Buikgriep adviezen gevraagd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Buikgriep adviezen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:18

Hallo allemaal,

Aangezien ik in geen jaren buikgriep heb gehad gelukkig, moet ik er toch helaas nu echt aan geloven...
Zaterdag nacht begon het.. Megamisselijk en telkens gevoel dat ik moest overgeven. (Gelukkig niet gebeurd.) Hele zere buik, verder eigenlijk weinig klachten, gister overdag heb ik de wc wel behoooorlijk vaak gezien helaas! Maar dan alleen diarree.. Maar wel heel erg!! Vannacht ook nog een paar keer, Nu gaat het geloof ik iets beter.. Al lig ik nu nog in bed te koekeloeren en doe dus niks..

Maar ik heb nog steeds geen honger... Gister ook niet.. Het enige wat ik gister gehad heb was: 1 beschuit met suiker, een beetje melk, een knijpfruit dingetje en een paar glazen drinken..
Maar goed.. Dat ligt nu ook al wel weer in het riool :Y)
Heeft iemand tips wat ik kan proberen te gaan eten? En wat is het beste om te eten/drinken?
Ik zit nu de hele tijd aan water.. Kleine beetjes...

Nou ik hoor graag jullie tips!

Bienotje

Re: Buikgriep adviezen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:22

Is buikgriep meestal geen 24 uur en dan weer over? Vriendlief heeft er van het weekend ook last van gehad, maar was redelijk snel weer over. Laat in ieder geval even iemand Norit voor je halen ;)

En verder gewoon uitzieken en als het lukt blijven drinken in ieder geval.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:34

Het belangrijkste is dat je blijft drinken en dan vooral heldere vloeistoffen (water, appelsap enzo). Eten is van minder groot belang, dat komt wel weer als je beter ben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:41

Ik heb precies hetzelfde gehad, wel 10 dagen lang! Alleen maar water kwam er uit m'n achterste, geen pretje!

Sowieso geeeeen suiker producten, doe dan liever een klein plakje kaas op je beschuitje. Verder heb ik thee gedronken en wat crackertjes gegeten. Heel erg veel water drinken, je droogt zo makkelijk uit met dit buikgriepje.
Veel succes met de pijn, na 6 dagen werd het bij mij alleen maar erger en moest ik zelfs huilen van de buikpijn. En ik ben toch echt geen mietje :n Ik hoop dat het voor jou wat minder pijnlijk is :(:)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:18

ja een hele goeie tip ORS halen bij de apotheek
dit moet je aanmaken met water en bevat alle stoffen die je nodig heb aangezien je kan uitdrogen door buikgriep
en verder lichtverteerbaar eten

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:25

mijn zoontje van 6 zit nu thuis met een buikgriepje. Dit begon zaterdag met alles uitspugen wat er inkomt en zondag alleen nog diarree. Vooral zorgen dat je vocht binnenkrijgt en dan het liefst geen melkprodukten. Dus slappe thee, water of verdunde appelsap blijven vaak het beste binnen. Als eten beschuit, soepstengels of een geschild appeltje. Meneertje is inmiddels weer aardig opgeknapt en zit nu te peuzelen met een beschuitebol met kaas. Vrees alleen dat ik de volgende ben.........

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:37

Laatste keer dat ik buikgriep had kon ik ook amper iets binnenhouden, zelfs puur water kwam er binnen de 10 minuten weer uit. Enige wat binnenbleef was platte cola.
Je moet idd vooral blijven drinken, eten komt in principe wel weer maar als het bvb langer dan 2 dagen duurt probeer dan toch iets te vinden dat binnenblijft (bij mij lukte het om na 4 dagen droge beschuiten te eten met hele kleine hapjes). Melkproducten, fruit en vet eten zijn nu veel te belastend voor je maag dus die even laten.
Qua medicijnen kan je het beste gewoon norrit nemen. Immodium en motilium verhelpen alleen tijdelijk de symptomen en hoewel het uitermate vervelend is kan je juist beter niet diaree/overgeven tegenhouden. Wat eruit moet, moet eruit.
Veel beterschap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:29

ik ben er net weer van hersteld. Had het nog nooit gehad, maar wat een ellende zeg!
Ik heb eigenlijk 2 dagen niks gegeten en gedronken. Alles kwam er gelijk weer uit :\ Ik had ook geen diarree alleen overgeven, dus dan droog je ook niet zo snel uit.
Daarna kon ik wat crackertjes gaan eten die binnen bleven, en water drinken. Toen knapte ik eigenlijk heel snel weer op :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:45

warme cola zonder prik is een goede diareeremmer. bij uitdrogingsverschijnselen idd even ORS halen.

