Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GP60

Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 15:49

Hallo mensen,

Helaas ben ik iemand die áltijd hoofdpijn heeft.
Ik ben er voor naar de dokter geweest en in eerste instantie stuurde hij mij door naar de masseur omdat hij vond dat mijn nek heel strak was, en hij vermoede spierspanningshoofdpijn.
Echter werd het van de massage's niets beter, ik ben echter bij verschillende masseurs geweest.
Naar een hele tijd besloot ik weer terug te gaan naar de dokter, nu moest ik naar de fysiotherapeut. Maar ook dat haalde helemaal niets uit.
Weer terug naar de dokter, hij was ten einde raad en wist het ook niet meer, dus ik werd door gestuurd naar het ziekenhuis.
Daar ben ik helemaal onderzocht hersenscans en nog veel meer onderzoeken zijn uitgevoerd.
Maar ook op het ziekenhuis konden ze niets vinden.
Migraine kon het volgens de artsen ook niet zijn, omdat ik gewoon de hele dag door zeurende hoofdpijn heb en geen echte aanvallen.
Nu is het dus zo dat ik elke dag maar zware hoofdpijn tabletten slik om de pijn tegen te gaan.
Maar ik wil ook niet mijn hele leven tabletten blijven slikken, ik ben dus ten einde raad en weet gewoon niet meer wat ik er mee moet....

git

Re: Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:54

Als je altijd pijnstillers blijft slikken, en zeker als het wat anders is als paracetamol, dan gaat je maag eraan. Ik herken wat je schrijft, heb zelf niet altijd, maar wel erg vaak hoofdpijn. Ook bij mij zeiden ze dat het geen migraine was, omdat het ook bij mij uit de nek komt. Na jaren klungelen en dokteren, komt er dus uit dat het wel degelijk migraine is, maar een aparte vorm. Bij mij start het in de nek, trekt door naar beide hersen helften, en blijft zeurend, bonkend, maar zelden met echte aanvallen. ik kan licht verdragen, geluid minder. Hoewel heel veel migraine patienten hun voeding niet binnen kunnen houden tijdens een aanval, heb ik daar dus amper moeite mee, alleen tijdens een extreme dag wil het wel eens fout gaan.
Het kan dus wel degelijk migraine zijn.
Kijk uit wat je doet met pijnstillers !

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 15:58

Het zijn die tabletten in een blauw pakje speciaal voor hoofdpijn, ik weet de naam zo niet. Helaas werkt paracetamol niet bij mij.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:01

http://www.hoofdpijnkliniek.nl/ Misschien zou je hier eens kunnen informeren of ze je kunnen helpen.

Ik weet dat ze bij Revalidatie Friesland in Sneek ook een hoofdpijn afdeling hebben. Het lijkt me verschrikkelijk, ik ben echt een hoofdpijnlijer... Maar ik weet dat het door spanning komt en dat het weggaat als de spanning weer weg is (of de kater is verdwenen.... :o )

Heel veel sterkte en succes!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:08

GP60 schreef:
Het zijn die tabletten in een blauw pakje speciaal voor hoofdpijn, ik weet de naam zo niet. Helaas werkt paracetamol niet bij mij.

Maxalt smelttabletjes bedoel je? :) (Edit: zag niet dat gequote post van de TS kwam) Die zijn wel speciaal voor migraine... Maar dat wil niet zeggen dat die je niet kunnen helpen:

Ik ken 't gevoel... Heb ook heel lang allerlei artsen, therapeuten etc. afgelopen, ook om zo'n dagelijkse, zeurende hoofdpijn.
Huisarts vond dat het geen migraine kon zijn omdat ik 't 'te vaak had' (lees: vrijwel altijd) en omdat het niet alle karakteristieke elementen ervan had. Uiteindelijk ben ik via een omweg alsnog bij de Maxalt tabletjes gekomen (ik heb namelijk soms wél van die 'klassieke' aanvallen) en dat is tot nu toe nog steeds het enige wat helpt.. Ik houd 't dus gewoon voor migraine..
Overigens: het kan ook weer beter worden! Bij mij is het het afgelopen halfjaar zoveel verbeterd dat ik er vrijwel nooit meer last van heb..
Laatst bijgewerkt door TE5 op 09-01-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:09

TS, slik je Aleve?
Die zijn geloof ik ook blauw.

Ik heb sinds 18nov ook constant hoofdpijn, loop nu ook bij therapie, wordt gemasseerd en gekraakt, mijn nek en schouders zitten idd ook erg vast, al wordt het wel iets losser.

