:04

CVS= chronisch vermoeidheids syndroom

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:04

Ik heb er ook last van maar bij mij komt het door de darmen.
Heb jij last van buikpijn? Ontlastingsproblemen etc.?

Ziekte van Pfeiffer kan ook zo zijn? Heb je kort geleden keelontsteking gehad? Pfeiffer uit zich op manieren. De klierkoorst variant (met keelontstekingen) en degene zonder.

Een bloedtest is wel verstandig. Gewoon even een volledige controle laten doen. Dan weet je gelijk alles. B12 enzo.

CVS is wel heel extreem. Dan ben je zo doodmoe dat je niet meer zelf kunt eten, drinken, wassen etc. Een oude bekende van mij heeft maanden in het ziekenhuis gelegen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:05

CVS hoeft niet zo extreem te zijn ;)
Is hier op bokt een topic over..
En had het zelf ook.. of nee het blijkt lyme te zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:06

ik hoop dat dat het niet is Juudii moet zeggen de eerste klachten speelde 2/3 jaar geleden al op, leek goed te gaan tot een tijdje terug.

@ Daphne_ ja dat heb ik gehad, heb ik ook tabletten voor gehad. maar dat is al weer een hele tijd terug

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:07

ik heb al in geen jaren een keelonteking gehad :) buikpijn etc geen last van :\

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:07

Is daarna opnieuw geprikt op b12? :)
Om te controleren of het weer hoger was?

Hoe hoog was je b12? Heb je geen injectie's gehad?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:12

mmmm dan was het niet voor mijn b-12 denk ik, want ik heb alleen tabletten gehad, zal morgen eens navragen! Ik wil er nu gewoon vanaf of in ieder geval de oorzaak aanpakken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:15

Nah voor B12 word vaak geen goede behandeling gegeven hoor, dus grote kans dat het wel b12 tekort was :)

Eigenlijk hoor je 10 injectie's te krijgen met intervallen van 3 dagen, maar vaak krijg je b12 tabletten terwijl je nog zoveel tabletten kunt nemen als je wil, maar als je ze b12 niet opneemt heb je daar niks aan.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:17

Eet je toevallig veel suiker??? Snoep koek chocola? Ook op brood dingen met suiker?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:19

ik zal het maar gewoon navragen, ik word er gewoon gek van, eet genoeg. ga op tijd naar bed, sport gewoon etc ik weeg wel iets te licht voor mijn lengte en leeftijd (25 en weeg 49kilo) maar ik kan eten wat ik wil het komt er niet aan, of beter gezet het is er binnen 3 dagen weer af :\

@Eciara nee bijna niet eigenlijk, drink een half klontje suiker in mijn thee en soms in de avondeen chocolaatje maar ik eet liever wat fruit of cracker met komkommer of tomaat

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:23

kirri schreef:
ik zal het maar gewoon navragen, ik word er gewoon gek van, eet genoeg. ga op tijd naar bed, sport gewoon etc ik weeg wel iets te licht voor mijn lengte en leeftijd (25 en weeg 49kilo) maar ik kan eten wat ik wil het komt er niet aan, of beter gezet het is er binnen 3 dagen weer af :\

@Eciara nee bijna niet eigenlijk, drink een half klontje suiker in mijn thee en soms in de avondeen chocolaatje maar ik eet liever wat fruit of cracker met komkommer of tomaat

Oke ja dan kan ik je ook niet verder helpen.
Ik ben er achter gekomen dat ik teveel suiker at waardoor ik dus heel erg moe werd.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:24

Laat je hart eens nakijken. Het kan zijn dat je een probleem hebt met één van je kleppen en dat geeft ook vermoeidheid omdat je niet genoeg zuurstof ophaalt. De eerste jaren heb je daar niet echt symptomen van, het is maar als het echt ernstig wordt.
Ben zelf in het geval en zal een operatie aan een van mijn kleppen moeten ondergaan. Bij mij was het in enkele maanden echt ongelooflijk uit de hand gelopen.

Bloedarmoede kan ook een oorzaak zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:25

altijd fijn om andere dingen te horen van bokkers! te veel aan suiker dacht ik in eerste instantie ook aan, dat ik te veel suiker eet en dan in eens niet meer een soort afkick verschijnsel, maar nee ik eet bijna geen suiker.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:27

vancky2005 schreef:
Laat je hart eens nakijken. Het kan zijn dat je een probleem hebt met één van je kleppen en dat geeft ook vermoeidheid omdat je niet genoeg zuurstof ophaalt. De eerste jaren heb je daar niet echt symptomen van, het is maar als het echt ernstig wordt.
Ben zelf in het geval en zal een operatie aan een van mijn kleppen moeten ondergaan. Bij mij was het in enkele maanden echt ongelooflijk uit de hand gelopen.

Bloedarmoede kan ook een oorzaak zijn.

ik zal dat ook eens navragen bij de dokter, als ik nu eens goed terug kijk heb ik er toch al 2/3 jaar last van. ik sliep nooit zo veel dus ik wijtte het aan te weinig slaap, maar nu ik gewoon goed slaap en nog steeds zo vermoeid blijf met alles wat ik doe. zal ik toch eens kijken voel me er niet fijn bij

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:59

juudii5 schreef:
CVS hoeft niet zo extreem te zijn ;)
Is hier op bokt een topic over..
En had het zelf ook.. of nee het blijkt lyme te zijn.

cvs is alle vermoeidheid waarvan de oorzaak niet gevonden kan worden, en de klachten wel blijven bestaan ;)

Ze onderzoeken eerst alles voor je zo'n diagnose krijgt. Meestal heeft vermoeidheid wel een oorzaak. Er zijn echt 1000 dingen die vermoeidheid kunnen veroorzaken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:23

ben vandaag geweest bij de dok. Ze vermoed diabetes vanwege alle klachten die ik heb komen ontzettend overeen :\ daar schrok ik wel van, eet gezond, sport etc heb geen overgewicht, meer ondergewicht ik weeg 49 kilo met mijn 1,70 en dat is te licht. Donderdag middag verwachte ze de uitslag te hebben dus ben benieuwd

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:26

Nou meis, hoop voor je dat het wat anders is want diabetes is natuurlijk niet niks!
Aan de andere kant kun je er dan wat aan gaan doen en voel je je minder moe, dus dat is dan weer een voordeel.
Zal voor je duimen!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:28

ja ik ben heel erg nerveus, maar als ik eenmaal een oorzaak weet kan ik die wel gaan aanpakken!