Persoonlijke veranderingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Persoonlijke veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:40

Hee bokkers!
Heb een beetje op MW gekeken en vernomen dat er een hoop afvaltopics ed. zijn.
Ik heb zelf eigenlijk een aantal dingen die ik aan mezelf wil veranderen, zowel disciplines in doen en laten en uiterlijk.
Ik weet alleen eigenlijk niet waar ik mee moet beginnen, en hoop dat jullie bokkers mij misschien kunnen helpen.
Ook zou leuk zijn als jij je eigen verhaal wilt delen en we elkaar er misschien mee kunnen helpen, motiveren en steunen.

Laat ik over de lastige discipline-punten van mijzelf beginnen.
Ik heb de afgelopen tijd best wat stress meegekregen van thuis, waardoor mijn school niet meer zo lekker liep.
Ik zit nu speciaal op de vavo (volwassenonderwijs) omdat ik hogere diploma's op zak wil hebben nadat ik mijn school op zijn zachts gezegd verpest heb.
Ben dus wel in bezit van een diploma vmbo-kader maar zit nu in examenjaar vmbo-tl.
Ook kan ik niet over mijn rooster klagen.

Mijn probleem:
School begon gemotiveerd, ik zeg ook eerlijk dat ik het wel naar mijn zin heb op school.
Door omstandigheden kon ik de afgelopen tijd mijn aandacht niet op school richtten en heb ik nu weer meer moeite met leren en de aanzet om naar school te gaan.
Ik denk heel vaak aan het beginnen om te leren, eenmaal bezig begin ik na te denken over wat ik alles nog moet regelen en heb ik er al gauw geen fut meer voor.
Heb het idee dat ik het allemaal niet in orde heb, en door mijn afwezigheid loop ik ook wel iets achter.
Ik ben zowiezo meer een avondmens, dus ook problemen met vroeg opstaan.
Ik heb maar 2 dagen in de week dat ik half 9 begin, de rest van de week later maar vaak red ik dit zelfs niet of verslaap ik me zodanig (wekker niet horen/uitzetten in slaap) dat ik soms zo laat wakker word dat mijn lessen al voorbij zijn.
Pushen door mijn moeder werkt averechts, ik word 's morgens hoogst chagrijnig als zij mij wakker komt maken.
Nu doet zij dit niet meer en doe ik mijn best om op te staan, eenmaal aangekleed en alles is mijn moeder zelf ook altijd in een ochtendhumeur waarna ze begint te zeuren over school ('schiet op, ben je niet te laat, ga je op tijd weg, hoelaat begin je, hoelaat ben je klaar, enz').
Over het algemeen normale vragen maar de manier waarop zorgt ervoor dat ik er totaal geen zin meer in heb en op mijn bed ga zitten om erover na te denken.
Het is een hele tijd goed gegaan omdat zij dit niet deed, en ik toen nog gemotiveerd was, minder stress en er iemand was die mij wel kon motiveren waarna het ook wel goed ging op school.

Dan over het uiterlijk:
Iedereen wilt afvallen, ik weet dat ik op goed gewicht zit (BMI zit tussen de 19 - 21 steeds, ben 17 jaar, 1.60m en weeg gemiddeld tussen de 52 - 55 kg max.).
Maar ik heb altijd een bekend 'plat buikje' gehad.
Tegenwoordig heb ik die niet meer, ik ben niet dik maar het is wel voller en net een blubberbuikje. :o
Hier zou ik graag verandering in willen brengen, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe.
Ik weet dat je buikspieroefeningen kan doen, maar hier kan ik me thuis niet aan houden en doe het liever op een sportschool (ook meer de ruimte voor en evt. hulp dat ik het op een goede manier doe).
Daarbij wil ik eigenlijk ook wat aan mijn conditie doen dus wil ik wel graag gaan sporten, maar als ik het zelf moet betalen ben ik verplicht te blijven werken (wat soms niet mogelijk is) en houd ik geen geld over voor overige persoonlijke uitgaven (kleding, geld voor benzine van mijn scooter, geld voor abbo's om met slecht weer met ov op school te komen etc).
Heb het met mijn moeder er over gehad, zij wilde dit voor mij betalen omdat het maar om max. 20 euro per maand zal gaan, of zelfs goedkoper omdat ik nu ook de mogelijkheid heb om bedrijfsfitness te doen.
Ondertussen is er nog steeds niets veranderd, heb het vaker aangegeven maar heb me nog steeds niet aangemeld en ook nog niks verder over de bedrijfsfitness gehoord.
Hoop hier binnenkort wat aan te kunnen veranderen..

