Ik heb een nieuwe krultang van "Carmen" maar vind het helemaal nix. Ik heb ook nog een oudje van "Revlon" liggen en die gebruik ik nog steeds,die is zó fijn. Ik schat dat deze al een jaar of 8 oud is en hij doet het nog steeds.
Chi krultangen zijn niet zo fijn als de stijltangen (helaas).
Pin je niet teveel vast op 1 merk maar kijk eerst naar wat je wilt: -Wil je grove krullen of kleine krullen? -Wil je een clipless (vind ik persoonlijk echt super fijn) of met clip?
Verder zijn deze aspecten belangrijk (imo) -Opwarmtijd (ik heb een krultang die binnen 10 sec is opgewarmd, heb er ook een die 2 minuten erover doet) -Hoogste temperatuur (moet minimaal 200 °C zijn) -Hitte indicator (of hij al op temp. is) -Temperatuur verstelbaar -Keramische loop (en dus volledig keramisch, NIET keramisch gecoat)
Afhankelijk van wat jij belangrijk vind kun je een goede tang vinden die bij jouw wensen past.
Waarom maak je de krullen niet met de stijltang? Ik maak ze zelf altijd met mijn Chi stijltang en vind ze er persoonlijk netter en natuurlijker uitzien als toen ik ze vroeger nog met de krultang maakte. Weet niet of je er ook dezelfde mogelijkheden mee hebt als met een krultang, ben er zelf eigenlijk nooit tegenaan gelopen. Op youtube staat een gaaf filmpje waar ik veel aan gehad heb: http://www.youtube.com/watch?v=w74e5aXrFs4
Odysseus
Geplaatst: 21-01-11 14:42
Ik vind krullen met stijltang niet fijn Het is echt een marteling voor je punten, en aangezien ik al hele uitgedroogde punten hebt door het ontkleuren (ooit eens ontkleurd) verbranden ze als ik ze door de tang haal. (Ook een reden waarom ik gestopt ben met stijlen)
Eclare
Geplaatst: 21-01-11 15:37
Zoals al gezegd kan je ook krullen maken met je stijltang. Ik heb ook een Chi krultang en ik ben er wel tevreden over alleen is die wel 150 euries.
Jasmijn_
Geplaatst: 21-01-11 15:38
Ja klopt, echt best is het niet voor je haar. Mijn haar is ook erg droog en stijl of krul mijn haar daarom vaak max. 2 a 3 keer per week en niet vaker. Beter zou helemaal stijlen niet zijn maar ach, soms wil je wat Daarom is het wel belangrijk te investeren in een krul/stijltang die volledig keramische platen heeft die de warmte in ieder geval gelijkmatig verdeeld en waarbij je de temperatuur zo laag als mogelijk voor jouw haar insteld.
manon_king
Geplaatst: 21-01-11 15:49
Ik heb de Phillips Salon Super Stylist, ben er erg blij mee!
Jaime_
Geplaatst: 21-01-11 15:50
Ik heb een iCurl, van babyliss is een stijltang, maar die is zo vormgegeven dat je er ook krullen mee kan maken zoals in dat youtube filmpje te zien is..
Ik vind het een erg fijn ding, hij is heel snel opgewarmt, je kan hem instellen op verschillende temperaturen.. en mijn haar gaat er mooi van glanzen.. terwijl ik bij mn andere stijlstang juist altijd het idee had dat mn haar veranderde in stro..
Je kan namelijk met een gewone stijltang ook zo krullen maken, dus daar heb je helemaal niet die extra halfronde plaat voor nodig Slim dat ze dit op de markt brengen: Kopen mensen die al een stijltang hebben er weer een
Is ook slim inspelen op de markt.. heb deze gekregen voor kerst en heb ook nog 2 andere stijltangen.. máar ik vind mijn krullen met deze stijltang echt veel en veel mooier.. ze worden ook wat grover
Ik vind persoonlijk krultang krullen nog steeds het mooist Heb zo'n 9 krultangen hier thuis liggen en 3 stijltangen en krijg met geen een stijltang net zo'n gave krul als met mijn krultangen.
En met krultangen kan je zelf kiezen wat voor een krul je wilt (slag, wave, pijpenkrul) en hoe groot (van 1,5 cm doorsnee tot bijna 4 cm = bijna slag )