Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb er alleen mee leren leven en doe dat nog steeds, leer elke dag bij. Maar ik probeer me niets aan te trekken van de stickers, hoe moeilijk dat soms ook is. Misschien is dat het foute er wel van, dat je dingen die misgaan gaat toeschrijven aan je stoornis. Die fout maak ik zelf ook nog wel eens, maar ik probeer mezelf daarin te corrigeren.

Roosje1987 schreef:Herkenbaar. Ze zijn tegenwoordig erg soepel met stickertjes plakken. Ik heb één zeer duidelijk aanwezige stoornis; OCD. Oftewel een dwangstoornis. Ik volg hier nu therapie voor bij een vrijgevestigde stichting. Hiervoor liep ik bij het GGZ. Wat een ramp was dat. Na een paar gesprekken probeerde ik die dame met de vraagtekens boven haar hoofd uit te leggen dat ik méér ben dan een stoornis. Dat het voortkomt uit een deel van mijn persoonlijkheid in combinatie met dingen die ik mee heb gemaakt waardoor ik mezelf heb aangeleerd zo te reageren.
Ze keek even zo;![]()
![]()
En toen;![]()
'Nou, misschien moet ik je dan maar een jaar laten opnemen in een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen'
Heino schreef:Faux schreef:Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, er zijn "psychische stoornissen" die eigenlijk veel verder gaan dan psychisch, namelijk neurologische 'foutjes' in de hersenen.
Dat zijn geen uitzonderingenVrijwel alle psychische stoornissen zijn te relateren aan afwijkingen in de hersenen.
, ik ben gewoon gezond-gek zeg ik dan.