Blauwe teennagel word rood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Blauwe teennagel word rood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 11:55

Ik sta echt elke dag weer versteld van mijn teen.
Er is 4-6 weken geleden een zware pompwagen overheen gereden, uiteraard deed het veel pijn en werd mijn nagel langzaamaan rood.
De eerste fase was een beetje geirriteerd rood
De tweede fase was lichtblauw
De derde fase was donkerblauw, zwart
De vierde fase, daar zit ik nu in, is donkerrood.

Voor mijn gevoel is het eronder weer gaan bloeden. Hij doet ook stukken meer pijn dan in de lichtblauw, donkerblauwe fase.

Deze week heb ik zoiezo een afspraak bij de HA en als hij dan nog pijn doet laat ik er even naar kijken. Maar heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Dat hij weer rood werd? Ik vind het zo eigenaardig :=

barbar

Re: Blauwe teennagel word rood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:59

heb je al een gaatje in je nagel geboord?
dan kan het bloed wat onder je nagel zit weg, en dan doet het meteen stukke minder zeer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:00

Nee ik heb geen gaatje geboord, kan je dat zelf doen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:06

Dat kun je beter door een arts laten doen.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:06

Dat zou ik niet zelf doen. Ik zou even de huisarts laten kijken. En als hij het nodig vind dan boort hij wel een gaatje. Als je namelijk zelf gaat zitten rommelen met je nagel kun je je nagelbed beschadigen en een hele lelijke nagel terug krijgen. Of je zou er natuurlijk een pedicure naar kunnen laten kijken(Ik ben pedicure)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:26

ik heb het ooit zelf gedaan.
ik had toen bij de etos of kruidvat een nagelpiersingsetje gekocht, daarin zat een klein boordje om een gaatje in je nagel te maken om daar vervolgens het sieraad aan te hangen.
ik heb dus dat boordje gebruikt om in het dikste gedeelte een gaatje te maken, het bloed spoot er uit en toen was de pijn meteen bijna weg.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:28

barbar schreef:
ik heb het ooit zelf gedaan.
ik had toen bij de etos of kruidvat een nagelpiersingsetje gekocht, daarin zat een klein boordje om een gaatje in je nagel te maken om daar vervolgens het sieraad aan te hangen.
ik heb dus dat boordje gebruikt om in het dikste gedeelte een gaatje te maken, het bloed spoot er uit en toen was de pijn meteen bijna weg.

Dat lijkt me alleen niet zo goed omdat het boortje o.i.d. niet steriel genoeg hiervoor is.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:38

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik hoor een hoop spookverhalen over dat een gaatje boren een hoop pijn kan doen. Dus het zelf eraan wagen zal ik niet kunnen.
Zoiezo ga ik deze week naar de HA dus als het nogsteeds pijn doet laat ik er even naar kijken.
Toch blijf ik het een rare nagel vinden, je zou toch denken dat het bloed al gestold zou moeten zijn, maar nu word het weer rood.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:04

maar bloed onder je nagel kan geen kant op he. en door te lopen en bewegen komt er toch veel druk op de bloedvaatjes te staan waardoor het weer kan gaan bloeden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:01

Als je zelf gaat klooien met gaatjes prikken gebeurd dat niet steriel, wat de kans op een infectie wordt verhoogd. Dan ben je nóg verder van huis.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:14

miss kan je idd beter niet zelf doen omdat idd niet steriel is, ik had er verder geen nadelen van.
dat het behoorlijk pijn zou doen heb ik niet gemerkt, in principe prik je (de HA) alleen door je nagel en als je teen daaronder niet geraakt word voel je dat niet.
dus ga maar wel naar de HA en laat dan een gaatje prikken, dat geeft een hoop opluchting.