Ik had van de dokter paracetamol met codeïne gekregen, die moesten de hoofdpijn weg nemen, maar wel oppassen omdat het je reactievermogen kan verminderen.
En diclofenac maar dat hielp ook niks.

Nu nog een paar keer therapie en dan zie ik wel en anders stop ik maar.

Ik slik er momenteel niks meer voor, mijn therapeut zei van de week, mensen die hoofdpijn hebben en veel pijnstillers innemen, ook last kunnen krijgen van medicijn hoofdpijn, dus dat het niet werkt maar tegen werkt.

Ik zoek ook nog steeds DE oplossing, ben er gewoon moe van en kan smiddags zo slapen als ik de kans krijg.
Het vreet gewoon je energie weg en je hebt minder zin om dingen te doen.

Ben van de week wezen zwemmen en vaak een warmtekussen in je nek leggen, helpt wel je spieren ontspannen en bij mij vaak ook wel wat minder hoofdpijn.

Die koop je bij de action voor €1.29
Ik blijf dit even volgen.

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:10

Nee het zijn geen smelt tabletjes, je moet ze gewoon inslikken met water.
Het is ook geen Alive.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:13

Aleve zijn toch ook blauwe doosje? Of bedoel je die niet?

Gister had ik ook behoorlijke hoofdpijn, en toen hielpen 2 ibubrufen wel.
Die helpen ook niet altijd net als alle andere tabletjes grrr

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:19

Ik heb het ook, het zit in de familie. Bij mij helpt cola wel :+. Ik slik nooit paracetamol ofzo, dan kan ik wel aan de gang blijven en volgens mij is het alles behalve goed voor je.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:22

paracetamol is niet zo erg, maar meer de ibubrufen en diclofenac enzo, die kunnen schadelijk zijn voor je maag bij regelmatig gebruik, vandaar dat je dan ook maagbeschermers moet hebben als je het veel gebruikt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:22

beter geen medicijnen dan wel medicijnen... maar Ibuprofen is inderdaad een stuk erger.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:23

daar heb je gelijk in.
Maar ja als je zo zit probeer je vaak wat.

Kan alleen niks vinden wat de hoofdpijn echt weg neemt helaas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:25

Ja, dat snap ik ook wel. Bij iedereen helpt wel wat anders.

Bij mijn familie helpt dus cola, frisse lucht, ijsjes, slapen, flinke maaltijd.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:30

Slapen kan ik op het moment ieder moment wel overdag, nooit last van gehad.

Frisse lucht helpt ook niet echt en cola kunnen mijn darmen niet tegen haha.
Eten is ook geen probleem, als het lekker is gaat dat er altijd wel in haha.

Neem gewoon iets vaker een tussenpauze als ik druk ben, maar helpt ook niet, met al die pilletjes ben ik al gestopt, helpen toch niet.

Je word er niet goed van, en het belemmerd je doen en laten pfff

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:32

Ja daar heb je gelijk in, het is echt heel vervelend. Helpt sporten misschien bij jou? Een stuk rennen? Of drink je te weinig?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:37

Ik weet hoe je je voelt..
Ik heb Chronische dagelijkse migraine...
Misschien moet je eens kijken of je in jou buurt Botox kunt krijgen tegen de Migraine, het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer elke dag hoofdpijn heb..
*ik ben helaas door verhuizing moeten stoppen, dus heb nu weer elke dag hoofdpijn*

Ow ja,, ik zou niet elke dag pillen slikken als ik jou was, dan krijg je pijnstiller afhankelijke hoofdpijn !!!!
Laatst bijgewerkt door landvrouw op 09-01-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:37

Herkenbaar. Ik kon na een tijdje m'n ogen niet meer openhouden van de hoofdpijn. Heb m'n ogen laten controleren, alles perfect. Daarna doorgegaan naar een oogarts, daar zijn ze er achter gekomen dat mijn spiertjes zich te veel moeten spannen. Mijn moeder had hetzelfde probleem. Ik had nergens last van alleen van hoofdpijn, en nu heb ik een bril en nooit meer last van.

Geen idee of het bij jou hetzelfde is natuurlijk, maar wie weet is het jou oplossing wel.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:38

De laatste tijd ben ik wel wat meer gaan bewegen, 1x per week zwemmen, 1of meerdere keren paardrijden, stukken lopen met de honden.
Drink wel voldoende, 3 van die kleine flesjes water per dag en nog veel thee

Bloeddruk was goed, licht en geluid is ook nog steeds goed te verdragen, De bril zet ik sinds 3 weken ook meer op ipv lenzen, maar geen effect.