Maar tot die tijd: wat is/zijn buiten buikspieroefeningen goede oefeningen die je thuis evt. kunt doen of buiten voor dát platte buikje?
Ook gezonder eten zou helpen, maar weet ook daarbij niet hoe ik daaraan moet beginnen + wat een voeding-schema is dat bij mij past..

Als alles er eenmaal is wil ik dan ook nog een bruin kleurtje, maar ik ben heel bleek van mezelf.
Eerst kon ik makkelijk naar de zonnebank, maar tegenwoordig is dit bij vele studio's pas vanaf 18 jaar.
En dan te bedenken dat het even duurt voor je een kleurtje hebt opgebouwd, dus wil niet wit de zomer in gaan..
Dan heb je ook de mogelijkheid tot spray-tanning, maar hiervan zijn de kosten ook behoorlijk hoog..
Maar dit is iets wat ik tegen die tijd wil uitzoeken allemaal..

Verbeteringspunten:
- zelfdiscipline voor opstaan en naar school gaan.
- motivatie, niet bij de pakken neerzetten.
- stress i.c.m. school proberen te vermijden/uit het hoofd zetten.
- sporten; thuis oefeningen/buiten - welke en hoe?
- sportschool regelen
- aangepast voeding-schema dat bij mij past?
- platte buik!
- bruin kleurtje. :o

Maar hoe?
Wie-oh-wie helpt mij en deelt misschien ook zijn/haar verhaal? :D

Groetjes Patricia

Gowlan

Re: Persoonlijke veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:35

Niemand? :o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:16

S'avonds voor het naar bed gaan wat oefeningen doen op zo'n sport bal, er zijn genoeg oefeningen, kijk anders even op google, zijn genoeg oefeningen te vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:47

zelfdiscipline voor opstaan en naar school gaan.
Probeer eens 21 dagen om hetzelfde uur op te staan. Dus 21 dagen lang je wekker bv om 7h30 zetten en dan zonder pardon opstaan..
Je bioritme zal verschuiven en je gaat je veel frisser en helderder voelen. In het begin is het wel een paar dagen afzien.

motivatie, niet bij de pakken neerzetten.
Die motivatie komt vanzelf wel als je je beter in je vel voelt.
Wat je eventueel kan doen is elke avond voor de volgende dag al opschrijven wat er allemaal moet gebeuren, zo heb je een richtlijn en kan je je dag gelijk al productief starten.

stress i.c.m. school proberen te vermijden/uit het hoofd zetten.
Sporten, een gezond schema en je paard (weet niet of je dat hebt, zal zo meteen je profiel eens checken ;)) kunnen hier veel bij doen.

sporten; thuis oefeningen/buiten - welke en hoe?
voor buik en spieren: pompen (elke dag eentje meer, super effectieve oefening) + leuke buikspieroefeningen (kies je zelf)
conditie: wandelen / lopen (je kan misschien een start to run schemaatje volgen)

sportschool regelen
Hier zou ik nog even mee wachten.

aangepast voeding-schema dat bij mij past?
Jammer genoeg kan dit niet in 1 2 3 worden uitgelegd, maar een paar kleine tips: eet zo weinig mogelijk suiker (scheelt al enorm veel), drink voldoende water. Qua voedingsschema is 2 x fruit en 2 x groenten per dag een vrij goede maatstaf, dit in afwisseling met koolhydraten (rijst, pasta, brood) en af en toe bouwstoffen (vlees, vis,..) Maar nogmaals: het is moeilijk om dat hier kort neer te zetten ;)

platte buik!
Door consequent je oefeningen te doen en gezond te eten :)

bruin kleurtje.
Misschien iemand zoeken met een zonnebank?

Veel succes, hopelijk krijg je spoedig een gezonde frisse levensstijl (met een platte buik ;)) !

