Oorpijn (vliegen).

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Oorpijn (vliegen).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:00

Ik ben vanochtend van Noorwegen naar Duitsland gevlogen en mijn oren zijn met opstijgen behoorlijk goed dicht geklapt (kreeg ze met geen mogelijkheid open en had al een kauwgom). De vorige keren heb ik hier nagenoeg geen last van gehad, afgelopen keer wel een beetje.

Echter nu verrek ik dus van de oorpijn en daardoor hoofdpijn. Iemand een tip of iets om daar vanaf te komen, want heb er goed last van.
Enne tip om het de volgende keer te voorkomen (aangezien dit voorlopig niet de laatste keer vliegen zal zijn)? Kauwgom werkt dus helaas niet.

Cchanny

Re: Oorpijn (vliegen).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:02

Je hebt van die speciale oordopjes te koop voor tijdens het vliegen :)
Zodat de druk in je oren anders is en niet veranderd geloof ik.

Mijn zus had ook erg veel last met het vliegen, en had die oordopjes toen in, het werd wel minder. Maar later bleek het dus dat ze een oor ontsteking had. Dus dan doet het gewoon echt heel veel zeer.

Die oordopjes kan je in het vliegtuig zelf kopen, maar ik geloof ook bij de drogist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:04

Oeeeeh ik heb DE oplossing.
Vraag aan de stewardessen aan bekertjes met hete watten (weten meteen wat je bedoelt ;) )
En zet die op je oren voor het opstijgen totdat jullie echt goed in de lucht hangen.
Veel succes!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:05

ze zeggen altijd 2 plastic bekertjes op de oren houden met opstijgen, heb het zelf nog nooit geprobeerd omdat ik er meestal niet zo last van heb. Het schijnt DE oplossing te zijn :')

edit, zie dat Dotty het net voor me al postte :D

Ibbel

Gapen maakt dat je buisjes van Eustachius open gaan staan, zodat de druk weer gelijk wordt, binnen en buiten. Werkt beter dan kauwgom kauwen.

History_

ik volg dit ook even
ik heb de laatste tijd enorm veel last van mijn oren, maar dan wel enkel tijdens het landen
kauwgon werkt bij mij ook niet

misschien dat ik ook eens van die oordopjes ga halen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:10

Cetirisine (gewoon bij de lidl te koop tegenwoordig) slikken, paar pilletjes.
En de volgende keer enkele dagen van te voren hiermee beginnen. Dit maakt je slijmvlies wat soepeler.
Misschien heb je een sluimerende verkoudheid o.i.d. dat je nu zo heftig reageert.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:12

Ibbel schreef:
Gapen maakt dat je buisjes van Eustachius open gaan staan, zodat de druk weer gelijk wordt, binnen en buiten. Werkt beter dan kauwgom kauwen.

Dat is bij mij dus waarschijnlijk het (grootste) probleem, de buis van Eustachius in mijn oren zijn beide te smal. Ik heb er in de auto als we de berg op of af rijden al behoorlijk last van, maar dan is het over als we weer op gelijke hoogte zitten (dus niet meer omhoog of omlaag gaan).

Van die bekertjes ga ik zeker proberen! Klinkt eigenlijk ook vrij logisch, want wanneer ik mijn handen op mijn oren duwde had ik er minder last van. Ik weet alleen dus echt niet wanneer we stoppen met stijgen, aangezien het eigenlijk vluchten zijn die bestaan uit: opstijgen - 10min rechtuit - landen. Vlucht duurt ook maar 1,5 uur (Rygge (Oslo) - Weeze (Dusseldorf)).

Maar ook iemand DE tip om er nu vanaf te komen? :))

Nicolletje: Niet sluimerend, ben vorige week verkouden geweest en nu nog een beetje. Kan dus inderdaad zijn dat het daardoor nu echt pijn doet.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:14

zodra je voelt dat het vliegtuig niet meer schuin hangt kun je de bekers eraf halen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:15

je kan earplanes halen bij de drogist of apotheek. zijn oordopjes die het drukverschil reguleren. je kan ze hergebruiken en het staat een stukje minder achterlijk dan plastic bekertjes :D ook kan je deze gewoon inhouden, dus hoef je je geen zorgen te maken over wanneer je stijgt, gewoon vliegt of landt.

verder kan je proberen om je oren te "klaren" dit doe je door je neus dicht te houden en dan heel hard door je neus uit te blazen

