Teennagelextractie, hoe verder zonder teennagel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mexxje

Teennagelextractie, hoe verder zonder teennagel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 22:12

Beste bokkers,

3 dagen terug heb ik mijn de nagel van mijn grote teen eraf moeten laten trekken door de chirurg. Helaas was dat nodig omdat ik anderhalf jaar geleden een ongelukje heb gehad. Destijds heeft een paard (met ijzers ook nog) op mijn blote voet (droeg slippers) gestaan. Toen was het natuurlijk allemaal bloed dus het was pas in het ziekenhuis duidelijk dat mijn teennagel helemaal weg was. Uiteindelijk is de nagel weer teruggegroeid maar misvormd. Ik had een hele bolle nagel, die aan de zijkanten in mijn huid groeide en in het midden boven mijn nagelbed 'zweefde' en dan kwam daar ook allemaal troep tussen en aan de zijkanten begon het pijn te doen.

Nu leef ik op ibuprofen en draag nepUggs omdat anders er te veel druk op mijn nagelloze teen komt. Alleen vandaag ben ik natuurlijk te veel in de weer geweest, paardenschoenen aan, 2 paarden gereden en vanalles in de stallen gedaan en veel heen en weer gelopen. Want ik had al niet kunnen rijden. Het begon erg pijn te doen en er kwam wat pus uit en begon enorm te branden. Ik heb het natuurlijk verzorgd en verbonden. Maar ik kan nu dus blijkbaar geen normale schoenen dragen. Heel lastig met paarden.

Zijn er nog meer mensen nagelloos en hoe doen jullie dat met schoenen? Zijn er ook mensen die hun nagelbed verwijderd hebben? Dat is voor mij ook nog een optie.

IMJ

Re: Teennagelextractie, hoe verder zonder teennagel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:16

Denk dat je best wel weer gewone schoenen kunt dragen in de toekomst, maar je moet het wel even de tijd geven om te genezen natuurlijk! Denk niet dat het in 3 dagen helemaal genezen is nl ;-)!

Pijnlijke geschiedenis btw.. brr..
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:52

Nee na 3 dagen kan je echt nog niet verwachten dat het genezen is... ;) Het is gewoon nog een soort wond en die huid moet genezen, daarna wordt het vanzelf harder en kan het meer hebben..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:34

dit gaat een hele poos duren
je teen moet afharden en je nagel moet gaan groeien
je zal heel veel gedult moeten hebben
en moet je toevallig ook regelmatig naar de pedicuren om het netjes te laten groeien

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:56

Zijn er meer bokkers die dit hebben/hadden?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:04

mijn zoon heeft het gehad, vandaar mijn vraag naar de pedicuren

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:05

jep, hier een.
Bij een operatie aan mijn grote teen hebben ze ook mijn nagel weggehaald. Ik had dan echt ook een open wond dus ik heb 2 maanden op slippers gelopen.
Ik weet niet hoe het er bij jou uit ziet, maar het geneest allemaal weer en je huid gaat er aan wennen dat hij nagelloos is om het zo maar even te zeggen.
Op ten duur kan je weer gewoon in je normale schoenen hoor ;)

Groeit je nagel nog weer terug trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 09:06

mexxje schreef:
Zijn er meer bokkers die dit hebben/hadden?

Jup, mijn paard heeft hem een keer eigenhandig verwijderd :+ Hij had er op gestaan en na een week was mijn hele nagel van mijn grote teen eraf. Maar kan me niet herinneren dat ik er verder last van heb gehad.. Behalve natuurlijk toe die erop stond :P Duurde een jaar voor er helemaal een nieuwe nagel opzat.