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:08

Dankjewel!
Over wat je zei wat met stress te maken had; ik heb een verzorgpony waar ik me even lekker bij kan ontspannen.
Alleen deze zal verhuizen naar een andere stal, wat voor mij bijna niet te doen is.
Ga nog uitzoeken of het haalbaar is, maar ben bang van niet.
Dus ben ik dadelijk weer toos-verzorgponyloos, en hier in de omgeving kan ik ze altijd moeilijk vinden..

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:14

je weet het als het slecht gaat , je kan altijd even bellen met tante door!
En wat nou met je buikje? ja je hebt wel een buikje gekregen maarre het is beter dan zo mager dat je eerst was!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:49

Ik weet niet hoe oud je bent.. Maar ik ben 19 en zit ook op de vavo (havo), omdat ik ronduit alles goed verpest hebt. Ik zie dit eigenlijk als mijn laatste kans op een goed diploma. Misschien kun jij er ook op die manier naar kijken, als je nu weer zakt, waar ben je dan? Je wilt ook niet bij de mac werken tot je 65ste neem ik aan? Ik heb ook altijd veel uren gemist, omdat er altijd wel iets was dat me bij school weg hield. Nu ben ik gewoon altijd aanwezig, dit helpt al een hoop. Als je altijd gewoon op school bent zullen leraren je ook eerder helpen als er iets niet lukt. Mijn sociale leven gaat er ook een beetje aan, maarja, doe het uiteindelijk voor mezelf.

Edit; ik herken mezelf wel een beetje in jou. Ik zie in je bericht dat je graag ALLES goed wil doen, maar ik denk dat je daar vanaf moet stappen. Het is fijn als je lekker in je vel zit, maar dit bereik je eerder door prestaties te leveren, en ik denk minder doordat je een platte buik zou hebben.
Laatst bijgewerkt door _Kimberley op 14-01-11 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:52

Doriine schreef:
je weet het als het slecht gaat , je kan altijd even bellen met tante door!
En wat nou met je buikje? ja je hebt wel een buikje gekregen maarre het is beter dan zo mager dat je eerst was!

Kijk wat je zegt man, ik was niet mager maar gewoon niet gevormd vroegâh.
En ik wil platte buikje, maar zal een tijd overheen gaan! :+

_Kimberley schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent.. Maar ik ben 19 en zit ook op de vavo (havo), omdat ik ronduit alles goed verpest hebt. Ik zie dit eigenlijk als mijn laatste kans op een goed diploma. Misschien kun jij er ook op die manier naar kijken, als je nu weer zakt, waar ben je dan? Je wilt ook niet bij de mac werken tot je 65ste neem ik aan? Ik heb ook altijd veel uren gemist, omdat er altijd wel iets was dat me bij school weg hield. Nu ben ik gewoon altijd aanwezig, dit helpt al een hoop. Als je altijd gewoon op school bent zullen leraren je ook eerder helpen als er iets niet lukt. Mijn sociale leven gaat er ook een beetje aan, maarja, doe het uiteindelijk voor mezelf.

Ik ben 17, en daar heb je wel gelijk in.
Er is eindelijk een soort vooruitgang geweest, ik heb deze week toetsweek gehad en normaal zou je me nooit zien leren.
Alleen dinsdag avond ging het even niet, kreeg ik niks in mijn hoofd maar verder de hele week (vanaf vorige week donderdag) nonstop geleerd en dat ging super! :D

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:53

Hihi, leuk is dat he. Ik sta ook altijd te kijken van mezelf tegenwoordig. Zit ik de hele dag op school en dan 's avonds nog leren.. 8)7 Dat had ik mezelf nog nooit eerder zien doen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:55

Juist, ik ken het!
Ook scheelt het als mensen je erbij helpen om je gemotiveerd te houden, dan niet mijn moeder of iets..
En meestal denk ik eerst; pfff, moet het?
Maar uiteindelijk als ik het eenmaal begrijp denk ik; oh wat simpel! :D

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:56

Tsja, ik heb geen mensen die me motivatie inpraten.. En dat hoort ook niet.. Praat mezelf motivatie aan, doe het tenslotte ook voor mezelf en niet voor mijn moeder, vriendinnen enz..

