Teruggetrokken trommelvliezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Teruggetrokken trommelvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:23

Hebben meer mensen last (gehad) van teruggetrokken trommelvliezen? Ik loop al ruim een half jaar mee en al van alles geprobeerd (alle soorten neusspray, nasonex, allergiepilletjes, regelmatig klaren, neurieen etc.) maar niets helpt. De druk in m'n oren blijft afwijkend van normaal.

Ook knappen m'n oren bij slikken en heb ik constant een piep in mijn oren. Soms ook zere oren en altijd het gevoel verkouden te zijn terwijl op een sinusfoto geen afwijkingen te zien zijn. Ook is m'n ademhaling veranderd. Doordat niets werkt heb ik nu een verwijzing gekregen voor de KNO arts. Kan daar gelukkig over paar weken al terecht dus dat is wel super fijn!

Wie heeft hier ook ervaring mee en wat hebben ze toen gedaan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:24

Zelf geen ervaring mee maar het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat je buisjes krijgt.
(Misschien dat ie eerst wat anders proberen wil hoor, maar dit is een optie)

Appeltje00

Re: Teruggetrokken trommelvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:40

ik heb ook altijd mega oorpijn en mijn trommelvliezen zijn ook iets teruggetrokken, bij mij is het waarschijnlijk meer aan de hand. De kno arts denkt dat het aan de keelamandelen ligt want die spieren lopen door naar de oren. Bij mij schoven ze het altijd af op de trommelvliezen maar dat is niet altijd zo. al zijn bij jou de verschijnselen wel heel erg goed dat het daar bij zou horen.
Maar ik zou je er niet zo snel bij neerleggen, bij mij zeiden ze bij het eerste bezoek bij de kno arts hier in de stad ook dat het vanzelf was gekomen en dat het wel vanzelf over zou gaan, wat dus niet zo is. Loop dan nu ook bij de kno arts in groningen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:17

IMJ schreef:
Zelf geen ervaring mee maar het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat je buisjes krijgt.
(Misschien dat ie eerst wat anders proberen wil hoor, maar dit is een optie)

Buisjes worden meestal alleen bij kinderen gebruikt en tegen vocht achter het trommelvlies. Dus juist om de druk van binnenuit op het trommelvlies te verminderen terwijl bij teruggetrokken trommelvliezen de oorzaak te weinig druk is. Dit wordt meestal gecompenseerd door de buis van Eustachius, en dat is wat je voelt bij het ''knappen'' van je oren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:09

Ben inderdaad ook van plan om het goed uit te laten zoeken. Heb als het goed is een fijne KNO arts. Tenminste mensen die ik ken hebben er goede ervaringen mee. Mocht het toch allemaal op niets uitdraaien ben ik ook van plan om in Groningen te gaan kijken. Is dan wel een heel eind uit de buurt maar daar zijn ze wel erg goed op het gebied van KNO in Nederland. Bedankt voor de link met amandelen Fiona. Die heb ik namelijk ook allemaal nog dus wie weet dat er ook wat in verbinding staat. Hopelijk kunnen ze jou er ook vanaf helpen.

Ik heb inderdaad ook geen vocht achter het trommelvlies zitten. Het lijkt mij daardoor dat buisjes plaatsen weinig zin heeft. Maar goed ben geen arts natuurlijk vandaar dat ik ook naar ervaringen vraag van mensen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:17

Een buisje is om de druk in buiten en binnenoor gelijk te maken als de buis van Eustachius hierbij faalt. Idd vaak wanneer er zich vocht achter het trommelvlies bevindt! (Ook bij volwassenen is dit heel goed mogelijk maar dat heb je niet zeg je al).
Soms kan het ook gewoon heel lang duren voordat zich dit herstelt. Kan je wel klaren?
Succes bij de KNO!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:24

De klachten begonnen rond vorig jaar maart/april op te spelen. Ik kan wel gewoon klaren Al begint het mij steeds meer tegen te staan want ze ploppen na het klaren gelijk weer in. Ook krijg ik daardoor soms last met slikken na het klaren. Dat gaat dan even niet door het drukverschil.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:29

Thats_Me schreef:
Ben inderdaad ook van plan om het goed uit te laten zoeken. Heb als het goed is een fijne KNO arts. Tenminste mensen die ik ken hebben er goede ervaringen mee. Mocht het toch allemaal op niets uitdraaien ben ik ook van plan om in Groningen te gaan kijken. Is dan wel een heel eind uit de buurt maar daar zijn ze wel erg goed op het gebied van KNO in Nederland. Bedankt voor de link met amandelen Fiona. Die heb ik namelijk ook allemaal nog dus wie weet dat er ook wat in verbinding staat. Hopelijk kunnen ze jou er ook vanaf helpen.

