http://www.trendvertise.com/sculptor-body-massager.html
Er zijn wel wat reviews te vinden op internet, maar die gaan vooral over 'of je die zwembandjes ermee wegkrijgt' en cellulitis minder wordt.
Dit is totaal niet mijn opzet, ik vraag me af hoe het zit met de massage in het algemeen.
Ik heb een vrij hoge spierspanning, voornamelijk in mijn benen, plus een lichte vorm van RLS en slechte doorbloeding.
Als ik veel heb gezeten (zittend werk, zittend studeren, in de trein zitten, 'zit-verjaardagen' je kent 't wel) kan ik 's avonds moeilijk slapen door het vervelende gevoel (nog net geen pijn, maar uiterst vervelend) in mijn benen.
Het lijkt me fijn om dan, als ik zo'n dag heb gehad, 's avonds de doorbloeding te stimuleren en de spierspanning te verminderen met zo'n apparaat.
Uiteraard probeer ik veel te bewegen (5x per week paardrijden, 3x per week fietsen) maar soms zijn zulke zit-dagen bijna onvermijdelijk.
Ik heb wel eens zo'n massage-apparaat aangeschaft, veel te duur, en ik had net zo goed mijn elektrische tandenborstel kunnen gebruiken; meer dan een beetje trillen deed 't beestje niet.

Ik vraag me dus af of dit apparaat écht flink masseert, dus of je je spieren ook echt losmaakt en je doorbloeding stimuleert, of dat het wederom één van de vele apparaten is die veel beloven en niks waarmaken.