Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Falona schreef:Van die irritant jeukende vochtblaasjes die op een gegeven moment uitdrogen en dan gaan vervellen?
Ik ken het
Het schijnt wel eens rokersexceem genoemd te worden, maar ik had er al jaren last van voordat ik ook maar een sigarte aanraakte en nu ik al een aantal jaar gestopt ben blijven die krengen maar komen. Gelukkig is het momenteel voornamelijk droog en vervellend, maar als het begint te jeuken
Maar het is dus een soort van exceem.
...kathris schreef:die blaasjes die jullie noemen heb ik nou juist vooral in de zomer, als reactie op de warmte..
maar wat bij mij wel helpt tegen het droge, scheurende en jeukende gevoel van de huid (want dat heb ik dan weer in de winter door de kou) is het smeren van bepanthen baby creme (echt creme, niet de zalf - die is voor rode billetjes bij baby's) dat smeer ik 's ochtends vlak voor ik wegga naar werk/school..
en tegen het uitdrogen werkt t ook, om je handen maar zo min mogelijk te wassen en als je ze wast dan liefst gewoon met water zonder zeep - want zeep droogt uit..
landvrouw schreef:Dit zijn van die rare bultjes en die hebben vocht eronder zitten.. en dan opeens krijg ik zo'n jeuk & dan gaat het dus vervellen

.