Ik heb inderdaad ook geen vocht achter het trommelvlies zitten. Het lijkt mij daardoor dat buisjes plaatsen weinig zin heeft. Maar goed ben geen arts natuurlijk vandaar dat ik ook naar ervaringen vraag van mensen.

ik denk niet dat het bij jouw iets met de amandelen is maar alles kan natuurlijk, ik heb namelijk veel keelpijn en de oorpijn komt ook vanuit mijn keel ergends, beetje raar uit te leggen :P
maar ik geloof wel dat je KNO-arts je door moet sturen naar Groningen je kan er niet op eigen houtje heen, en als je er eenmaal bent moet je erg vaak heen. Ik heb mijn tweede afspraak en er volgends waarschijnlijk nog heel veel :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:33

Heb je allergieen TS? Hooikoorts? Katten?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:39

Natuurlijk is iedereen anders maar ik heb soms last van vergrote keel/neusamandelen dus is wel even iets om in het achterhoofd te houden.
Het klopt inderdaad dat je natuurlijk wel een verwijsbrief moet hebben. Ik verwacht ook niet naar Groningen te hoeven maar als ik hier geen goed gevoel bij heb dan ga je toch verder kijken. Hoor over Gronignen goede verhalen alleen doordat het voor mij aan de andere kant van het land is heb ik er (nu) niet voor gekozen.

@ IMJ ik heb nasonex gehad en allergiepillen. Pillen en neusspray hebben niets uitgehaald de klachten bleven. Als het een allergie was dan had het op zijn minst moeten verbeteren en dat deed het niet. Dus daardoor hebben we eigenlijk uitgesloten dat het door allergie komt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:43

Nou, je hoort wel is vaker dat anti-allergiemiddelen niet geheel werken zoals ze zouden moeten.

Ik hoop iig dat ze je probleem kunnen oplossen, dit is ook vervelend!
Sterkte hoor!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:13

Ja, dat kan natuurlijk ook. Allergieen zijn natuurlijk ook erg lastig omdat er zoveel is waar je allergisch voor kunt zijn.

Bedankt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:14

Ik heb dit al zeker 15 jaar, helaas. Ik heb erg slappe trommelvliezen waardoor de druk soms echt enorm hoog kan worden en me oren dichtklappen. Ik heb daarbij ook last van oorsuizen zo nu en dan en hoor soms ook echt niet goed. er is geen logische verklaring voor en geen oplossing, heb buisjes gehad toen ik klein was, heb heel veel oorontstekingen gehad... niet echt een fijne jeugd wat dat betreft :') Ben te vaak bij de KNO geweest, gelukkig nu al een tijdje niet geweest maar ik heb nog steeds last er van en gaat ook niet meer weg. met het dalen van een vliegtuig sterf ik echt van de pijn, door de druk...

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:22

Ook ik heb hier flink last van. Bij mij was het zelfs zo dat mijn trommelvlies naar binnen was vastgegroeid.
Altijd oorontsteking bij de kleinste weerovergang. Dit al vanaf dat ik 4 jaar oud was.
Nu in Utrecht permanent buisje gekregen en dit gaat redelijk. Heb er veel minder last van als daarvoor.\

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:28

ik heb dit al vanaf mijn twaalfde.(nu 28)
meerdere malen zijn er buisjes gezet. die er steeds uitkwamen.ook de permanente..vraag me nie hoe.
sindsdien moet ik er mee leren leven.
al met al gaat dat best goed. alleen probeerr ik zo veel mogelijk te verkomen dat ik verkouden wordt, want dan is het nie uit te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:32

Oren, breek me de bek niet open :')
Idd naar de KNO arts gaan, die weet daar wel raad mee.

Zijn er hier trouwens mensen die vanwege hun oren niet meer mogen vliegen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:34

ik mag wel vliegen maar op eigen risico, met dalen is het echt een hel voor mij :+ ik zwem niet, althans, niet onder water

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:02

mijn man heeft dat ook.
hij is al bij de KNO geweest
hij moet eigenlijk geopereerd worden maar gunt zich geen tijd ivm werk
dan gaan ze overtollig huid weghalen
en dan kunnen ze ook verder bekijken hoe of wat.
en eventueel dat hij dan een jaar later terug moet voor recostructie van zijn gehoor

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:08

Ok, dus er worden soms wel buisjes geplaatst.

Erg vervelend dat er toch veel mensen zijn die last hebben van hun oren. Je merkt pas echt hoe belangrijk ze zijn als je er last van hebt.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:16

mijn man krijgt geen buisjes
bij hem is er te veel naar binnen gegroeid en dat gaan ze weg halen
en als de gehoorbeentjes dan te veel beschadigd is dan moeten ze dat doormiddel van ijzerwerk weer reconstructureren
hij moet alleen nog wel bellen voor een afspraak en dan duurt het nog twee maanden voor hij geholpen word

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:34

Jeetje, dat klinkt vervelend. Twee maanden duurt trouwens ook best lang. Hier was de wachttijd 3 weken en daar ben ik eigenlijk wel blij mee.