Ten einde raad, altijd buikpijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Ten einde raad, altijd buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:24

Ik ben echt helemaal ten einde raad.. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Heb echt al het mogelijke al geprobeerd.

- Dokter
- Natuurgeneeskundige
- Bioresunantie therapie
- Accupentuur
- Ziekenhuis (Ben ik op het moment nog mee bezig).
- Manueltherapie (ben ik op het moment nog mee bezig).

Volgensmij heb ik al het mogelijke wel geprobeerd. Maar ik houd maar 24/7 buikpijn.
Ik heb al vanaf mijn 12e buikpijn/maagpijn. Ik kan er niet van slapen, ik kan niet normaal functioneren op school, ik vind het niet fijn om op visite te gaan enz.. En dat alleen maar om die vervelende buikpijn.
Dokter en het ziekenhuis wimpelen het af met je hebt een spastische darm. Maar de arts heeft zelf tegen mij gezegd; "We noemen het bij mensen een spastische darm, omdat we niet weten wat het anders is".

Ik heb drie weken geleden een coloscopie gehad (darmonderzoek). Ik moest daarvoor moviprep drinken, waar heel mijn buik van opzwol. Ik leek wel zwanger. Uit de coloscopie is niets uitgekomen, ik heb twee weken daarna alleen maar diarreee gehad. Wat ik ook melde aan de arts en die begon erom te lachen..
Ik voel me zo niet serieus genomen.
Nu heb ik gisteren weer bloed afgetapt om te kijken of ik toch niet allergisch ben voor gluten of tarwe. Volgende week mag ik weer naar het ziekenhuis voor een H2-Ademtest, om te kijken of ik misschien lactose intollerantie heb.
En nu heb ik zakjes meegekregen Movicol omdat ik niet mag persen. Nu gebruikte ik net een pakje movicol, wat precies hetzelfde ruikt en smaakt als moviprep. En nu stik ik wéér van de maagpijn, dus verwacht dat zo mijn buik weer op gaat zetten.

Ik eets sinds vorige week maandag:
-Speltbrood (zonder tarwe) met Parmaham erop.
-Rijst (zonder toegevoegd zout)
-Sperziebonen, wortelen of spinazie. (zonder kruiden of zout toegevoegd).
-Kip (zonder kruiden of zout toegevoegd).
-Ik bak alles in de olijfolie.
-Drink 3 liter water op een dag.
-En soms als tussendoortjes een handje nootjes of een appel.
-Ik eet niets waar aangemaakte suiker, smaakversterkers of slechte vetten in zitten.

En nu ben ik sinds een week buikpijn vrij. Maar zodra ik wat anders er naast eet, stik ik weer van de buikpijn. Nu zal je zeggen; Meid wees blij, je hebt eindelijk een manier gevonden zodat je geen buikpijn hebt. Maar dit houd ik ook niet vol, ik krijg nauwelijks voedingstoffen binnen. Ben alleen maar moe en chagerijnig. Voel me flutloos. Maar durf er niets naast te eten..

Iemand dé gouden tip.. Ik ben echt helemaal ten einde raad.
En anders bedankt voor het lezen. :)

:wave:

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:31

Ik zou, als ik jou was, de gluten-test afwachten. Een kennis van ons heeft jarenlang dezelfde klachten gehad als jij en werd ook afgewimpeld met "spastische darm". Tot hij een week geen brood at en zich uitzonderlijk goed voelde. Wat blijkt nou: simpelweg een gluten allergie!

De man is door zijn klachten toen gestopt met werken en enorm afgevallen. Sinds een half jaar weet hij dat hij allergisch is voor gluten en is van al zijn klachten verlost en weer wat aangekomen.

Ik heb er verder absoluut geen ervaring mee, maar wilde dit toch even met je delen omdat de klachten zo gelijk zijn. Heel veel sterkte met de onderzoeken, ik hoop dat je er duidelijkheid uit kan krijgen!

Edit: typo

Armaris

Re: Ten einde raad, altijd buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:34

Ik dacht direct aan lactose intolerantie
hoe zit het als je melk drinkt of melkproducten eet?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:35

EvaC; Ik vind het alleen maar fijn om ook andere verhalen te horen. :)
Ik heb al een keer een gluten test gedaan, heb zo'n glutentest in een gezondsheidswinkel gekocht. Daar kwam "helaas" niets uit.
En ben ooit op alles getest toen ik 14 jaar was, maar daar was toen niets uitgekomen. Dus ik ben bang dat er nu weer niets uit komt..

