Ik zit eigenlijk met een vraag.
Ik heb de afgelopen 4/5 maanden last van rode jeukende vlekken bij het douchen.
Heel mijn lichaam gaat jeuken als ik ga douchen, en precies op en boven mijn borsten richting de hals ontstaan rode vlekken. (en die jeuken).
Op mijn armen, schouders, buik en rug is eerste instantie niets te zien, maar zodra ik er overheen ga of ga krabben word het ook rood.
In mijn gezicht heb ik nu sowieso rode vlekken bij het douchen, omdat ik nu een droge huid heb en allergische reactie op het weer vertoon.
Bij mijn benen heb ik er nog niet heel veel last van gehad.
De vlekken op mijn borsten en net boven mijn borsten richting de hals trekken na verloop van tijd wel weg, maar zijn soms nog zeker anderhalf- a 2 uur zichtbaar.
Het maakt niet uit of ik shampoo's, bodylotion, babyolie of wat dan ook wel of niet zou gebruiken, en ook niet hoe warm of koud de douche staat..
Zodra ik in aanraking kom met het water krijg ik jeuk en vaak ook vlekken..
Is dit een waterallergie?
Of wat kan het anders zijn?
Ik heb wel een foto van hoe het er uit ziet net boven mijn borsten tot aan mijn hals, geen 'schokkende' foto hoor maar bij interesse zal ik hem plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, en een huisarts misschien niet nodig zal zijn.

Groetjes, Patricia
ik heb het vooral op mijn benen. Ik doe er altijd verkoelende bodylotion op nadat ik gedoucht heb.