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:20

Oordruppels gebruiken? Otalgan meen ik.. Als je dat niet in huis hebt, een watje met slaolie wil ook wel eens helpen. Ik heb het zelf ook altijd met vliegen en idd die bekertjes werkt goed. Maar helaas kom je er moeilijk vanaf, als je oren echt dichtzitten helpt blazen/slikken/gapen niet meer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:26

Quir schreef:
Maar ook iemand DE tip om er nu vanaf te komen? :))

Ceterisine, anders neusdruppels.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:28

Ik volg het even, ik vlieg 1x per jaar naar turkije en heb altijd heel erge last van mijn oren. Zelfs de hele dag erna nog. En ik heb geen idee wat dé oplossing is.. de plastic bekertjes werkt niet bij mij

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:31

_Dotty schreef:
Oeeeeh ik heb DE oplossing.
Vraag aan de stewardessen aan bekertjes met hete watten (weten meteen wat je bedoelt ;) )
En zet die op je oren voor het opstijgen totdat jullie echt goed in de lucht hangen.
Veel succes!

_O- _O- _O-

toch wel leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die hierin geloven. De bekertjes met warme doekjes erin is een broodje aap verhaal, is ooit bedacht voor kleine kinderen ;)

Het beste is toch wel ervoor zorgen dat je holtes goed vrij zijn, zelfs met een minimale verkoudheid die je zelf niet doorhebt kan je last krijgen van je oren. Ik adviseer mensen altijd wel 1 dag voor de vlucht te beginnen met af en toe de neus te sprayen zodat je hotles goed vrij zijn van snot en eventueel slijm.

Welke helemaal super is, maar dit moet je wel durven en leren... is het "klaren" van je oren. Je knijpt je neus dicht en doet net of je je hoofd opblaast, dus druk op je trommelvlies zetten. Dan verdwijnt het drukverschil in de buis van eustachius.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:32

Ik heb hetzelfde gehad, van Amsterdam tot Almelo de oren dicht gehad.

Ging niet over, kreeg ook oorpijn. ik bleek een ontstoken gehoorgang te hebben oid. :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:36

LiSSy schreef:
je kan earplanes halen bij de drogist of apotheek. zijn oordopjes die het drukverschil reguleren. je kan ze hergebruiken en het staat een stukje minder achterlijk dan plastic bekertjes :D ook kan je deze gewoon inhouden, dus hoef je je geen zorgen te maken over wanneer je stijgt, gewoon vliegt of landt.

verder kan je proberen om je oren te "klaren" dit doe je door je neus dicht te houden en dan heel hard door je neus uit te blazen

Heb gehoort dat dat ook niet goed is, dat als je te hard blaast dat het stuk kan gaan.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:37

@ saroanda, waarom is het onzin? die bekers zorgen dat de luchtdruk toch gelijk blijft, moet je ze wel op je oren doen voordat de deur van vliegtuig dicht gaat lijkt me, dan wordt het vliegtuig nog niet onder luchtdruk gezet.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:42

Kim90 schreef:
@ saroanda, waarom is het onzin? die bekers zorgen dat de luchtdruk toch gelijk blijft, moet je ze wel op je oren doen voordat de deur van vliegtuig dicht gaat lijkt me, dan wordt het vliegtuig nog niet onder luchtdruk gezet.

Die bekertjes dekken je oren niet af hoor, en dan moet je dus ook je mond dichthouden en je neus dicht knijpen wil je geen drukverlies hebben.

Wij vertelden altijd dat door de warme doekjes je oor zacht, warm en soepel werd en dat het daarom geen pijn deed, leuk verhaal voor kinderen :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:47

De earplanes (dopjes) werken redelijk, welke beter werken zijn de ouderwetse gele oordopjes. Je dient ze dan wel de gehele vlucht in te houden. Maar het beste is toch echt om je holtes goed vrij te maken d.m.v. een zoutoplossing.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:14

Bij mij helpt door mijn mond ademen (tot nu toe) altijd wel.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:50

Bij verschilt het ook per vliegtuig, in grote vliegtuigen op lange vluchten heb ik nergens last van terwijl ik op korte vluchtjes in kleine vliegtuigjes juist wel erg last heb..

Neusspray, kauwen, aerplanes enz houdt het dan echt niet tegen bij mij..