Chlamydia (SOA) bij Mannen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_Z

Chlamydia (SOA) bij Mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:38

Hoihoi,

Ik heb een vraag over chlamydia bij mannen. Ik zou graag willen weten hoelang het ongeveer duurt voordat ze er verschijnselen van krijgen nadat ze het hebben opgelopen?

Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Aangezien ik er op internet niks over kan vinden. Ik heb nu 2 jaar een vriend. Na de eerste 5 maanden heb ik mezelf laten testen op alle soa's (zelfs hiv etc.). Ik moest daarbij een uitstrijkje laten maken, een plas test en een bloedtest. Daaruit bleek dat ik helemaal niks had :D. Gelukkig dacht ik, en gingen we ervanuit dat mijn vriend dus ook niks had.

3 maanden geleden kreeg mijn vriend ineens last van zijn bal. Dat bleek uiteindelijk een bijbalontsteking te zijn. De dokter heeft hem toen getest. En bleek dat dat voort was gekomen uit Chlamydia.. ik heb mezelf ook meteen laten testen en jahoor.. ik had ook chlamydia. Ik ging er natuurlijk meteen vanuit dat hij was vreemdgegaan. (Daar komt nog bij dat hij een ontzettende flirt is en heel erg vaak in de kroeg lekker een beetje rond flirt, maar ik vertrouw(de) hem, en wist zeker dat hij dat niet deed). Maar na zoiets ga je daar heel anders tegenaan kijken.
Natuurlijk heb ik hem geconfronteerd ermee.. maar hij beweerd dat mijn test van (inmiddels ander half jaar geleden) niet betrouwbaar is geweest. Dus dat we er al dik 2 jaar mee rond lopen allebei. Misschien ben ik heel naief. Maar ik weet het echt niet... Onze relatie is nu ook niet meer wat het was maargoed dat terzijde. Ik ben benieuwd of jullie hier wat van weten en wat de ervaringen zijn :).

Maargoed nu lijkt het me sterk dat hij pas na 2 (misschien wel 3) jaar pas verschijnselen krijgt van chlamydia... ? Of kan dat wel? (Ik had zelf geen verschijnselen, maar mijn dokter vertelde me dat ik waarschijnlijk een ' drager' was van de soa, gelukkig ben ik er inmiddels al vanaf)

pniekepnak

Re: Chlamydia (SOA) bij Mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:44

Volgens mij kan je Chlamydia juist heel lang hebben zonder het te merken. Maarre... Waarom zou jouw eerste test onbetrouwbaar zijn geweest?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:45

zo een test onbetrouwbaar? ik denk eerder jouw vent onbetrouwbaar :=

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:46

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:47

Ja daar baal ik dus zo van. Ik heb mijn dokter daarna nog gebelt. En mijn dokter zei dat die test van toen dus niet 100% betrouwbaar is geweest op chlamydia, (maar evengoed is die kans erg klein).
Dus wat kan ik daar nou mee? Ik denk inderdaad dat hij is vreemdgegaan, maar ergens ook weer niet. Als ik mezelf toch voorstel dat hij echt niet is vreemdgegaan...
Laatst bijgewerkt door Chantal_Z op 09-01-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:47

k zou gewoon bij de dokter vragen..en t verhaal uitleggen dan wel zonder je vriend erbij :p

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:47

LZP --> MW

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:49

Mannen hebben, net zoals vrouwen, vaak geen symptomen. Een test is 100% betrouwbaar lijkt mij. Ik heb wel eens verhaaltjes gehoort over mannen die liegen over testen en vreemdgaan maar dat kunnen natuurlijk ook fabeltjes zijn he :D :')

Je kan als vrouw er onvruchtbaar van worden, en pas na een jaar merken dat je het hebt :)

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:50

lovestobias_ schreef:
k zou gewoon bij de dokter vragen..en t verhaal uitleggen dan wel zonder je vriend erbij :p

Ja dinsdag ga ik weer naar de dokter voor een nieuwe test (Ik wil zeker weten dat het weg is :P ). Dan ga ik inderdaad nog even alles naast elkaar leggen.

