ik wil er van af!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ik wil er van af!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:15

waar van af? van die klote menstruatie :(
ik snap het nut er niet van in (tuurlijk snap ik die wel) en wil gewoon niet elke maand of 2 maand de l*l zijn

ik slik momenteel de microgynon 50 nadat ik bij de 30 versie doorbraakbloedingen kreeg
nu kan je zeggen slik hem dan door :+

nou, ik zal je vertellen, dat doe ik ook, maar kom niet verder dan 2 weken extra ;( want dan beginnen die doorbraakbloedingen weer
ik wil gewoon ook eens lekker een paar maand zonder die bloederige bende zitten

help help wat kan ik doen? werkt het doorslikken bij jullie wel?

p.s. ik weet dat er een algemeen topic is maar mijn ervaringen met algemene topics is dat er niet of nauwelijks antwoord komt op de vragen die ik stel, dus aub deze open houden..??

_Ananas_

Re: ik wil er van af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:33

Zwanger worden, ben je er sowieso een maand of negen vanaf :+

Ik slik de Diane, ben zo'n 2 a 3 dagen licht ongesteld en kan doorslikken wat ik wil, geen probleem.. Dus kan je niet echt helpen gezien de Diane niet een gewone pil is!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:35

IK ben altijd opgelucht . dan weet ik dat ik niet zwanger ben. :+ beetje dom want ik slik de pil ook

Maar last heb ik er niet echt van

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:36

Amen!
Gelukkig werkt het doorslikken bij mij wel.
Betrap me er vaak op dat ik 'geen zin' heb om ongesteld te worden :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:37

_Bonte_ schreef:
IK ben altijd opgelucht . dan weet ik dat ik niet zwanger ben. :+ beetje dom want ik slik de pil ook

Maar last heb ik er niet echt van

Hier ook. Dat is altijd zo spannend := :o Altijd de vraag of je wel of niet gaat bloeden.

En dan je vriend zeggen: "Schat, ik ben 4 dagen over tijd" geniaal _O- Zijn gezicht dan!

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:38

Helaas ik heb hetzelfde...doorslikken lukt een week...hooguit 2....
Je kan kijken voor een spiraaltje of een staafje in je arm..vaak nemen je bloedingen dan helemaal af!
En wat bij mij helpt tegen het hele erge bloeden is veel ibruprofen slikken..dan neemt de mate van bloeding af...(aangezien ik het 5 dagen super erg ben..)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:39

wat zeuren jullie nou :') _O-
jullie worden tenminste ongesteld :+
bij mij gaat er zo 11 maanden over een voor ik weer ongesteld wordt... :P
en geloof me... dat is pas niet leuk :n

Emytje

Ik leef met je mee. Ik gebruikte voorheen de Diane pil en kon daarbij gewoon 3 strips zonder stop achter elkaar gebruiken, maar mijn lichaam trok de pil niet meer. Toen dus de Nuvaring en daarbij kreeg ik ook veel last van doorbraakbloedingen. Ik gebruik nu sinds een paar weken de inplanon. Ik kan nog niet zeggen wat ik ervan vind, maar veel opties zijn er in ieder geval niet meer. De optie zwanger worden word in ieder geval wel steeds interessanter. :P

miccamaaike

Je kunt er altijd over nadenken om een Mirena spiraaltje (geloof dat t zo heet) te laten plaatsen, ik meen dat je dan kans hebt helemaal niet meer (of iig heel weinig) ongesteld te worden.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

Probeer de prikpil, toen ik die nam moest ik hem om de 3maand gaan laten zetten en je habt nooit ergens meer last van.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:41

Ik slik ook Diane. Ik kan ze gewoon doornemen zonder problemen, vaak omdat ik ook geen zin heb in dat gedoe weer :o Maar ik neem ze max. 1 maand extra door. Voelt toch net iets veiliger ;)

Kwal

Ik denk dat het doorslikken niet lukt omdat het hartstikke ongezond is... Het bloeden is namelijk ook een schoonmaak'ritueel' van je lichaam ;)

Niet ongesteld zijn geeft een verhoogde kans op infecties ;) Al snap ik wel heel goed dat het zwaar klote is natuurlijk :D

MarliesV

Simpele oplossing: aan de prikpil. Dan ben je maanden van de ellende af en kan je 2x per jaar een spuit halen.

Ik heb er ook erg veel last van maar het hoort er nu eenmaal bij. Doorslikken doe ik niet aan, vind het spelen met het risico voor mijn gevoel op zwanger worden.

Komt bij dat als ik 1 week doorslik mijn menstuatie veel heviger is dan wanneer ik gewoon elke 3 weken een stopweek inlas.

TamiBambi

M_D_H schreef:

Elke maand 5 dagen met mega pijn en mega bloedingen lopen is ook niet fijn...ik plan het altijd wel in het weekend zodat het niet te veel in de weg zit met school en werk...want je wordt ook niet leuk aangekeken als je je elke maand ziekmeldt....
Maar die dagen kan ik echt helemaal niks....

