Pijnlijke pols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pijnlijke pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:53

Helleu :wave:

Ik heb sinds een paar dagen redelijk last van mijn post als ik heb buig (boven/beneden/links/rechts).
Op zich niet zo erg, zal wel overgaan, mocht ik er last van blijven houden ga ik wel naar de dokter.
Waarom ik een topic open?
Overmorgen heb ik een auditie, moet ik het nummer My Immortal op de piano spelen. En dat gaat nu iets minder makkelijk :')
Op zich is het wel te doen, het is ook niet zo moeilijk te spelen in vergelijking met wat ik normaal doe (want dat gaat niet meer) maar een pijnlijke pols in combi met zenuwen...
Iemand tips om het wat soepeler te krijgen?

Met vriendelijke groeten,
Iemand die nu nog zenuwachtiger is _O-

Marlies94

Re: Pijnlijke pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:04

Ik had dit pas ook en ook eens eerder! Is na een dag of 2/3 wel over gegaan, maar was erg lastig terwijl ik geen overbelaste dingen had gedaan..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:30

Waarschijnlijk verrekt over overbelast. Je hebt zo'n spiercremmetje. Mischien even bij de drogist langs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:00

Zal er vanavond een flinke klodder op smeren :') Bedankt!

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:09

Is het ook pijnlijk als je op die "spleet" duwt tussen je arm en je hand zegmaar? Ik heb dit namelijk regelmatig dan kan ik mijn pols niet meer normaal buigen en het doet echt onwijs veel pijn. Ben er een aantal keer bij de dokter geweest en het enige wat die doet is een kuurtje diclofenac geven. Uiteindelijk gaat het nu vanzelf over bij mij, na een week ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:16

Nee dat niet. Het is zeg maar als ik mijn pols buig dat ik het voel 'trekken' rondom. Kan ik wel mee leven, maar er zijn bepaalde dingen op de piano waar mijn pols gewoon niet meer mee werkt en vervelend aanvoelt. Echt heel gek :') Maar zoals ik al zei tegen iemand vanmiddag; al heb ik mijn pols gebroken, ik ga het foutloos proberen te doen :')

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:18

oppassen met je pols!!

bij mij begon het ook met een klein pijntje hier en daar in m'n pols.
na een poosje kon ik niets meer vast houden alles liet ik vallen.

eerst dachten ze aan carpaal tunnel syndroom maar uit eindelijk bleek het m'n pees te zijn die zwaar was overbelast!

ben 7 weken geleden geopereerd dr aan en gelukkig is het nu op de goed weg terug maar ben dr een anderhalf jaar mee zoet geweest!!!

dus pasop met je handje en zeker als je je centjes met pianospelen wil gaan verdienen!!

sterkte en succes met je aditie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:20

Bedankt :j
Ja als het over een week nog zeer doet ga ik er uiteraard even naar laten kijken. Heb ook niet veel achter de piano gezeten deze week hoor, alleen even wat makkelijke dingen waar ik niet teveel gekke dingen moet doen _O-

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:56

inderdaad ik denk ook aan overbelasting! en daar moet je mee oppassen omdat je dat vaak niet doorhebt en dan te lang doorgaat, ook met pijn.
als je dan doorgaat kan het chronisch worden en valt er niets meer aan te doen (spreek uit ervaring namelijk :+ ) dus op tijd rusten, en eventueel een soort polsbrace omdoen (gewoon bij de drogist, die van hansaplast waar je de duim doorheen doet zijn heel erg fijn!) moet je alleen zorgen dat je die niet de hele dag omdoet en als je hem afdoet oplet met je bewegingen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:58

Eva_vanO schreef:
Is het ook pijnlijk als je op die "spleet" duwt tussen je arm en je hand zegmaar? Ik heb dit namelijk regelmatig dan kan ik mijn pols niet meer normaal buigen en het doet echt onwijs veel pijn. Ben er een aantal keer bij de dokter geweest en het enige wat die doet is een kuurtje diclofenac geven. Uiteindelijk gaat het nu vanzelf over bij mij, na een week ofzo.

Dat heb ik ook gehad. Al meer dan een half jaar. Word er echt schijtziek van. Soms zulke erge steken daar dat spullen gewoon uit mn handen vallen. Kreeg er ook diclofenac voor. Meer dan 2 weken moeten slikken. Hielp niks. Uiteindelijk wilde hij injecties geven, maar dat heb ik toen niet gedaan.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:09

Ik heb dit ook heel vaak!
Dan ineens uit het niets kan ik niks meer vast pakken en poetsen gaat dan ook niet eens omdat de borstel dan te zwaar is.
Dit duurt soms 3 dagen en dan is het weer weg. Dan komt het weer opzetten en duurt het 1 dag!
Ik doe er niks geks mee en ben er nog niet voor mij een dokter geweest. Heb heb namelijk van kleins af aan dus ze zullen gewoon zwak zijn.

Had jij geen pijn als je iets vast wilde pakken? En hoe is je auditie nog gegaan?!

Hee Marieke ook hier!! Ik heb ook wat jij heb! Echt irritant he! Kan jij dan ook je paarden amper doen ( zadelen, aansingelen deken op, poetsen enz.).? Dat heb ik dus wel! Echt irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:39

Ik denk dat er een heel lief engeltje op mijn schouder heeft gezeten. Woensdagavond had ik er nog last van, donderdagochtend volledig pijnloos en nu nog steeds.

Enneh. We zijn door :D Auditie is dus geslaagd! Iedereen bedankt :j