Armaris; Ik eet nauwelijks melkproducten. Het enige wat ik neem aan melk is af en toe geitenkaas, en elke dag een scheutje 0% melk in mijn koffie. Daar heb ik weinig last van.
Maar als ik pap eet, dan krijg ik enorme last van mijn buik.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:37

ben je op die leeftijd ook op lactose intolerantie getest dan?
het kan kloppen dat je van die hoeveelheid geen last hebt maar van zodra het meer is merk je het
in pap zit melk en een klasgenoot had het zelfs van snoep(zelfs chips)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:37

Ik heb ook jaaaaren iedere dag buikpijn en last van mn darmen gehad, 's ochtends op school was de eerste gang rennen naar de wc, en lag elke avond straalmisselijk in mn bed.

Ging op een gegeven moment paar weken koken overnemen thuis en gebruikte toen olijfolie ipv vaste boter om vlees in te braden (mams en ik wilden iets gezonder eten) en na 2 weken nooit meer last van mn buik gehad. één keer stukje vlees van paps (speciaal voor hem gebraden in échte boter) geprobeerd; 's avonds weer misselijk in mn bed en 's ochtends weer rennen.

Ik bleek uiteindelijk dus niet tegen vaste boter en bepaalde soorten vet te kunnen, had idd ook al alles geprobeerd.. Heb ruim een jaar heel selectief gegeten (dus ook rood vlees in heeeele kleine stukjes snijden omdat mn darmen t anders niet konden verteren, was weer een advies van de accupuncturist), alleen maar vloeibaar vet (becel bak en braad uit zo'n flesje bijv), geen spek oid, en daarna ben ik weer langzaam gaan opbouwen. Kan nu bijna alles weer eten, maar moet wel altijd op blijven passen met vast vet en met rood vlees, maar heb nu zelden tot nooit meer die buikpijn :D Komt een heel enkele keer nog voor als ik uit eten ben geweest oid...

Dus als er uit die test niks komt, kan je dat altijd nog proberen!

Succes iig, ik weet als geen ander hoe vervelend t is!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:39

Eve een andere richting op...
Een vleesboom? Daar schijn je ook extreme buikpijn van te krijgen.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:42

Heb je al eens met een dietiste overlegd? Wat je deze week gegeten hebt komt in de buurt van een "basis"dieet, dit heeft mij ooit van mijn eczeem (door voedselallergie) afgeholpen. Een dietiste kan misschien op basis van de producten die je wel probleemloos kan eten verder uitbouwen of producten uitsluiten. In ieder geval veel sterkte gewenst!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:43

wat is je medische voorgeschiedenis? heb je ooit darmproblemen gehad? operatie?

we zijn natuurlijk geen dokters en kunnen geen diagnose stellen maar wil graag met je meedenken :)
wat ik nog mis is een diëtiste, ben je daar al langs geweest?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:46

Een vleesboom?
Nog nooit van gehoord Kimmie88.

AmyZ; Ik eet geen boter, alleen roomboter op brood (heel weinig). En bak altijd mijn vlees/kip/vis in olijfolie.

NicoleKelos; Ik ben nog nooit bij een dieetiste geweest. Misschien als dit niet helpt kan ik dat nog altijd uitproberen.
Heb wel met bioresulnantie therapie eerst alles afgebouwd, melk/tarwe/suiker/varkensvlees en daarna weer opgebouwd. Maar het heeft niet geholpen. Dat dieet was ook niet uit te houden, omdat ik heel erg moe/flutloos/chagerijnig werd. Ik kreeg ook veel haaruitval en werd erg bleek in mijn gezicht.

Amaris; Ik heb geen voorgeschiedenis :))
Op mijn 12e heb ik last gekregen van mijn darmen en het is nooit meer weggegaan.

Vind het heel erg fijn dat jullie meedenken :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:50

Heb het even opgezocht een Vleesboom. Nog nooit van gehoord.
Maar zou wel heel typisch zijn als dat het is. Ik houd het zeker in mijn achterhoofd!
Bedankt voor de tip!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:53

Mocht jre weer naar de HA gaan, vraag anders even of dit een mogelijkheid is.
Ik weet het ook niet hoor, maar probeer idd maar mee te denken en te komen met opties die bij je symptomen passen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:55

Maar dan zou ik ook last moeten hebben van mijn menstuatie, lijkt mij.
Ik heb het geluk dat ik maar drie dagen mijn maandelijkse feestje hebt, geen buikpijn, geen chagerijnigheid of vreetbuien heb..
Maar ik ga het zeker overleggen. Moet over twee weken weer voor een gesprek naar het ziekenhuis.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:57

amyz schreef:
Ik heb ook jaaaaren iedere dag buikpijn en last van mn darmen gehad, 's ochtends op school was de eerste gang rennen naar de wc, en lag elke avond straalmisselijk in mn bed.

