Voet gekneusd ofzo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Voet gekneusd ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 07:01

Hoi Hoi!

Hmm word ik net wakker kan ik nog amper op mijn voet lopen. Gisteren had ik wel wat pijn in mijn voet, precies bovenop. Waar je in deze afbeelding de rode streep ziet staan zo ongeveer, dus op het hoogste gedeelte die 'bolling' van je voet zegma: http://img841.imageshack.us/img841/8558/auwvoet.jpg . Gisteren zocht ik er dus niks achter, misschien een spiertje wat overrekt ofzo (weet ook niet waardoor het kwam of wanneer het precies is gebeurd). Echter moet ik zeggen werd het wel steeds erger.

Toen ik dus naar bed ging hoefde er geen druk op te komen want dat doet pijn, afijn ik stap net uit bed warempel kan ik dus gewoon helemaal niet meer op m'n platte voet (dus wanneer je hem gewoon op de grond zet) op staan. Half strompelend naar de badkamer, misschien helpt een warme douche en is tie gewoon wat stijf waardoor het zo'n pijn doet je als je door wil buigen (loop beweging maken) of erop steunen en normaal neer zetten. Nou onder de douche kon ik hem dan eindelijk wel plat neer zetten een paar sec maar dit niet zonder pijn.. Doorbuigen lukt me dus echt niet dan ga ik het uitschreeuwen. Tenen kan ik wel bewegen maar ook niet zonder pijn.

Lopen doe ik nu strompelend en steunend elke pas op mijn hak, niet de fijnste / snelste manier maar ok ik kom ergens. Nu vraag ik mij toch wel heel erg af wat dit nou weer kan zijn? Inderdaad een spier overrekt? Of toch flink gekneusd? Maar hoe kan dat ineens? En wat is nou wijsheid toch elke keer proberen er weer op te lopen / steunen (ofwel proberen in beweging te krijgen en houden) of juist rust geven en gaan hinken?

Huisarts kun je hier pas om 8 uur bellen, ga ik ook zeker doen! Zit alleen wel dat ik belangrijke lessen op school heb die ik gewoon niet kan missen. Dus dat word eerst een telefonisch consult en ga ook zeker de zelfde vraag aan de assistente voorleggen. Misschien kan ik 's ochtends direct nog bij hun terecht voor mijn lessen, ben er alleen bang voor. :\

Groetjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 07:05

Kan een zenuwonsteking zijn,dus inderdaad enkeltje huisarts.

_Marinke_

Re: Voet gekneusd ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 07:08

Zenuwontsteking??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 07:13

Ja was laatst op de tv en iemand had dat en die had pijn waar jij het ook hebt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:03

Wat was het?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:08

marleen_usar schreef:
Kan een zenuwonsteking zijn,dus inderdaad enkeltje huisarts.

Ik mag toch hopen dat het niet zo ernstig is dat TS niet meer thuis komt. Als het even kan, dan zou ik voor een retourtje gaan ;)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:13

Ik heb dat ook wel eens. Vaak zit er dan een botje scheef in je voet. Dit kan wel even duren voordat het weer goed zit. Is erg pijnlijk. Het beste is, als dit het is, proberen je voet zoveel mogelijk te bewegen, hoe pijn het ook doet. Meestal schiet het botje vrij snel weer op zijn plaats. Huisarts kon bij mij geen oorzaak vinden, fysio wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:20

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:27

En wat was het?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:07

Karin schreef:
Kan een stressfractuur zijn, ook wel marsfractuur genoemd: http://www.fysiotherapie-enschede.nl/co ... actuur.htm

Kun je (helaas) ook krijgen als je niet intensief sport. :+

Huisarts dacht idd hier aan maar ze heeft geen oorzaak (overbelasting) dus de tijd moet het uitwijzen..