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:00

ik weet dat je kan leren , alleen het willen is er niet.
En je hebt het naar je zin neem ik aan? kijk naar mij.
Je weet hoe ik was , ik ging nooit naar school,leerde nooit en je weet het.
ik ben nou ongeveer de gene uit me klas met de beste cijfers.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:02

@ _Kimberley:
Dat is ook zo, en het begint ook uit jezelf.
Maar de motivatie valt wel eens enorm weg, maar dan heb je toch de mensen om je heen die je steunen waarna ik weer wakker ben en weet waar ik het voor doe. :)
@ Doriene: Is zo, en weet dat het goed ging op je school.
Maar is het nu nog zo? vast wel toch? :)
Nog even en je bent klaar toch? volgende maand?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:06

het is een periode weer iets minder geweest , zat ff niet lekker in mn vel.
Maar nu gaat het weer goed , en binnen nu en 2 maanden examens.
Dus spannend.
Hoelang moet jij nou nog?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:58

Oke, ja heb hier ook heel veel meegemaakt en nog niet alles is klaar.
En zeker spannend!
Ik heb in maart nog een toetsweek met inhaal/herkansingstoetsen.
En in mei(?) dacht ik beginnen de examens.
Maar ik wil mijn cijfers terug, daar ben ik momenteel het meest benieuwd naar!
En ik weet ook niet wat ik wil doen, volgend jaar nog havo gaan doen of toch maar een opleiding?
En als ik kies voor een opleiding; welke dan wel? :P

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:44

haha voor mij is 1 ding zeker!
Samenwonen in april , en ZOWIEZO gaan werken.
Je moet er goed over na gaan denken voor je weer aan een opleiding begint.
Want het duurt allemaal weer zo lang:p maar als je heeel graag iets wilt , dan moet je het gewoon doen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:20

Je hebt ook zelfbruinende creme. En die hoeft niet zo duur te zijn. Moet je even de merken vergelijken.
Voor mijn gezicht gebruik ik van Etos de dagcreme waar zelfbruiner inzit. Je wordt niet heel bruin, maar het witte gaat er vanaf.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:39

Ik denk persoonlijk dat je veel te veel tegelijk wilt. Als je dan dadelijk merkt dat 't allemaal niet lukt, ga je je misschien alleen maar rotter voelen over jezelf.
Bedenk ook dat je veel doelen stap voor stap moet behalen. Dan kun je dus beter eerst een tussendoel neerzetten en dan later weer een volgend doel tot je uiteindelijk bij je einddoel bent.
Wel heel veel succes! Het is nooit verkeerd om aan jezelf te werken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:07

Bedankt voor de reacties opnieuw!
@ Doriene: ik ben zowiezo verplicht een opleiding te doen, alleen zal het verschil tussen mbo en hbo niveau zitten als ik eerst nog kies voor havo, en anders direct mbo..
Maar het is ook gewoon dat ik niet weet wat ik wil doen man..
@ AnnemiekvM: Word je daar nou niet oranje van? :o
@ _Tara_: Dat kan best wel, in ieder geval heb ik als vrije tijd en ontspanning waarschijnlijk een nieuw vz-paardje en ik mag me inschrijven morgen bij fitness! Dat ga ik gezellig met vriendinnen doen en vind ik dus erg leuk! :D
Dat platte buikje komt vanzelf wel, bruin worden, tja het is winter dus voor nu kan het nog..
En school gaat nu redelijk, heb het idee dat ik dingen nu meer op de rails heb maar nog niet altijd.
Heb nu wel meer rust gevonden, het is over het algemeen ook iets rustiger in huis nu en weer rookvrij wat ik heel prettig vind.
Enige waar ik me aan stoor is dat het soms nog zo'n troep kan zijn, en kan wel een handje meehelpen maar dan nog heb ik het idee dat het vuil/rommelig blijft en het niet heeft gewerkt. :+
En juist nu het beter gaat op school, wil ik er steeds meer voor gaan en ben ik ook vaker op school te vinden! :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:18

Ik sluit me aan bij je Patricia!
Ik zit op t moment ook niet in zn fijne periode helaas.. herken veel punten die je noemt, daarbij ben ik onzeker in
mn relatie (terwijl dat nergens op slaat) en ben ik constant moe en heb ik nooit de energie om iets te gaan doen,
waardoor ik momenteel vrij weinig contacten heb buiten school & vriendlief.