Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LETS schreef:Gecondoleerd, wat verschrikkelijk.
Ik weet hoe erg COPD is en hoe jong sommigen er al mee te maken krijgen. En bij je moeder was het dus niet eens door het roken.. Heel erg veel sterkte gewenst meid!
Warbling schreef:Gecondeleerd. Lijkt me vreselijk om 1 van je ouders zo te verliezen.![]()
Helaas heeft mijn vader ook COPD, omdat hij al vanaf zijn 16e rookt als een schoorsteen.
De dokter blijft maar controleoproepen sturen maar hij is te eigenwijs. Maar ik zou zo graag willen dat hij eens gaat. Voor je het weet is t te laat..
MarvanTom schreef:Misschien was mijn vorige post wat heftig.
Maar wel de waarheid.
COPD is controleerbaar vanaf constering.
Maar je moet wel willen/ ervoor gaan.
Je kan mij niet vertellen dat zoveel mensen lezen en niet willen reageren.
Ook al komt het van roken: COPD is een serieus probleem.
Wie heeft nog meer COPD?
Schrik je van de OP?
Pascal schreef:MarvanTom schreef:Misschien was mijn vorige post wat heftig.
Maar wel de waarheid.
COPD is controleerbaar vanaf constering.
Maar je moet wel willen/ ervoor gaan.
Je kan mij niet vertellen dat zoveel mensen lezen en niet willen reageren.
Ook al komt het van roken: COPD is een serieus probleem.
Wie heeft nog meer COPD?
Schrik je van de OP?
Ik had eerder ook al gereageerd, ik heb ook COPD.
Ik begrijp wel hoe jij je moet voelen!!
ik stond eerst met mijn mond vol tanden en heb er toen gevraagd of ze ooit wel iemand had gezien met COPD in een gevorderd stadium. zei antwoorde van nee en aangezien ik al jaar in de zorg werk en vaker mensen heb verzord met COPD heb ik haar proberen te vertellen over een jongere vrouw (55) met gevorderd COPD die bijna aan huis gekluisterd was en er dik een half uur over deed om zich te wassen (als haar dat al alleen lukte) en wat het voor een invloed had op haar en haar man en dat ze zoveel spijt had dat ze gerookt had.
nogmaals: mensen weten er veeeeeel te weinig over!