Heb een beetje op MW gekeken en vernomen dat er een hoop afvaltopics ed. zijn.
Ik heb zelf eigenlijk een aantal dingen die ik aan mezelf wil veranderen, zowel disciplines in doen en laten en uiterlijk.
Ik weet alleen eigenlijk niet waar ik mee moet beginnen, en hoop dat jullie bokkers mij misschien kunnen helpen.
Ook zou leuk zijn als jij je eigen verhaal wilt delen en we elkaar er misschien mee kunnen helpen, motiveren en steunen.
Laat ik over de lastige discipline-punten van mijzelf beginnen.
Ik heb de afgelopen tijd best wat stress meegekregen van thuis, waardoor mijn school niet meer zo lekker liep.
Ik zit nu speciaal op de vavo (volwassenonderwijs) omdat ik hogere diploma's op zak wil hebben nadat ik mijn school op zijn zachts gezegd verpest heb.
Ben dus wel in bezit van een diploma vmbo-kader maar zit nu in examenjaar vmbo-tl.
Ook kan ik niet over mijn rooster klagen.
Mijn probleem:
School begon gemotiveerd, ik zeg ook eerlijk dat ik het wel naar mijn zin heb op school.
Door omstandigheden kon ik de afgelopen tijd mijn aandacht niet op school richtten en heb ik nu weer meer moeite met leren en de aanzet om naar school te gaan.
Ik denk heel vaak aan het beginnen om te leren, eenmaal bezig begin ik na te denken over wat ik alles nog moet regelen en heb ik er al gauw geen fut meer voor.
Heb het idee dat ik het allemaal niet in orde heb, en door mijn afwezigheid loop ik ook wel iets achter.
Ik ben zowiezo meer een avondmens, dus ook problemen met vroeg opstaan.
Ik heb maar 2 dagen in de week dat ik half 9 begin, de rest van de week later maar vaak red ik dit zelfs niet of verslaap ik me zodanig (wekker niet horen/uitzetten in slaap) dat ik soms zo laat wakker word dat mijn lessen al voorbij zijn.
Pushen door mijn moeder werkt averechts, ik word 's morgens hoogst chagrijnig als zij mij wakker komt maken.
Nu doet zij dit niet meer en doe ik mijn best om op te staan, eenmaal aangekleed en alles is mijn moeder zelf ook altijd in een ochtendhumeur waarna ze begint te zeuren over school ('schiet op, ben je niet te laat, ga je op tijd weg, hoelaat begin je, hoelaat ben je klaar, enz').
Over het algemeen normale vragen maar de manier waarop zorgt ervoor dat ik er totaal geen zin meer in heb en op mijn bed ga zitten om erover na te denken.
Het is een hele tijd goed gegaan omdat zij dit niet deed, en ik toen nog gemotiveerd was, minder stress en er iemand was die mij wel kon motiveren waarna het ook wel goed ging op school.
Dan over het uiterlijk:
Iedereen wilt afvallen, ik weet dat ik op goed gewicht zit (BMI zit tussen de 19 - 21 steeds, ben 17 jaar, 1.60m en weeg gemiddeld tussen de 52 - 55 kg max.).
Maar ik heb altijd een bekend 'plat buikje' gehad.
Tegenwoordig heb ik die niet meer, ik ben niet dik maar het is wel voller en net een blubberbuikje.

Hier zou ik graag verandering in willen brengen, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe.
Ik weet dat je buikspieroefeningen kan doen, maar hier kan ik me thuis niet aan houden en doe het liever op een sportschool (ook meer de ruimte voor en evt. hulp dat ik het op een goede manier doe).
Daarbij wil ik eigenlijk ook wat aan mijn conditie doen dus wil ik wel graag gaan sporten, maar als ik het zelf moet betalen ben ik verplicht te blijven werken (wat soms niet mogelijk is) en houd ik geen geld over voor overige persoonlijke uitgaven (kleding, geld voor benzine van mijn scooter, geld voor abbo's om met slecht weer met ov op school te komen etc).
Heb het met mijn moeder er over gehad, zij wilde dit voor mij betalen omdat het maar om max. 20 euro per maand zal gaan, of zelfs goedkoper omdat ik nu ook de mogelijkheid heb om bedrijfsfitness te doen.
Ondertussen is er nog steeds niets veranderd, heb het vaker aangegeven maar heb me nog steeds niet aangemeld en ook nog niks verder over de bedrijfsfitness gehoord.
Hoop hier binnenkort wat aan te kunnen veranderen..
Maar tot die tijd: wat is/zijn buiten buikspieroefeningen goede oefeningen die je thuis evt. kunt doen of buiten voor dát platte buikje?
Ook gezonder eten zou helpen, maar weet ook daarbij niet hoe ik daaraan moet beginnen + wat een voeding-schema is dat bij mij past..
Als alles er eenmaal is wil ik dan ook nog een bruin kleurtje, maar ik ben heel bleek van mezelf.
Eerst kon ik makkelijk naar de zonnebank, maar tegenwoordig is dit bij vele studio's pas vanaf 18 jaar.
En dan te bedenken dat het even duurt voor je een kleurtje hebt opgebouwd, dus wil niet wit de zomer in gaan..
Dan heb je ook de mogelijkheid tot spray-tanning, maar hiervan zijn de kosten ook behoorlijk hoog..
Maar dit is iets wat ik tegen die tijd wil uitzoeken allemaal..
Verbeteringspunten:
- zelfdiscipline voor opstaan en naar school gaan.
- motivatie, niet bij de pakken neerzetten.
- stress i.c.m. school proberen te vermijden/uit het hoofd zetten.
- sporten; thuis oefeningen/buiten - welke en hoe?
- sportschool regelen
- aangepast voeding-schema dat bij mij past?
- platte buik!
- bruin kleurtje.

Maar hoe?
Wie-oh-wie helpt mij en deelt misschien ook zijn/haar verhaal?

Groetjes Patricia
) kunnen hier veel bij doen.

Dat had ik mezelf nog nooit eerder zien doen.