Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

merel90 schreef:Hoe is de stabiliteit van je rug? Werd je echt alleen maar gemasseerd bij de fysio? Heb je ooit spierversterkende/stabiliserende oefeningen meegekregen om te doen?
Het overgrote deel van de rugklachten is trouwens a-specifiek, meestal vinden ze dus helaas geen oorzaak. (zoals beschadigingen o.i.d.)
" en heel soms tussendoor een keertje.HBZ schreef:Ik heb geen diagnose, dat is ook zo vervelend. De dokter zij vanmorgen dat er eigenlijk niets aan te doen is, de enige manier wat ik moet doen is een therapie zoeken die bij mij past. Alleen is dat nogal moeilijk omdat het allemaal even goed gaat en dan weer minder.
Aan mijn rug zijn geen op of aanmerkingen, deze is goed, niet scheef etc. Dit is wel vastgesteld.
en gewoon compleet verkeerd voor mij) dressuurzadel gereden. Na het rijden had ik altijd pijn. Mijn SI-gewricht kraakte en ik had ook spierpijn in rug en bekken. Met een ander zadel en spierversterkende oefeningen om mijn SI-gewricht wat meer te ondersteunen is dit zo goed als verholpen. Ik heb er alleen nog last van als ik flink scheef heb gezeten (zo leer je dat ook wel af
) HBZ schreef:Dokter heeft dit vastgesteld, en de fyshio. Ik heb vandaag voor het eerst foto's mogen maken, maar volgens de dokter kan hij er niets mee.
Hij heeft eht vast gesteld aan of mijn rugwervel recht stond of mijn heupen gelijk staan etc.
. Maar ik heb (na meerdere voorvallen) een behoorlijke hekel gekregen aan huisdokters die te zeer op eigen portofuille gesteld zijn om iemand deftig door te verwijzen als ze het zelf niet kunnen oplossen. Dus als ik van jou was: ga er echt eens achter...
HBZ schreef:Hallo,
Ik heb al 3 jaar last van lage rugpijn, en heb bij diverse fyshio en therapeuten geweest. Wat even helpt op het moment dat ze kraken en masseren maar wanneer je het weer moet afbouwen tot 1 keer in de 2 a 3 weken dan begint het weer.
Op dit moment heb ik menschendieck therapie ( houding) dit hielp in het begin maar de pijn komt nu ook al weer terug.
Nu ben ik vanmorgen naar de doktor geweest met de vraag wat ik hieraan kan doen, deze zegt eigenlijk dat ik er niet veel aan kan doen, maar de juiste therapie moet zien te vinden, iets wat helpt tegen mijn rug klachten.
Ik weet zelf niet meer wat ik er meeaan moet.
Wie heeft het zelfde of weet wat je hieraan moet doen?