Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thats_Me schreef:Als je het mij vraagt (ik ben ook hypermobiel) zijn deze klachten er wel aan te relateren. Heb je doordat je veel blessures had en zie bent geweest veel stil gezeten? Het kan goed zijn dat je, je spieren daardoor hebt verwaarloost en dat je die eerst weer steviger moet maken zodat ze de klappen op je gewrichten beter op kunnen vangen.
Jaycee_ schreef:Ik denk idd ook dat, hoe meer beweging ik heb, hoe minder last ik ervan heb.
Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn
maar voor iemand die hypermobiel is, is het nog belangrijker. Zijn trouwens genoeg mensen die niet weten dat ze hypermobiel zijn terwijl ze toch echt bepaalde gewrichten hebben die wel hypermobiel zijn. Ik heb ook pas toen ik 20 was ofzo de bevestiging gehad. Terwijl ik het eigenlijk daarvoor al wist. Ben zo flexibel in m'n gewrichten.
DaniBanani schreef:Maar zou dat dan echt na zo'n tijd pas een probleem worden? Ik ben dus vanaf mijn 18e steeds minder gaan sporten, laatste half jaar helemaal niet meer maar het jaar daarvoor ook al nauwelijks, en dáárvoor ook een half jaar niet door een blessure. En de laatste maanden beweeg ik juist meer (lopen, fietsen) dan eerder..
Sporten is sowieso wel goed hoor, daar hebben jullie zeker gelijk in. Kan nu nog even niet (door verschillende oorzaken), maar wil ik later dit jaar wel weer gaan doen.
DaniBanani schreef:Maar zou dat dan echt na zo'n tijd pas een probleem worden? Ik ben dus vanaf mijn 18e steeds minder gaan sporten, laatste half jaar helemaal niet meer maar het jaar daarvoor ook al nauwelijks, en dáárvoor ook een half jaar niet door een blessure. En de laatste maanden beweeg ik juist meer (lopen, fietsen) dan eerder..
Sporten is sowieso wel goed hoor, daar hebben jullie zeker gelijk in. Kan nu nog even niet (door verschillende oorzaken), maar wil ik later dit jaar wel weer gaan doen.