Ik ben benieuwd of jullie mannen kennen die chlamydia hebben gehad met klachten. En hoe snel die die klachten kregen. :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:52

Ik ken er ééntje, maar die had dus geen klachten... Ik las net op die site dat 25 tot 50% van de mannen geen klachten krijgt...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:52

Oja even een tip, ik zou wel met je vriend gaan praten :) (of heb je dat al gedaan)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:53

Ten eerste wat kl*te dat jij er nu ook mee opgescheept zit..maar de meeste mannen hebben vrijwel meteen last, kan wat varieren, maar heb begrepen dat het maar een aantal weken nodig heeft om klachten te krijgen (en sowiezo niet na ruim anderhalf jaar pas), hetzij pijnlijk gevoel bij vrijen, hetzij brandend gevoel bij plassen, jeuk etcetc..vrouwen daarin tegen kunnen er jaren mee lopen zonder dat ze last van iets hebben.(daarom zo'n sluipende ziekte, gevaarlijk). In veel gevallen is het zo, als de man last krijgt en hij is zo eerlijk het te vertellen, dat vrouwen zich dan ook testen en het er dan pas uitkomt.
Die testen zijn betrouwbaar en jij hebt op 3 mogelijke manieren je laten testen, zou stug zijn dat al die testen niet betrouwbaar zijn he.
Mijn vermoeden gaat dus uit dat je vriendje je belazerd heeft en ook nog eens onveilig!
Ik zeg bewust erbij, VERMOEDEN..
Het is niet aan mij om te zeggen nl dat je vriendje vreemdgaat, maar zijn beweringen dat de testen onbetrouwbaar zijn, das l*lkoek..wel kan het zo zijn, dat de bijbalontsteking een gevolg is van de chlamydia (wat ik ooit geleerd heb) en dat de chlamydia een paar weken eerder is opgelopen en pas ontdekt werd door die pijn in zijn bal.

Gut, sterkte..en idd de arts even bellen, niet in zijn bijzijn...moeilijke situatie hoor..jij kent je vriend het beste en intuitie is de beste raadgever.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:54

@ Lifaya: als je de OP goed leest zie je dat ze dat inderdaad al gedaan heeft. ;)

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:55

lifaya schreef:
Oja even een tip, ik zou wel met je vriend gaan praten :) (of heb je dat al gedaan)

Ja natuurlijk hebben wij erover gepraat, maar hij beweerd absoluut niet vreemd te zijn geweest. Ja en dan sta ik met me handen in het haar. Wat kan je dan doen? Vooral als mijn dokter dan nog eens zegt dat het heel misschien zou kunnen dat die test dus onbetrouwbaar is geweest van toen... weet ik nog niets zeker. En het is zo moeilijk om je relatie (die echt super was) op te geven. Op iets wat je niet zeker weet... ben er kapot van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:56

heb ik er overheen gelezen excuses :D (heb geen bril op, verklaart een hoop :') )

Je krijgt in elk geval geen chlamydia van een toiletbril dus er moet gewoon iemand vreemd gegaan zijn :) hoe je het went of keert....
Maar het lijkt mij, dat als je chlamydia hebt, dat je dat gewoon meteen in de urine moet zien zitten :)

edit: maar ik zou toch inderdaad maar voor de zekerheid met de arts overleggen, ik weet niet hoe dat zit, maar ochtendurine is het betrouwbaarst, maar als hij dat dus niet heeft gedaan is er volgens mij een kans dat het een verkeerde uitslag geeft :) maar dat is in elk geval met blaasontstekingen zo, maar weet niet of dit ook geld voor een chlamydia test. In elk geval heeeel veel succes en gelukkig ben je erachter gekomen
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-01-11 22:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:57

Amy77: bedankt voor je info!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:57