beterschap!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:10

volgens mij begin ik weer wat honger te krijgen nu.. dus we word nu bouillonsoep voor me gehaald en wat appels.. ik ga daar maar eens mee beginnen... en mocht het nu doorzetten dan miss vanavond een klein bordje kale rijst ofzo..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:16

yoghurt kan ook goed. Ik geloof dat dit een kortdurend virus is, mijn drie gezinsleden hebben het allemaal gehad, max. 24 uur, twee zelfs nog korter. Bouillon is goed ja, om het zout wat aan te vullen, anders kook je de rijst in bouillon, heeft het wat meer smaak!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:19

joghurt is toch juist niet zo goed dacht ik? ik heb maar even gauw een beschuitje gegeten.. duurde nog even voor het andere er was.. maar heb nog een beetje honger.. zal ik proberen een beetje vla anders te eten? of toch maar niet doen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:21

Melk niet, yoghurt wel, maar misschien niet voor iedereen? Bij mij gaat yoghurt dan dus wel heel goed, en ik ben met dit soort dingen altijd zieker dan anderen vanwege een darmziekte. Maar als je twijfelt neem je gewoon geen youghurt, vla zou ik zeker niet doen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:30

ook met appels moet je uitkijken als je daar teveel van eet kan je ook diaree krijgen
want appels werken ook laxerend

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:38

nou heb net een cup a soupje op.. dat zit er nog in.. wel gelijk beetje zere maag na de tijd.. ga over een uurtje een appel proberen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:41

Ai, vervelend..heb het 2010 ook gehad en wel een hele week lang..kon zelfs mn huis niet meer uit en heb zelfs de huisartsenpost gebeld.
Die vertelden mij dat je gewoon moet eten waar je trek in hebt en het een fabeltje is dat het ene slechter zou zij dan het andere..wel is het natuurlijk zo dat je darmen het een beter verdragen dan het ander, maar dat merk je gauw genoeg..niet dat iets gevaarlijk zou zijn ofzo.
Mn vriend heeft toen elektrolyten voor me gehaald, om extra vochtverlies te voorkomen..mn thee en water kwam er nl ook meteen weer uit, dus zelfs dat binnenhouden was drama.

Hier werkt appel met kaneel erg goed op zulke momenten..of een beschuitje met wat suiker...gek genoeg, want ik dacht vroeger dat suier altijd slecht zou zijn bij buikgriep.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:46

Zou inieder geval diarree-remmers halen (eeh.. laten halen). Dat kan loperamide (ofzo) zijn, of huismerk van de drogist. Je neemt dan in 1x 2 capsules in met water en daarna iedere 2 (??) (of 4?) uur 1 voorlopig.
Het helpt vrij snel. Natuurlijk ben je niet meteen beter, maar het zorgt er wel voor dat je minder heftig naar de toilet moet.
Beterschap!!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:52

Gewoon even uitzieken, buikgriep heerst nu heel erg.
Ik heb het nieuwjaarsdag gekregen (met de rest van de familie), 25 x overgegeven in een nacht tijd en daarna me hondsberoerd gevoeld een paar dagen.
Ik at en dronk juist niks tijdens die nacht, omdat ik niks binnen hield.
Dag erna een droog beschuitje en slokje siroop. Water hield ik ook niet binnen.
Nu voel ik me al stukken beter en mijn eetlust is bijna weer normaal :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 11:42

nou jongens.. volgens mij ben ik er weer... sinds gisteravond niet meer naar de wc geweest.. en net opgestaan uit bed.. ruim 11 uur geslapen.. 2 beschuitjes gegeten, 1 met muisjes en 1 met chocopasta een glas water en een paracetamol.. en wat smaakte dat goed! heerlijk! tot nu toe ook nog geen krampen of zo iets... hopenlijk kom ik nu ook snel van mn hoofdpijn af! :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:43

Hopen dat je weer beter aan het worden bent dan.. nog even rustig aan doen maar ;).

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 13:52

kan ik vanavond beter tagliatella eten met kip en broccoli of rijst met kip en broccoli?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:15

Haha.. wat is het geworden? Denk rijst beter :P.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:42

het is idd rijst geworden :P