Oorpijn wat te doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Oorpijn wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:21

Ik heb heel veel last van mijn oor en ben op zoek naar tips.
Het is nu al een paar dagen maar ik ben nogal bang van de dokter en alles wat er op lijkt.

Mijn oor voelt alsof er een soort knikker inzit, het is ook dikker als bij mijn andere oor. als ik achter mijn oor voel voel ik het ook een soort bal, als ik erop druk doet het minder pijn en de pijn die ik voel is soort van steeken, maar wat kan ik doen? ik kan pas dinsdag naar de dokter door school enzo

Hier een foto omdat ik nogal onduidelijk ben.
http://s1004.photobucket.com/albums/af1 ... nt=oor.jpg

Elke dag krijg ik er meer last van het is nu al een paar dagen zo. Kwa wind en met paardrijden heb ik er nog geen last van.

Ik heb al eens eerder oorontsteking gehad maar ook hiervoor ben ik niet naar de dokter geweest dat is nu zown halfjaar geleden, Had wel druppels van een of andere winkel die zouden moeten helpen zeiden ze.

Het spijt me als ik onduidelijk ben, zo ben ik nou eenmaal ga hier niet over zeuren of doen want daar schiet je toch niks mee op =/

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:25

Oorontsteking denk ik :j

Zou ik wel even mee naar de huisarts gaan, krijg je gewoon zure druppels en als dat niet helpt iets van Sofradex :)
Heb zelf minstens 1 keer in de 2 weken oorontsteking... en je verhaal komt me heel bekend voor.

Goed warm houden werkt wel vindt ik.
En neusspray gebruiken, dat zegt mijn huisarts dan altijd ;)

Edit; die bult achter je oor is je klier, die word dikker bij een ontsteking.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:23

Als ik oorontsteking heb (en dat is redelijk vaak), dan gebruik ik neusspray. Verder regelmatig pijnstillers slikken is mij aangeraden (ik moest om en om ibu & paracetamol slikken). Niet als je er last van hebt, dan ben je eigenlijk te laat.

Bij mij doen ze verder niks tegen oorpijn, geen druppels of antibiotica ofzo..Bij mij gaat het ook altijd vanzelf weer over.

Collie2008

Re: Oorpijn wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:26

Tsjah...Je kan wel bang voor dokters zijn...-Maar zelf doktoren via internet advies is wel het domste dat je kan doen...Straks heb je wel echt een oorontsteking en daar heb je dan toch echt antibiotica voor nodig...

Hup hup naar de huisarts jij

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:37

Je hebt daar helemaal geen antibiotica voor nodig. Deze geven ze juist liever niet... (heb ik begrepen van mijn huisarts)

En als je nou met iemand die je vertrouwt naar de HA gaat?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:40

Nee klopt, liever uitzieken...Maar een echte fikse ontsteking gaat niet zomaar over en ik denk niet dat je daarop wilt wachten...Dus liever de deskundige mening van een arts denk ik dan.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:45

Mijn vriendin heeft ook regelmatig last van oorontsteking en mooi niet dat ze wat aan doen, ja neusspray gebruiken en stomen enzo dat moet je doen
Maar vind wel dat je even naar de dokter moet gaan, iedereen zegt nu wel oorontsteking ik vermoed het ook maar wij zijn natuurlijk geen dokter...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:52

Precies.....Voor hetzelde geld is het iets anders....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:54

Toen ik een tijd geleden oorontsteking had kreeg ik gelijk antibiotica van de HA. Maargoed dat was ook wel een hevige oorontsteking (werd midden in de nacht huilend wakker van de pijn) Bij een lichte ontsteking zullen ze wel adviseren om het nog even aan te kijken.

Toch maar even naar de HA ts. Niks engs aan, hij zal waarschijnlijk alleen even je oor kijken, binnen 5 min. sta je weer buiten. :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:00

hier al honderden ontstekingen gehad, net een zware operatie eraan ondergaan .

