Helemaal nergens meer zin in Depressief ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Helemaal nergens meer zin in Depressief ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:12

Hallo,

Ik heb de laatste tijd nergens meer zin in ik vind niks goed en wil de hele dag alleen maar in me bed blijven liggen,
en wil er eigenlijk niet meer uit maarja, het moet.
het gaat hier door ook minder op school haal slechte cijfers en ik ga minder naar school omdat ik de laatste tijd me niet lekker voel en dus helemaal nergens meer zin in heb.
Sommige dingen maken me de laatste tijd ook niks meer uit, ik zit ook over al tegen op.
Als ik op Zaterdag even bij de manege ben om te rijden dan gaat het wel even maar als ik in de auto naar huis ga voel ik me weer het zelfde als het verhaal hier boven.
Ik heb het met me ouders voer gehad en die zeggen ja op jou leeftijd (16) kan je niet depressief zijn maar een vriendin van me toen ze 16 was heeft ze ook een half jaar thuis gezeten omdat ze depressief was.
ik denk dus dat ik ook depressief ben ik heb een depressief test op internet gedaan en daar kwam dus uit dat ik het was en zo snel mogelijk naar de dokter moet gaan maar me ouders zeggen op jou leeftijd wat moet ik tegen me ouders zeggen dat ze me gaan geloven. vanochtend gingen ze me eiderlijk een beetje geloven ja we zien aan je dat je de laatste tijd moe enzo bent we gaan van de week een afspraak bij de dokter maken.

ben ik depressief ??? Ik wil het weten.

fjordjes

Re: Helemaal nergens meer zin in Depressief ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:15

De enige manier om daar achter te komen is naar een dokter te gaan. Bokt kan voor jou niet bepalen of je depressief bent.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:18

Hoi Chantaliejj, ik zou je de tip willen geven om toch even langs de huisarts te gaan en je vermoeidheid voor te leggen.
Ik begrijp dat je bang bent dat je zo moe bent door een depressie en als dat zo is kun je beter hulp zoeken..
maar laat even uitsluiten dat er iets anders aan de hand is, zoals bijv Pfeiffer want ook daarvan kun je je heel moe en in algehele malaise voelen.
In elk geval veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door JPS op 10-01-11 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:19

Je hebt het over 'de laatste' tijd, hoe lang is dat? Iedereen, zeker tieners en zeker in de winter, heeft namelijk wel eens periodes in zijn leven waarin ze zich neerslachtig voelen, nergens zin in hebben, vermoeid zijn en in weinig activiteiten echt lol hebben. Daar zou ik me in principe niet al te druk om maken, wat vaker naar buiten gaan, afspreken met vriendinnen, een leuke hobby of sport zoeken en dingen doen die je leuk vindt en waar je goed in bent, helpen dan vast al een hele hoop!

Als het echt maanden aanhoudt, zou het inderdaad zo kunnen zijn dat jij depressief bent. En dat kan ook als je 16 bent! Ik zou er niet te snel van uit gaan, maar als de huisarts echt vermoedt dat jij depressief bent, zal hij je wel doorsturen naar iemand die officieel die diagnose kan stellen en je kan helpen om er weer uit te komen (bij voorkeur zonder medicijnen!).

Vervelend hoor, het is hartstikke rot als je niet lekker in je vel zit. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter! :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:24

Het kan ook een burnout zijn.. ik hoop dat je snel iets hoort bij de dokter!
Sterkte!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:47

Ik heb dit al een tijd in November begon het ..
Ik hoop dat ik bij de dokter kan vinden wat het is.
bedankt!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:55

Ik heb op het moment precies hetzelfde als jij, ook ongeveer begonnen in november. Maar ik heb dit ieder jaar zodra het kouder word en de dagen korter. Misschien heb je dus last van een winterdepressie. Toch even naar de dokter om dingen uit te laten sluiten!

Vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Hopelijk is het "maar" een winterdip en knap je snel op. Helpt bij mij om op dagen als deze, als de zon schijnt, zoveel mogelijk lekker buiten te zijn en leuke dingen te doen. Voel me dan gelijk een stuk beter.

Succes!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:57

stel ik ben echt depressief dan moet ik toch de hele dag thuis zitten tot dat het over is ? had een vriendin van me tenminste

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:06

Misschien is het gewoon verveling en heb je te weinig om handen,daar kan je ook depressief van worden.
Vind depressief trouwens een groot woord,iedereen zit weleens niet lekker in zijn vel maar wil niet zeggen dat je dan per definitie depressief bent.

Als 16 jarige heb je natuurlijk ook met hormonen te maken die alle kanten op gaan en hun weg zoeken naar het volwassen worden.

Ga leuke en nuttige dingen doen en laat je niet teveel door medemensen aanpraten dat je depressief bent,want dan wordt je het zeker wel.
Trek je eigen plan en laat de doemdenkers maar even links liggen,ga wat vaker naar de manege,lekker shoppen,schaatsen met vriendinnen,wandelen met de hond,stiekum biertje drinken op een feest,veel lachen en dansen en dat soort dingen!

Succes en geef jezelf even een scup onder de kont,kom nou toch een 16jarige hoort lekker vrolijk en onbesuisd en zorgeloos haar/hem ding te doen!!
Geniet er maar van de echte zorgen komen later wel!!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:18

Chantaliiejj schreef:
stel ik ben echt depressief dan moet ik toch de hele dag thuis zitten tot dat het over is ? had een vriendin van me tenminste

Volgens mij is het dan juist goed om afleiding te zoeken en lekker naar buiten te gaan. Lekker bezig blijven en leuke dingen doen! :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:20

Chantaliiejj schreef:

Nee! Ik kan me ook niet voorstellen dat jouw vriendin dit ook echt geadviseerd heeft gekregen van een therapeut/arts.
Een depressie is niet zoiets als pfeiffer, een longontsteking of een flinke griep, die wel over gaat als je maar lang genoeg wacht, in bed blijft liggen en je medicijnen op tijd inneemt. Een depressie kom je alleen maar vanaf als je weer wat met je leven gaat doen, dus lekker naar buiten, dingen doen die je leuk vindt en vooral een ritme aan blijven houden, dus op tijd opstaan, ontbijten, naar school, eten, wat leuks doen, etc.

Ik zou er niet vanuit gaan dat je echt depressief bent, maar eerder denken aan inderdaad een flinke winterdip. Met dit weer doe je veel minder leuke dingen, de dagen zijn te kort om echt wat te gaan doen, alles lijkt net wat somberder dan het is.. Ik ben op jongere leeftijd een tijd depressief geweest en heb nu in de winter altijd nog last van winterdipjes. Maar dat is echt een wereld van verschil. :)

Ga nou niet bij de pakken neerzitten met het idee: Ik ben depressief. Want ondanks dat het een beetje mode lijkt te zijn en zelfs een soort van 'hip', is er echt niks leuks aan een depressie, dat moet je niet willen. :n Dus ga lekker leuke dingen doen, geef jezelf een schop onder je bips en ga er lekker aan werken, nu het nog maar sinds kort is! :j

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:10