Allergie voor paarden? Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Allergie voor paarden? Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 12:39

(Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen gerelateerde topics vinden. Mocht er toch al een topic hierover zijn, excuses!)

Dan nu, een vriendin van mij is sinds een aantal maanden ineens allergisch geworden voor paarden. Ze heeft vroeger nooit ergens last van gehad, maar sinds een tijdje krijgt ze zodra ze op stal komt (zowel manege, als bij verzorgpaardje) traan ogen, een loopneus en vooral ontzettende jeuk in d'r nek. Alles zwelt op, wordt rood en er komen bultjes. Ze is hier ondertussen voor naar de dokter geweest maar deze heeft de kwestie afgedaan met een zalfje tegen de irritatie in haar nek, genaamd hydrocortison. Dit helpt echter aller tegen uitslag en voorkomt dus niet de allergie.

Nou was ik benieuwd, zijn er meer bokkers met een allergie voor paarden? Kwam dit ook spontaan, of heb je het al je hele leven? Als het spontaan komt, kan het ook weer spontaan weg gaan? En natuurlijk vooral.. wat doen jullie er aan, wat voor middeltjes gebruiken jullie en wat werkt?

Alvast bedankt! :)

Luxorvalkje

Re: Allergie voor paarden? Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:43

Zo ver ik weet komt paarden allergie veel minder voor dan bijvoorbeeld allergie door bijvoorbeeld grassen of bomen. Is ze daar niet allergisch voor?

Ik ben zelf allegisch voor stro, hooi en dergelijke. Na veel anti-hooikoorts middeltjes een 3-jarige immuuntherapie gevolgd. Heb 70% minder last van allergie

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:53

ik zou eerst laten uitzoeken waar ze precies allergisch op reageert, kan meer zijn als paarden in dit geval

mijn moeder is allergisch voor honden en kattenhaar maar dus ook voor paarden(haar)
een kusje op haar wang van mijn schatje leverde haar een enorm opgezwollen rood gezicht op
allergie pilletjes helpen trouwens wel bij haar

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:54

Dan moet ze zich laten testen :j

Ik ben al vanaf kind allergisch voor gras en bomen op m'n huid (uitslag, tot eczeem aan toe) en halverwege volgende maand krijg ik te horen of ik allergisch ben voor schimmels en stof uit hooi, stro, granen, kuil, etc. Ik ben al een maand niet meer op stal geweest, mag niet meer van de artsen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:55

Haai hier nog 1

Ben allergisch voor paarden, hooi, stro, stof, pollen ed.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:20

spatter schreef:
ik zou eerst laten uitzoeken waar ze precies allergisch op reageert, kan meer zijn als paarden in dit geval

mijn moeder is allergisch voor honden en kattenhaar maar dus ook voor paarden(haar)
een kusje op haar wang van mijn schatje leverde haar een enorm opgezwollen rood gezicht op
allergie pilletjes helpen trouwens wel bij haar

Hm, nee voor honden en katten is ze niet allergisch..

Quellian schreef:

Ik ben al vanaf kind allergisch voor gras en bomen op m'n huid (uitslag, tot eczeem aan toe) en halverwege volgende maand krijg ik te horen of ik allergisch ben voor schimmels en stof uit hooi, stro, granen, kuil, etc. Ik ben al een maand niet meer op stal geweest, mag niet meer van de artsen.

In principe is ze niet allergisch voor gras en bomen. Maar inderdaad misschien iets van stof uit hooi en stro. Gaat testen via de huisarts?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:07

kimmie88 schreef:
Haai hier nog 1

Ben allergisch voor paarden, hooi, stro, stof, pollen ed.

En wat gebruik je daarvoor? Zie in je profiel dat je wel gewoon met paarden bezig bent, neem aan dat je dan iets neemt waardoor je het vol kunt houden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:18

Myrthe92 schreef:
Quellian schreef:

In principe is ze niet allergisch voor gras en bomen. Maar inderdaad misschien iets van stof uit hooi en stro. Gaat testen via de huisarts?

Eh nee, daarop testen gaat niet zomaar via de huisarts... Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis aan de zuurstof gelegen omdat ik geen lucht meer kreeg :+ Dus bij mij ging het niet om snotteren, niezen, etc.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:26

Mijn moeder is ook super allergisch voor paarden, als ze in de buurt van de stallen komt dan niest ze zich rot. :')