Ging op een gegeven moment paar weken koken overnemen thuis en gebruikte toen olijfolie ipv vaste boter om vlees in te braden (mams en ik wilden iets gezonder eten) en na 2 weken nooit meer last van mn buik gehad. één keer stukje vlees van paps (speciaal voor hem gebraden in échte boter) geprobeerd; 's avonds weer misselijk in mn bed en 's ochtends weer rennen.

Ik bleek uiteindelijk dus niet tegen vaste boter en bepaalde soorten vet te kunnen, had idd ook al alles geprobeerd.. Heb ruim een jaar heel selectief gegeten (dus ook rood vlees in heeeele kleine stukjes snijden omdat mn darmen t anders niet konden verteren, was weer een advies van de accupuncturist), alleen maar vloeibaar vet (becel bak en braad uit zo'n flesje bijv), geen spek oid, en daarna ben ik weer langzaam gaan opbouwen. Kan nu bijna alles weer eten, maar moet wel altijd op blijven passen met vast vet en met rood vlees, maar heb nu zelden tot nooit meer die buikpijn :D Komt een heel enkele keer nog voor als ik uit eten ben geweest oid...

en ik heb t dus presies andersom!!!

als mijn vlees in olie of baken braad vloeibaar word gebakken heb ik buikpijn dikke buik en diaree!

ik doe alles dus in margarine bakken dan gaat t goed en t liefste nog in de zuivelhoeven van de ah dat is t beste!

blijft lastig om te achterhalen wat het is zeker als je al zo lang dr mee bezig bent

sterkte in elk geval!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:01

goldynf schreef:
amyz schreef:

en ik heb t dus presies andersom!!!

als mijn vlees in olie of baken braad vloeibaar word gebakken heb ik buikpijn dikke buik en diaree!

ik doe alles dus in margarine bakken dan gaat t goed en t liefste nog in de zuivelhoeven van de ah dat is t beste!

blijft lastig om te achterhalen wat het is zeker als je al zo lang dr mee bezig bent

sterkte in elk geval!

Goh das ook typisch zeg! Ik dacht altijd dat t puur lag aan vast vet, maar ik kan er dus gewoon niet tegen :P Wat grappig om te lezen dat jij t precies andersom hebt! Nja, TS, voor jou dan iig weer een tip :D Miss kan je wel niet tegen olie...

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:01

Ik dacht aan endometriose...
Een oude collega van me had al haar hele leven buikpijn, en dat bleek dit te zijn. Maar het is nog vrij onbekend... Ik wil je niet bang maken hoor! Maar dit is wat ik dacht!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:04

Bij mij is op mijn 15de een glutentolerantie vastgesteld via een maagonderzoek. Mijn ijzer werd niet opgenomen, opgezette klieren en was altijd moe. Heel veel testen gedaan en uiteindelijk kwam dit eruit.
Ik heb het dieet een half jaar gevolgd en ik vond het echt een drama. In die tijd ben ik ook naar een homeopaat geweest en daar kom ik nog steeds om het half jaar.
Als ik daar heen ga maakt hij gebruik van de SCIO biofeedback van Indigo. (Link waarin het uitgelegd wordt, zelf loop ik bij iemand anders. http://www.natuurgeneeswijze.eu/natuurg ... edback.php)
Sindsdien heb ik geen last meer en eet ik ook weer normaal.

Het zijn natuurlijk hele andere klachten die jij hebt, maar in mijn familie hebben we er goede ervaringen mee. PB gerust voor meer informatie :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:04

Bang zul je me niet meer maken.
De dokter heeft mij al een goede klap in me gezicht gegeven, door te zeggen toen ze me doorstuurde naar het ziekenhuis; "Het zou eventueel kunnen dat je darmkanker hebt, maar zolang je niet teveel afvalt en geen koorts heb hoef je je daar nog niet druk over te maken". Euhh.. juist ja.. :?