Poeh logisch dat je een relatie niet zomaar opgeeft.
Waar basseerde je arts op dat de test niet geheel betrouwbaar was? Vind dat nl een erg rare uitspraak, want anders had ie je na het testen voor de zekerheid toen al wel een kuurtje AB gegeven als die niet zeker van zn zaak was?
Of wil je arts het soms wat tenietdoen om je relatie te beschermen? Zou gek zijn, maar zou ook nog kunnen natuurlijk?
Vreemd van je arts iig om dat na 2 jaar te kunnen zeggen, heel apart..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:57

lifaya schreef:
heb ik er overheen gelezen excuses :D (heb geen bril op, verklaart een hoop :') )

Je krijgt in elk geval geen chlamydia van een toiletbril dus er moet gewoon iemand vreemd gegaan zijn :) hoe je het went of keert....
Maar het lijkt mij, dat als je chlamydia hebt, dat je dat gewoon meteen in de urine moet zien zitten :)

Ik zou toch die bril maar even opzetten... O:)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:58

jeetje wat moeilyk zeg! ik heb ook een keer chlamidia gekregen van myn toenmalige vriend en die beweerde ook by hoog of laag dat hy niet vreemd was gegaan, maar dat geloofde ik helemaal nix van!

vreemd gaan is al erg zat maar als ze dan zo nodig vreemd moeten gaan snap ik niet waar ze het gore lef vandaag halen omdat het dan onveilig te doen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:59

pniekepnak schreef:
lifaya schreef:

Ik zou toch die bril maar even opzetten... O:)

heb een edit aan mijn tekst gedaan, ik moet idd maar even mijn bril gaan zoeken :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:01

Lees ik het goed dat je vriend na die vijf maanden geen soa test heeft gedaan en jij wel? :)
Dan kan het zijn dat je vriend al langer chlamydia heeft (voor jullie relatie)?

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:02

Amy77 schreef:
Poeh logisch dat je een relatie niet zomaar opgeeft.
Waar basseerde je arts op dat de test niet geheel betrouwbaar was? Vind dat nl een erg rare uitspraak, want anders had ie je na het testen voor de zekerheid toen al wel een kuurtje AB gegeven als die niet zeker van zn zaak was?
Of wil je arts het soms wat tenietdoen om je relatie te beschermen? Zou gek zijn, maar zou ook nog kunnen natuurlijk?
Vreemd van je arts iig om dat na 2 jaar te kunnen zeggen, heel apart..

Ja inderdaad! Over het telefoon gesprek zei hij: Ik zou niet meteen je vriend erop aankijken, aanzien wij erachter zijn gekomen dat de plastest niet 100% betrouwbaar is gebleken op Chlamydia.
En dat ze het dus nu weer gewoon met de ' eendebek' :P doen. (voor chlamydia dan).

Ik heb dus bij die test geen eendebek (ja zo noem ik dat even :P ) gehad toen, maar wel een uitstrijkje met een wattenstaafje evengoed. (+plas en bloedtest)

(Nog even tussendoor, toen ik die soatest deed had ik ook geen klachten. Wilde gewoon zeker weten dat ik niks had)En uit de test bleek ook dat niks had toen.
Laatst bijgewerkt door Chantal_Z op 09-01-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:03

urselin schreef:
Lees ik het goed dat je vriend na die vijf maanden geen soa test heeft gedaan en jij wel? :)
Dan kan het zijn dat je vriend al langer chlamydia heeft (voor jullie relatie)?

Ja hij heeft geen soa test gedaan. maar inmiddels hadden we wel al 5 maanden seks. Dus lijkt me sterk dat hij mij dat pas na die tijd heeft gegeven :P. Als hij toen die soa al had gehad. Had ik het ook moeten hebben.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:04

Hoe waren zijn seksuele contacten in de weken voordat jij getest werd?
Chlamydia heeft een incubatietijd van 1-3 weken. Het kan dus zo zijn dat hij het toen bij zich droeg maar het nog niet aantoonbaar was.
En jij kunt het natuurlijk ook pas later van hem gekregen hebben. Na 1x seks met iemand met chlamydia hoef je niet perse direct besmet te zijn.
(Ben ik nu onveilige seks aan het stimuleren?! :P )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:05

Ik weet niet of je meteen een soa over krijgt :n
Maar je vriend kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij niks had, aangezien hij geen test heeft laten doen.