Rode/paarse vlekken op benen tijdens en na het douchen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Zeppelin

Rode/paarse vlekken op benen tijdens en na het douchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:22

Beste bokkers,

Ik heb al een tijdje last van het volgende probleem:
Als ik ga douchen worden na een tijdje mijn voeten, onderbenen en een stukje tot over de knie knalrood met paarse/blauwachtige plekken.
Mijn benen en voeten doen dan niet echt heel veel pijn, het geeft een soort van tintelend of irriterend gevoel en doet wel wat zeer. Zelf denk ik dat het ook te maken heeft met mijn voeten. Als ik namelijk een eind moet lopen, lang moet staan of het is heet buiten, dan worden mijn voeten en een stukje over mijn enkels knalrood en dik/opgewollen en pijnlijk. Wie weet wat dit is of heeft het eerder gezien?
Ik heb hier overigens nog niet mee naar de dokter geweest, maar ben het wel van plan. Ik zal ook proberen om een foto van mijn onderbenen en voeten te plaatsen van net na het douchen ;). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

PintoNatal

Re: Rode/paarse vlekken op benen tijdens en na het douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:34

Ik heb precies t zelfde en vraag me ook af wat het is hhaha

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:36

Mijn benen, en voeten worden ook altijd paars/blauw tijdens en na het douchen in de winter, bij mij is het echt de kou! :j

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:10

Ik heb het ook in de zomer, of tijdens en na het zwemmen op mijn voeten en een stukje van mijn enkels.
Mijn moeder zegt dat ze denkt dat ik oedeem benen heb?? Weet iemand wat dat betekend?
Ik weet wel dat mijn voeten vocht vasthouden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:32

Dat klinkt als een doorbloeding-probleem in je benen (waar best veel vrouwen last van hebben). Maar ik ben geen arts natuurlijk. Als je je zorgen maakt kun je het beste toch even langs de huisarts gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:35

Mireille schreef:
Dat klinkt als een doorbloeding-probleem in je benen (waar best veel vrouwen last van hebben). Maar ik ben geen arts natuurlijk. Als je je zorgen maakt kun je het beste toch even langs de huisarts gaan. :)

dat denk ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:13

Ik heb dit als ik of te warm, of te lang heb gedouched. Dus ook van de warmte denk ik.. Maar het trekt vanzelf weer weg dus ik maak me er dus nooit zorgen over. :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:11

Zelf heb ik het altijd koud. Voor het slapen gaan en als ik van bed ga ga ik altijd onder de douche om op te warmen. Mijn voeten zijn dan altijd helemaal wit van de kou. Als ik onder de douche sta dan worden ze ook paars/blauw. Ook word de rest helemaal rood. Bij mij komt het omdat ik het zo koud heb en omdat mijn bloedflow niet goed is.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:44

Heb je het idee wanneer je uit de douche komt na het sporten de plekken erger zijn?
Zijn de plekken verdikt ? (of liggen de plekken onder de huid?)
Wat gebeurd er als je erover heen wrijft?
Heb je last van allergieen?

Op zich komen 'vlekken op benen' na douchen best vaak voor.
maar hangt er natuurlijk vanaf hoe die vlekken eruit zien. (patroon/kleurintensiteit) en na hoeveel tijd ze weer weggaan.
De combinatie met dikke enkels/voeten na het lopen maakt het aparter. Dat kan ook een reactie zijn op de warmteontwikkeling.

Ik zou fotos maken en naar de huisarts gaan en ABSOLUUT die fotos meenemen.