Kneuzing aan been, pijn normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kneuzing aan been, pijn normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:13

Hoi, maandag is er een paard op mijn been gevallen. Hij steigerde en we vielen achterover. Hij is op mn onderbeen en knie gevallen. Nu ben ik meteen naar het ziekenhuis geweest voor een rontgen en er is niks gebroken. Ik heb krukken en neem veel rust en doe mn been veel omhoog. Ondanks dat heb ik erg veel pijn. Als ik lig is de pijn minimaal maar zodra ik ga staan dan begint het te steken en heel erg pijn te doen, soms wat minder dan anders maar lopen of staan is geen pretje, het doet erg pijn.

Aan de ene kant neem ik aan dat het normaal is, maar misschien hebben jullie tips hoe ik de pijn kan verminderen oid? Ik heb in principe pijnstilling al gebruik ik die liever niet (diclofenac), en ik smeer arniflor.

Dit is mn been nu, met een flinke zwelling.
Afbeelding

RTM

Re: Kneuzing aan been, pijn normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:18

Jup, normaal. Afgelopen zomer ben ik ook met paard en al onderuit gegaan en is ze op mijn been geland. Blauwe plek zit er nog, je voelt het nog en het doet ook nog steeds pijn.

In ieder geval lekker blijven smeren en blijven bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:19

vdTippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:19

Een kneuzing, is vaak pijlijker dan een breuk.
Ik heb zelf mijn schouder een paar maand terug, flink gekneusd door flinke klappen gehad te hebben(helaas op het werk gebeurd)
En de pijn was af en toe ondraagelijk, wat bij mij goed hielp was idd diclofenac. En smeerde er Tantum op,
Is van zichzelf ook pijnstillend. Wens je veel succes ermee, duurt erg lang voordat je er geen last meer van hebt.
Ik heb nog steeds last van mijn schouder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:21

Kneuzen doet inderdaad meer pijn dan breken... :P
Arniflor ook zeer goede ervaring mee!
Kijk je wel uit dat je niet te veel rust i.v.m. trombosse?!? (een vriendin van ons moest ook 10 dagen met haar been omhoog i.v.m. gebroken teen, volgens ziekenhuis hoef je dan geen spuiten...., maar na 2 dagen ging het wel mis....)
Heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:22

Ik probeer elke dag wel wat te ondernemen zodat ik het in beweging hou dus dat komt wel goed.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:53

Een kneuzing is inderdaad erg pijnlijk. Mijn advies is wel de pijnstilling nemen dan beweeg je ook wat meer en trekt de zwelling eerder weg doordat de plek beter doorbloed wordt. Verder genoeg rust pakken en been hoog als je zit.

Je smeerd al arniflor dus dat is prima. Goed spul is dat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:58

Oei, ja.. die pijn is normaal. Kneuzingen doen ontzettend veel zeer.
Ik heb hier speciaal spul ervoor liggen, ben nogal een kluns af en toe.
Het is een soort tijgerbalsem, maar dan Thais. Komt uit de sportspeciaalzaak.
Verlichtte mijn rugpijn altijd, is voornamelijk op spieren en gewrichten gericht.
Toen ik mijn knieschijf uit de kom had, was 't ook heel fijn spul trouwens.

Veel succes met stilzitten. :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:24

Hey Jo!

misschien wil iemand ;) je benen masseren om zo de doorbloeding te stimuleren en het vocht te helpen afdrijven.
En eerst onder de koude kraan en daarna de warme kraan en dat een paar keer herhalen.