problematische darmen/maag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

problematische darmen/maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:23

Ok, wie herkent dit?
Het is geen onoverkomelijk probleem, maar wel lastig soms
Situatie is als volgt:

Ik heb gegeten, krijg binnen 5/10 minuten ontzettende pijn in mijn buik, niet zomaar vervelend, maar echt stekende pijn.
Ik moet maken dat ik op de wc kom, waar ik zo'n 5/10 minuten verblijf, en dan ben ik het kwijt en is het over ook.

Ik heb 2 maanden lang bijgehouden wat ik eet en wanneer ik last heb, maar er is gewoon geen pijl op te trekken.

Thuis maakt het allemaal niet zoveel uit, maar als je uit eten bent, of bij vrienden ofzo, is het best behoorlijk vervelend en lastig

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:27

ja ikke, maar helaas heb ik dit probleem nog steeds en geen oplossing voor gevonden tot nu toe dus ga dit even volgen hier.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:32

Heel vervelend :(:)

lijkt op een prikkelbare dikke darm,..???
Mijn jongste zoon heeft dit ook gehad en nog wel eens,moet ik even terug denken wat daar ook alweer voor hielp,..kom ik op terug ;)

Anoniem

Re: problematische darmen/maag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:38

ik heb spastische darmen en een verkrampte dikke darm. Ik herken wat jij schrijft, maar bij mij is het niet alleen na het eten maar eigenlijk de hele dag door. Helaas kom ik er NOOIT meer vanaf. het is helaas chronisch en komt meer in de familie voor. 10% va de gehele bevolking heeft dit, dus toch aardig wat.
De ene keer kan ik eten wat ik wil, de andere keer kan ik niks eten want dan kan ik ineens nergenstegen. Ik was altijd een liefhebber van patat en lekker vet eten, maar sinds de laatste weken eet ik en stuk gezondern omdat ik behoorlijke aanvallen heb gehad de afgelopen weken en meerdere malen naar het ziekenhuis ben gebracht hiervoor.

Ik zou je eens even laten onderzoeken...want wie weet heb jij ook te kampen met deze chronische darm aandoening

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:40

nee, het is eigenlijk alleen na het avond eten, en dan ook niet altijd, dus contine, gelukkig niet....
ik ben al in de olie gaan bakken ipv in braadboter, maar dat lijkt niks uit te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:42

het kan een begin zijn, bij iedereen is het anders, mijn zus heeft het ook en die heeft het geloof ik wel weer vooral na het avond eten ook. het is nooit verkeerd het even na te checken natuurlijk ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:43

ach, er is prima mee te leven, ik ben niet iemand die zo snel naar de dokter holt ;)

Ik heb het trouwens echt al járen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:46

ik ook niet hoor, maar met de buik moet je toch altijd wel even uitkijken vind ik,,,ben er ook pas na jaaaaren mee naar de dokter gegaan. Niet dat het veel geholpen heeft maar als ik weer aanvallen heb krijgik b.v wel capulesdat de pijn verlicht. En ja je leert er mee leven dat klopt. En als je weet dat je er ook nooit meer vanaf komt zou je er wel mee moeten leren leven ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:54

tja, snap ik, maar ik heb zoiets van, stel nou dat ik er eventueel medicatie voor zou kunnen krijgen. Ik heb het over een "aanval" van een 10/20 minuten, soms nog niet eens. Eer dat de medicatie zn werk kan doen, is het al over ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:58

Hmmm een oplossing heb ik niet, een medestander ben ik wel! De ene keer wel de andere keer niet! Als ik 's middags uitgebreid naar de wc ben geweest weet ik zeker dat ik niets kan vasthouden.. Heb jij het ook dat alles wat je eet nadat je naar de wc mocht hollen er ook weer uit komt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:59

nouja, ik controleer het niet ;)
Ik ga gewoon aan de diaree, en flink ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:03

stef schreef:
tja, snap ik, maar ik heb zoiets van, stel nou dat ik er eventueel medicatie voor zou kunnen krijgen. Ik heb het over een "aanval" van een 10/20 minuten, soms nog niet eens. Eer dat de medicatie zn werk kan doen, is het al over ;)

de medicatie die ik ervoor krijg houden de darmen rustig en horen die aanvallen tegen te aan ;)
als ik voel dat mn darmenrustig zijn slik ik ze niet :')
maar vaak voel ik wel wanneer het weer op komt, ik voel me damen dan helemaal bewegen, ontzettend zenuw gevoel is dat hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:05

oh nee, dat heb ik dus niet. Ik zit te eten, ruim af, en sta ineens krom van de pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:08

zols ik al zei, het werkt bij iedereen anders ;) maar ik ben geen dokter natuurlijk :P

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:28

stef schreef:
nouja, ik controleer het niet ;)
Ik ga gewoon aan de diaree, en flink ook

Nou controleren, als ik eet nadat ik flink aan de diarree ben gegaan moet ik weer, niets aan te controleren!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:33

*steekt vinger op*
ik heb een prikkelbare darm en heb het vaak na het avondeten.
Heb er wel medicatie voor (darmontspanners) maar die neem ik dus niet om de haverklap maar bijvoorbeeld voor ik uit eten ga. Thuis heb ik er niet zoveel moeite mee, het moet eruit maar zeker voor de uit eten-situaties is het wel fijn.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:37

Stef, ik heb het ook jaren gehad. Heel lastig, want soms kon ik niet eens naar de manege voor mijn les, omdat ik te lang in de auto moest zitten en die buikpijn dan zou komen. Of eten bij anderen... drama. Omdat ik echt kromtrok van de pijn na of soms aan het einde van de maaltijd al. En dan ook idd wel 10 minuten naar het toilet moest.
Bij mij stopte het toen ik geen suiker meer gebruikte. Nergens in! Ook geen zoet op brood, ed. En zolang ik dat doe, is het in orde. Zodra ik zoet eet of drink is het mis. En niet na dat theetje met suiker, maar weer na het avondeten.