Misschien is het iets heel simpels wat makkelijk op te lossen is, maar zie het maar te vinden.
Misschien dat het voorjaar wonderen gaat doen haha, maar duurt nog ruim 2maanden

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:39

Bril is net een maandje nieuw, dus ogen weer helemaal opnieuw getest dus ook dat is al uitgesloten.
Pfff word er gek van zoals ook alle andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:08

Ik heb helaas ook vrijwel elke dag hoofdpijn. Spanningshoofdpijn. Kan ook zeer slecht licht en geluid verdragen.

Als klein kind had ik heel vaak migraine, dát heb ik nu gelukkig niet vaak meer. Heb jaren allerlei medicijnen gehad, t/m epileptiemedicijnen aan toe, maar niets hielp.

Het is nu puur en alleen die spanningshoofdpijn. Ik heb echt alles al geprobeerd, maar niets helpt. Pijnstillers werken bij mij niet (wel tegen andere dingen, maar niet tegen hoofdpijn).

Medicijnen, fysiotherapie, osteopathie, voedingsdeskundige, chiropractor (een zeer bekende man in Duitsland die vrijwel iedereen van z'n klachten af helpt binnen een paar behandelingen. Helaas, het enige waar ik vanaf was was m'n geld, maar de hoofdpijn bleef. Hij heeft mij een operatie aangeraden omdat hij zegt dat er bij mij iets bekneld zit in de nek. Hiervoor moest ik wel eerst zelf een MRI scan laten maken (op eigen kosten). Maarja, ik heb het zo druk met de studie dat ik er echt niet tussenuit zou kunnen voor een operatie) etc. etc.

Het enige wat voor mij helpt, is ZEER weinig tot geen druk hebben. Dus geen school, werk etc.
Maarja, dat kan nu eenmaal niet in deze wereld. En dus ben ik gedoemd tot ene levenlang hoofdpijn.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:13

Ik heb zelf hier ook last van gehad, overigens nog steeds migraine patient. Maar voor de continue hoofdpijn ( is ook andere hoofdpijn als migraine) ben ik ooit op aanraden van mijn zus naar een ortho manueel gestapt. Hij gaf me geen garantie maar wilde het wel proberen en 6 behadelingen later was mijn constante hoofdpijn weg. Baad het niet schaad het niet. Ortho Manueel is alles weer op zijn plek zetten zoals het hoort.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:24

Mijn HA wordt ondertussen ook moedeloos met mijn hoofdpijnproblemen. Ik heb ook 24 uur per dag 365 dagen per jaar hoofdpijn van gewoon hoofdpijn waar ik ondertussen goed mee kan leven, tot niks meer kunnen verdragen aan licht, geluid en beweging. Maar het ziet ernaar uit dat ik er gewoon mee moet leren leven. We leven idd niet in een wereld waar je kunt wonen zonder spanning en stress en zelfs dan is het probleem waarschijnlijk niet opgelost. Ik probeer zo min mogelijk pillen te slikken tot het echt onhoudbaar wordt. Maar lastig TS.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:27

Ik kan me helaas ook melden. Heb al jaren lang elke dag hoofdpijn, maar het wordt de latste tijd steeds erger. Mijn vriend wees me erop dat het door de pijnstillers zou kunnen komen. Dus ondanks dat ik er al vrij weinig nam ben ik er toen helemaal mee gestopt. Dat is nu wel een maand geleden en de hoofdpijn wordt alleen maar erger.

Mijn huisarts gooide het op spanningshoofdpijn en zei dat ik geen pijnstillers mag slikken en dat we dan wel weer verder zien. Dus binnenkort brengen we haar maar weer even een bezoekje geloof ik...

Overigens verwees ze me ook door naar de fysio voor Dry Needling. Iemand daar ervaring mee?

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:32

Jemig wat zijn er veel mensen die in het zelfde schuitje zitten als mij.
Nee het is ook geen Alive wat ik gebruik.

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:18

Ik heb ook last van spierspanningshoofdpijn. Ik ben door de neuroloog doorverwezen naar oefentherapie cesar. Hier letten ze op je houding. Bij mij was het dus zo dat ik mijn schouders teveel optrek waardoor er teveel spanning op mijn spieren in mijn nek zit, wat weer doorloopt naar mijn hoofd. Ik heb verschillende oefeningen gekregen, deze hebben wel geholpen. Hopelijk heb je hier iets aan.