Nieuwe huisarts: op postcode in Rotterdam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Nieuwe huisarts: op postcode in Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:47

Hallo allemaal!

Ik heb al even gegoogled en de zoekfunctie gebruikt maar ik kan nog niet echt vinden wat ik wil weten.
In september ben ik naar Rotterdam verhuist en ik moet nog wel eens naar de huisarts (haha, dat klinkt alsof ik voor elk griepje naar de huisarts ga, maar dat is niet zo kan ik jullie verzekeren) dus dan is het wel handig om er een in de buurt te hebben in plaats van aan de andere kant van het land.
Nu vraag ik me af of het in Rotterdam zo is dat je op je postcode bij een huisarts wordt ingedeeld. Ik hoorde dat dat in veel grote steden wel zo is.
En daarnaast: zijn er misschien nog mensen die een huisarts hebben waar ze echt tevreden mee zijn?
Ik heb niet echt voorkeur man/vrouw, maar liever geen 50+ huisarts..
Ik woon overigens vlak bij het Erasmus MC dus daar ergens zou handig zijn.
Zijn er eigenlijk ook huisartsen in het Erasmus MC zelf?

Excuses voor mijn stortvloed aan vragen :D
Alvast bedankt!

Groetjes Eva

Gowlan

Re: Nieuwe huisarts: op postcode in Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:40

WillemYntJee

Re: Nieuwe huisarts: op postcode in Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:58

Zou t niet veel handiger zijn om gewoon bij een huisarts in de buurt langs te gaan en vragen of je je in kan schrijven ;)
Want dikke kans dat ze een patiëntenstop hebben, dat was namelijk bij de 'huisarts' van mn vriend wel zo. Hij kon wel als passant behandeld worden, maar verder niet. Nou heeft ie gelukkig ook nooit wat en zijn we nu al weer 2,5 jaar weg uit Rotterdam, dus maakte dat niet zo veel uit :P