ZE doen niet veel meer ophet moment eraan. ja neus druppels, en alleen als je er heel erg ziek van bent, of koorts heb krijg je een AB kuur .
Succes en hopenlijk gaat het over of knap hij , dan kan de troep weg en is de pijn ook zo goed als verdwenen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:06

Wel naar de HA. Zoals jij het omschrijft lijkt het eerder een abces dan een (binnenoor)ontsteking.
En daar doen ze dus wel wat aan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:31

Ik had iedere maand minimaal 1, meestal 2 keer oorontsteking en ik kreeg wel degelijk druppels :j het ging wel vanzelf over maar met veel pijn, en met de druppels had ik geen pijn en had ik minder risico. Ooronsteking die verwaarloosd wordt kan nare gevolgen hebben dus hup naar de dokter

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:35

Met oor ontsteking, wordt vaak bedoeld de ontsteking van het midden oor. Hiervan krijg je geen bobbels in je oren !
Ik denk dat dit iets anders is. Dit zal ook niet op te lossen zijn met neusspray. Zit de bobbel er al lang ?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:20

een paar dagen ik denk zown 4 dagen dat ik er last van heb en zown 5/6 dagen dat het er zit

best lang al =/ Maar op school zitten ze allemaal ja krijg je buisjes in je oor dit dat ze maken me aleen maar banger om te gaan,

@ Sophie_midas : Ja ook snacht wordt ik er wakker van en kan niet goed slapen erdoor.
@ Gaapje: gaat dat ding open? Och jemig dat wordt echt afzien dan =O
@ Colway: wat kan het nog meer zijn dan?

En is er iets wat ik kan doen om savonds gewoon te kunnen slapen?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:36

Wat wel eens wil helpen als het echt een middenoor onsteking is, is een ui fijnstampen, deze in een zakdoek rollen, en onder je oor stoppen. De dampen van die ui, zorgen ervoor dat je neus open gaat, en daardoor hopelijk ook de verbindingsbuis tussen je oor en neus
in ieder geval beterschap

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:38

Als je snel naar de huisarts gaat, ben je er zo vanaf denk ik.. wacht je.. danh wordt het erger en is de kans dat er vervelende dingen moeten gebeuren alleen maar groter!
Ik zou zo snel mogelijk gaan.. dit gaat niet vanzelf over!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:47

Buisjes worden echt niet bij de eerste oorontsteking geplaatst. Je hoeft niet bang te zijn voor nare onderzoeken of behandelingen als je met een oorontsteking naar de huisarts gaat, dus je kan zonder angst gaan.

Neusspray en stomen helpt om de verbinding tussen je neus en oor open te maken, dat kan je proberen om beter te kunnen slapen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:01

ik ga ook naar de dokter maar ik zit nu even met school examens komen en heb nu heel veel toetsen en alles dus ik heb mijn tijd hart nodig kan ik niet naar de paarden ja zondag mechien n uurtje das alles

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:11

Tja als je geen tijd hebt om naar de dokter te gaan dan valt de oorpijn waarschijnlijk ook wel mee als het echt goed pijn doet maak je wel tijd om te gaan hoor.

Groetjes Genja

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:12

ik zou willen dat ik tijd kon maken maar als je van school geen vrij krijgt tja en ik kan niet na schooltijd de toetsen even inhalen omdat ik dan pas om 6 uur thuis ben

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:13

neem aan dat je op zaterdag en zondag niet naar de dokter kan of wel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:17

je hebt vast niet de hele dag examens, en er is tussendoor prima tijd om er heen te gaan toch?
en daar krijg je van school gewoon vrij voor
je belt ze gewoon op en dan maak je een afspraak op een tijd dat jij wel kunt.
en een huisarts is wel tot 6 uur savonds open.

wel gaan want doe je het niet dan heb je juist meer kans dat het heel erg word,en daar heb je geen zin in.
bij ontsteking helpt alleen medicatie en daar zijn geen zelfhulp middeltjes voor
misschien is het wel gewoon een ontstoken haarzakje wat op gezwollen is,en dan krijg je een zalfje mee en een pilletje antibiotica en ben je er zo van af.

dus hup,morgen bellen! ~~}>

ohw,ik zie net in je profiel dat je 16 bent?
wat zeggen je ouders er van?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:24

Is het nou een oorontsteking, of een bult in je oor wat zo'n pijn doet . daar zit wel een heeeel verschil tussen .

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:26

het is de bult die pijn doet.