volgens mij heb ik last van mijn hart..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

volgens mij heb ik last van mijn hart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:47

hee bokkers,
ik denk dat ik last heb van me hart want als ik adem dan voel ik hele tijd druk en smak ik naar meer lucht
zodat de pijn weg gaat het doet ook pijn bij mijn borstkast het is niet altijd als ik adem het komt meestal zomaar ineens
Zou ik nu last hebben van mijn hart?
Zou ik naar de dokter gaan?

groetjes

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:48

hmm, dat is geen fijn gevoel nee.. :(:)
Ouders al ingelicht?

annebe

Re: volgens mij heb ik last van mijn hart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:49

het kan ook een soort verrekte pees van je borstkas zijn, maar een bezoekje aan de dokter kan geen kwaad.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:50

calypsoo schreef:
hmm, dat is geen fijn gevoel nee.. :(:)
Ouders al ingelicht?

nog niet het is al best wel lang aan de gang

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:50

voor de zekerheid even huisarts bellen als je je zorgen maakt.. Sterkte!

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:50

annebe schreef:
het kan ook een soort verrekte pees van je borstkas zijn, maar een bezoekje aan de dokter kan geen kwaad.

dat wist ik niet maar waarom smak ik dan als ik last heb naar meer lucht?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:51

Je kan ook een gevoelige borstkas hebben. Duw eens een paar keer op je borstkas van boven naar beneden van links naar rechts.
Ik heb ook een keer bij de dokter gezeten met een benauwdheid en druk op de borst, maar dit was de oorzaak.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:52

RobinxD schreef:
annebe schreef:

dat wist ik niet maar waarom smak ik dan als ik last heb naar meer lucht?

Google maar even op (syndroom van) Tietze! ;) Dan weet je meteen een beetje hoe dat werkt met die spieren en pezen die deze pijn kunnen veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 14-01-11 08:54, in het totaal 2 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:52

is het zo'n steek/scheut op het moment dat je dieper dan een bepaald punt probeert in te ademen? :)
Ik heb dat wel eens namelijk, en ik denk dat annebe dat bedoelt?
dan zit er tussen je ribben een peesje/spiertje te vervelen, en als je dan boven een bepaald punt wil bewegen (dat moet als je lucht wil binnenhalen ;) ) dan doet dat zeer waardoor je kortademig wordt om dat punt maar niet te bereiken?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:54

Ik vind dat je dit sowieso nu tegen je ouders moet zeggen ipv op Bokt om raad te vragen. Niemand hier kan zien wat er wel of niet aan de hand is en als je bang bent dat het je hart is, is het toch belangrijk om daar zekerheid (van een arts) over te krijgen.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:54

Naaltje schreef:
is het zo'n steek/scheut op het moment dat je dieper dan een bepaald punt probeert in te ademen? :)
Ik heb dat wel eens namelijk, en ik denk dat annebe dat bedoelt?
dan zit er tussen je ribben een peesje/spiertje te vervelen, en als je dan boven een bepaald punt wil bewegen (dat moet als je lucht wil binnenhalen ;) ) dan doet dat zeer waardoor je kortademig wordt om dat punt maar niet te bereiken?

ik heb er nu ineens heel erg last van constant druk tussen mijn borstkast en maakt niet uit wat ik nu doe het blijft door gaan......

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:55

Mijn man heeft dit ook 2x gehad, ademen doet erg pijn.
Dit omdat waarschijnlijk het hele spul in beweging zet en iets van gekneusd of verrekt is doet zeer bij ieder beweging.

edit: arts bellen en zonodig spoed eisende hulp!

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:56

chevax schreef:
Ik vind dat je dit sowieso nu tegen je ouders moet zeggen ipv op Bokt om raad te vragen. Niemand hier kan zien wat er wel of niet aan de hand is en als je bang bent dat het je hart is, is het toch belangrijk om daar zekerheid (van een arts) over te krijgen.

ik wil het wel tegen mijn ouders zeggen maar die zijn altijd overdag werken ze weten het wel maar niet dat ik er veel last van heb heb al wel paar keer gezegt ik heb last van me hart maar daar bleef het bij..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:57

Pak de telefoon, bel één van je ouders op hun werk en zeg dat je je geruster voelt als je de huisarts even belt. Hoe laat moet je op school zijn?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:58

Dat is heel waarschijnlijk niet je hart, maar iets zoals tussenribspieren o.i.d. dat pijn doet.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:59

Als je echt last van je hart zou hebben was je al flauwgevallen of iets ander. Bel de dokter en vraag hem om raad.. Wij kunnen vanaf hier niet zien wat het is! Ik heb het ook een poos gehad maar het was een spier die verkeert zat.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:00

Je kunt ook zelf een afspraak maken bij de dokter.
En je ouders vinden het vast niet erg als je hun op het werk belt.

Misschien heb je hyperventilatie?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:01

Waar wil je dan dat wij doen?
Er word raad gegeven om je ouders of arts te benaderen....
Doe dat dan ook!!!!

Ik word altijd zo boos van dit soort topics, wij kunnen vanaf thuis toch niet beoordelen of er iets mis is met jou hart? Bel een dokter!
Na alle waarschijnlijkheid is het gewoon een kramp van een spier tussen je ribben wat al meerdere malen gezegd word maar zeker weten doen we dit niet mocht er wel iets mis zijn verlies je kostbare tijd door hier berichtjes te plaatsen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:01

Voel je kloppen/tintelingen in je vingers?
Overdreven warmte in je lichaam?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:04

Een tussenribspier die beknelt of verkeerd zit doet ook verschrikkelijk pijn.. Dat heb ik toen ook gehad en heeft de fysio los gemaakt en toen was ik ook van de pijn af..

En hoe meer symptomen wij je gaan geven hoe meer jij die gaat voelen..

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:05

ik ga vamiddag naar de dokter het zijn warschijnlijk mijn longen want ik moet heel zwaar ademen ik had dit topic geopent om toch even te kijken of het iemand bekend voor kwam

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:05

ik heb dit 1 keer echt heeeeeel extreem gehad. Ik was met uitgaan naar buiten gegaan met een bezweet warm lichaam en buiten was het koud. Mijn moeder noemde het spit, geen idee. maar ik krijsde het echt uit van de pijn en moest ook kotsen van de pijn die ik in mijn borst en rug had... dacht sirrieus dat ik doodging :+ gelukkig ben ik er nog :') Maar dat heeft dus ook te maken met spieren, die warm zijn en dan opeens worden blootgesteld aan de kou. net zoiets als dat je een paard bezweet opeens buiten in de kou zet, dat heeft ook niet altijd een goed effect.

Het zou dus heel goed iets met je borst spier te maken kunnen hebben :j

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:07

ik ben nu wel duizelig en heb het beetje benauwd vooral duizelig maar ik ga vamiddag even langs ik ga zo naar school toe

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:09

Als je op je rug gaat liggen, je handen in je nek, en dan rustig en diep in en uit ademen, gaat het dan over ?
Het zou ook een bronchitus( zal wel een spelfout zijn) kunnen zijn. Die zit erg dicht bij je hart in de buurt, en als daar een ontsteking in zit, doet dat pijn op zowat dezelfde plaats als waar je hart zit. Mijn advies
ga even bij de dokter langs, dan heb je zekerheid, en hoef je niet meer zo ongerust te zijn.
Beterschap !!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:10

Ben je nu niet aan het hyperventileren ?