Ga eens even googlen wat dat endometriose is :j

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:06

Bioresulnantie heb ik nooit gehad. Basisdieet was meer volgens dit principe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eliminatiedieet mijn lijst met producten zag er wel iets anders uit. Zwaar, maar ik werd er niet moe of futloos van.

Tijdens het googelen kwam ik deze tegen:http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/Spastische_darm/list_messages/68017/3 misschien heb je er iets aan

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:06

Ik heb ook mijn hele leven al buikpijn en opgezwollen buik tot zwangerschapsproporties (waar ik ook lekker misbruik van maak bij stoelen en kassa voor zwangeren).
Ik WEET dat als ik suiker en lactose (ook een suiker, feitelijk) en varkensvlees tot me neem ik onmiddelijk last heb maar ik heb het er voor over soms omdat ik het inderdaad anders ook niet volhoud. Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten, maar ik lees niet altijd alle etiketten en krijg dus toch nog veel verborgen suiker en lactose binnen.

Maar, het kan iets simpels zijn al vitamine te kort! Veel vitamine tekorten hebben oa als klacht buikpijn.

Je zou kunnen proberen om extra vitamine C op te nemen via veel fruit of een supplement.

Verder kan je darmflora van slag zijn en er zijn preparaten speciaal om die weer op peil te brengen.

Ik had ook myomen en mijn baarmoeder is verwijderd. Geloof me, als je wat aan je baarmoeder hebt, weet je dat in die tijd van de maand. Ik was op laatst zover dat ik wel voor een trein wilde springen. De "gewone" buikpijn is absoluut een lachertje vergeleken baarmoeder pijn en de plek is ook overduidelijk.

Enfin, bij mij zijn ze ook nog steeds op zoek en ik ben 49... Ik weet ook vooral wat het allemaal niet is.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:14

Slik je soms de pil?
klinkt misschien gek, maar ik ben 3 jaar geleden aan de pil gegaan wegens relatie en ook voor de klachten met de menstruatie!
Nou minder werd t niet, alleen maar erger en erger naar extreem! altijd pijn in mn buik( heb overigens ook 'iets' met mijn darmen ) ik kon ook niet meer normaal functioneren.

sinds een jaar gestopt met de pil en t gaat goed! ( meestal) vrijwel geen extreme klachten meer..

artsen wisten ook niet wat t was, onderzoeken hier en daar en overal niets leverde iets op.
dus zelf maar aan het vogelen gegaan, en dit bleek het te zijn!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:19

Ik zit sinds mijn 18e aan de pil. De klachten waren daarvoor al.
Ik heb geen last van mijn menstruatie. Ik merk ook nooit dat ik het heb.

Vitamines tekort is het niet. Ik eet normaal gesproken heel de dag door fruit, appels/peren/mandarijnen/bananen. Ik drink nu door mijn drie liter water roosvicee met vitamine C heen.
Nu kom ik denk ik wel vitamines te kort ja :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:22

Ik houd dit topic even in de gaten, word zelf ook regelmatig gek van de buikpijn.
Mijn manueel arts dacht dat het aan 'een trauma uit mijn 14e jaar' ligt. Als ik nou een trauma kon bedenken, oke! Maar die heb ik geen zover ik weet :=

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:25

Ik ben nu ook 1x bij de manueel therapeut geweest. Ben ooit in groep 6 van het paard afgevallen. Sindsdien heb ik vaak hoofdpijn en kan ik mijn nek kraken om de hoofdpijn te verlichten. De manueel therapeut zei tegen mij, doordat het niet goed zit in mijn nek, kan het zijn dat de bloedsomloop in mijn darmen niet goed is en daardoor de buikpijn. Maar hij kan niets garanderen.
Dus ik hoop, dat het hier mijn buikpijn iets mee verlicht.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:00

Vervelend om altijd met buikpijn rond te moeten lopen. Ik ken het gevoel ;-)
Maar weet je zeker dat het je darmen zijn? Want er zit natuurlijk nog veel meer in je buik!
Heb je al eens een (inwendige) echo laten maken?

Het zou ook zomaar kunnen dat je kleine verklevingen in je buik hebt en die kunnen voor aardig wat buikpijn zorgen. Omdat definitief vast te kunnen stellen moeten ze een kijk operatie doen.

Ik wacht er ook op maar moet eerst mijn krachten sparen voor een mogelijk andere behandeling. Tot die tijd zitten we in hetzelfde schuitje ;-)

Misschien kun je eens een balletje opgooien bij je arts?
Succes in ieder geval!