spierpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

krokatt

spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:08

Ik rijd nu precies een jaar paard en ik vind het helemaal geweldig! Ik heb alleen nog steeds elke keer spierpijn aan de binnenkant van mijn benen.(als ik mijn benen over elkaar wil slaan dan voel ik het het meest)
Als ik de eerste rondjes draaf dan branden mijn liezen, daarna gaat het wel weer over, maar die spierpijn erna..
Ik heb het mijn instructeur al eens gevraagd waar dat aan ligt. Volgens haar doe ik spiertechnisch iets niet goed.
Kan het misschien ook liggen aan de lichte vorm van Heupdyspalsie?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:12

Ik heb het ook wel eens, vooral als ik op een snel paard heb gereden en dus flink heb moeten terugrijden. En misschien klem je iets teveel met je benen?

Ps. Heb ff getemd, dit topic moet op een andere plek...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:26

ON --> MW

pitbullgup

Re: spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:41

hoe vaak per week rijd je?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:18

Die pijn in je liezen zou je heupgewricht kunnen zijn, omdat het wel op dezelfde plek zit. Heb je die pijn vaker? En voel je het alleen in je lies, of ook wel eens in je bil?

Heb je alleen pijnklachten bij/na het paardrijden? Een jaar lang spierpijn blijven houden vind ik eigenlijk wel vreemd... Als je regelmatig paardrijdt zouden je spieren deze belasting ondertussen toch allang gewend moeten zijn. Wat betreft je heupdysplasie, ik heb zelf ook zware heupdysplasie, ben ook al aan 1 heup geopereerd, maar in mijn geval heb ik juist bij paardrijden de minste klachten. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij iedereen hetzelfde is..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:28

Ligt aan de opbouw van je pezen/ spieren. Ik heb na tig jaren meerdere keren per week rijden ook nog steeds spierpijn als ik langer dan een paar dagen niet heb gereden. Heb ooit eens een sportmedische keuring gehad en daaruit bleek dat ik hele korte spieren heb en hele lange pezen (of zoiets, of andersom, weet het niet precies meer) en daardoor altijd, bij elke inspanning, heel snel spierpijn zal krijgen. Klopt als een bus want ik hoef maar iets te doen en voila.

En mijn paard waggelt een beetje van achteren, is erg koehakkig en loopt daardoor heel "swingend" in haar lijf, haar lijf gaat alle kanten op als ze loopt en iedereen die wel eens op haar gereden heeft had daarna spierpijn. Omdat ze een andere beweging heeft dan de meeste paarden.

Wat ook kan is dat je nog geen onafhankelijke zit hebt en daardoor onbewust teveel zit te klemmen met je bovenbenen, dat levert ook flinke spierpijn op.