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:42

Emytje schreef:
Ik leef met je mee. Ik gebruikte voorheen de Diane pil en kon daarbij gewoon 3 strips zonder stop achter elkaar gebruiken, maar mijn lichaam trok de pil niet meer.

Waaraan merkte je dat? Gewoon uit interesse omdat ik ook Diane heb...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:42

nou ik ben dus ook super erg ongesteld.. en het lijkt wel erger dan toen ik de 30 versie nog had.. 5 tot 6 dagen waarvan ik de eerste 2 dagen soms krom loop van de kramp die ik dan heb

en dat is dus ook de reden dat ik er graag helemaal, of iig voor langere tijd dan ik nu heb, vanaf wil
ik heb gister de laatste pil geslikt van de 2 weken extra.. maar heb nu gewoon weer doorbraakbloedingen.. en als ik die heb slik ik de pil ook niet meer door en laat het zijn gang gaan

ik hoor veel mensen om mij heen die gewoon makkelijk 3 of 4 maanden kunnen soorslikken zonder gezeur, en dat wil ik ook :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:43

Hier hetzelfde! Ik heb de oplossing gevonden: Prikpil! Je word hier helemaal niet meer ongesteld van. Zoals Lauratje zegt, om de 3 maanden ff naar de huisarts en laten zetten door assistente.
Ik ben er mee gestopt ivm andere lichamelijke klachten (niet van de prikpil) dus ben nu opzoek naar wat anders.
Heb gehoord dat je van spiraaltje ook niet meer ongesteld word maar daar zijn de meningen over verdeelt

Ik ben trouwens jaloers op de mensen die maar heel weinig bloedingen hebben. Als ik geen pil slik ben ik iedere dag het hele jaar door ongesteld :')
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 14-01-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TamiBambi

Miepie1980 schreef:
Simpele oplossing: aan de prikpil. Dan ben je maanden van de ellende af en kan je 2x per jaar een spuit halen.

Ik heb er ook erg veel last van maar het hoort er nu eenmaal bij. Doorslikken doe ik niet aan, vind het spelen met het risico voor mijn gevoel op zwanger worden.

Komt bij dat als ik 1 week doorslik mijn menstuatie veel heviger is dan wanneer ik gewoon elke 3 weken een stopweek inlas.

Ja maar imo is in een keer een shot hormonen niet echt gezond...ken wel mensen die dit hebben gedaan maar hier erg dik van werden en ook last hadden van doorbraak bloedingen...

Ik zit dan toch te denken aan een spiraaltje...

Vesceron

urselin schreef:
Amen!
Gelukkig werkt het doorslikken bij mij wel.
Betrap me er vaak op dat ik 'geen zin' heb om ongesteld te worden :')

Heel herkenbaar :')
Toch doe ik het niet meer, m'n baarmoeder raakte van slag haha en heb nu m'n ritme aardig te pakken en alle pijntjes en ellende aardig onder controle dus laat het maar komen 1 keer per maand!

@ Tamibambi, bloed jij minder van ibubrofen?? :?
Wow, das wel knap, eigenlijk zijn die krengetjes namelijk verschrikkelijk bloedverdunnend, zou je er dus meer of tenminste harder van moeten bloeden!!

Poosje81

Daarom heb ik een implanon, nu 14 maanden geleden gezet, welgeteld 4x een halve dag beetje bloeding gehad, zonder pijn.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:44

M_D_H schreef:

Nou inderdaad :?

Wees blij man dát je ongesteld word!
Als je ongesteld bent dan reinigt je baarboeder zich dus ik zou niet weten waarom je dit nou tegen wil gaan.

Slik lekker door die pil en laat de rotzooi zich maar goed ophopen in je baarmoeder %)

Jaycee_

xDonja schreef:
Ik denk dat het doorslikken niet lukt omdat het hartstikke ongezond is... Het bloeden is namelijk ook een schoonmaak'ritueel' van je lichaam ;)

Niet ongesteld zijn geeft een verhoogde kans op infecties ;) Al snap ik wel heel goed dat het zwaar klote is natuurlijk :D

Heb ooit een interview gezien met een gerenomeerde gynaecologe. Volgens haar is het helemaal niet ongezond om de pil door te slikken, in principe zelfs je hele leven niet. Het is eerder iets psychologisch.

Air

Je ongesteldheid kan gewoon doorgaan tijdens een zwangerschap hoor. Zwanger worden zegt dus niet veel over wel of niet meer ongesteld worden :+

Sowieso, ik gebruik dan geen pil, maar wanneer je de pil alleen gebruikt omdat je je ongesteldheid niet leuk vind zou ik absoluut niet doorslikken. Het is troep wat je inneemt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

Leonoor schreef:
Daarom heb ik een implanon, nu 14 maanden geleden gezet, welgeteld 4x een halve dag beetje bloeding gehad, zonder pijn.

Is dat zo'n staafje in je arm?

Ja dik worden van prikpil had ik ook! Kilo's zijn er nog niet af (5 kilo ong)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

Nou, ik ben echt niet blij als ik ongesteld ben hoor.
Hoofdpijn, buikpijn, duizelig zijn, nog meer rugpijn bovenop de dagelijkse rugpijn #)